Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 08:10
Ik had een hele constante 108mbit down en 33 mbit up met DSL van Fiber. Totdat ik gisteren het briljante idee had het FRITZ!OS te upgraden naar 124.06.83, omdat het kon. Helaas kom ik nu niet verder dan 82 mbit down en 28 up. Andere instellingen zijn niet gewijzigd en ik krijg 'm ook niet meer teruggezet met de downgrade tool.
Superhard balen, nog iemand een idee hoe dit kan en wat ik nog zou kunnen doen? Of dezelfde ervaringen na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Eerlijk gezegt ben ik niet bekend met de nieuwe firmware, maar je kunt de lijn instellen op maximaal stabiliteit of snelheid (uit t hoofd, het is even terug) ,ik vermoed dat je met de nieuwe firmware weer naar maximale stabiliteit bent terug gezet of je modem moet nog intrainen, maar volgens mij gaat dat vrij vlot tegenwoordig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z9vi2yX4YiplWFXJgnoisbv3/thumb.jpg

edit:
Dikke vette edit, ik zie dat mijn Fritzbox ook heeft geupgraded en ik ook wat snelheid ben verloren, 21Mbit vs 17,9...

[ Voor 31% gewijzigd door Herby op 26-04-2017 16:56 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 08:10
dank voor je reactie. Ik had 'm al op maximale snelheid staan. Maar heb nu de optie 'gebruik vorige DSL settings' ingesteld. Dat doet iets met de upload, is nu 30mbit. Maar verder wel ruk om bijna 30 mbit download kwijt te zijn...ben benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je ervaring onderschrijven. Hier van 110 naar 81 Mbit. Dat neem ik niet af maar toen ik een periode wel naar 100 Mbit heb geupgrade als proef bleek die snelheid niet haalbaar. Ik kwam niet verder dan 80 Mbit. Dus wellicht is deze indicatie iets wat meer realistisch dan de vorige waarde. Bij mij was de oude firmware dus te optimistisch en kloppen deze waardes beter dan die van de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Heeft Fiber DSL net als KPN Dynamic Line Management (DLM)? Dat zou een initiële terugval kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Praat me niet over updaten. Ik dacht vanmiddag ik doe het even.

De waarschuwing 'several minutes' bleek 2 uur en 20 minuten te zijn. En daarna waren alle internetverbindingen ongedaan gemaakt. Restoren van oude instellingen in de Fritz bleek ook niet te willen en de Fritz werd ook niet gevonden. Na alles uit en aan gezet te hebben en allerlei zaken terug gezet wilde het weer een beetje. de snelheid is nu van 110 naar 103 gezakt.

Overigens meldt de Fritz weer/nog steeds dat er een update is !! Hij kan me wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je alle instellingen al eens volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen? Ik heb gemerkt dat bij upgrades van routers je altijd alle instellingen volledig moet resetten, want soms geeft het problemen als je met de oude instelling door probeert te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 17:22 ]

Pagina: 1