Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: 13 inch multimedialaptop a 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hubhubbarbaluc
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Hé,

Afgelopen weekend is mijn Macbook Pro Early 2011 gestolen uit mijn woning. Of ik deze nog terug krijg is niet duidelijk, dus ben ik op zoek voor een vervanger. Na zes jaar met OSX te hebben gewerkt is het voor mij weer tijd voor een laptop met Windows als besturingssysteem.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop zowel voor studie als prive gerelateerde dingen gebruiken. Dit komt voornamelijk neer op tekstverwerken en af en toe gamen (CS:GO en Diablo III, maar zou ook graag Battlegrounds gaan spelen).

Wat is je budget?
1000-1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben opzoek naar een laptop tussen de 1.5-2kg omdat ik deze vrijwel dagelijks in een rugzak mee moet slepen. Idealiter bestaande uit een aluminium behuizing, zoals de MacBook die ik voorheen gebruikte, of anders een ander (niet plastic) stevig materiaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen bepaalde merkvoorkeuren, maar idealiter geen Apple product.

Ik ben op zoek naar een laptop met een schermgrootte tussen de 13 en 14 inch met een minimale resolutie van 1920x1080, hoger is leuk, maar niet nodig.

Verder moet er een SSD in zitten van minimaal 256GB, een extra HDD is niet nodig.

Wat betreft de CPU en GPU ben ik er niet zeker van. Idealiter een dedicated GPU, maar ik weet niet hoe haalbaar dat is binnen dit budget.

Qua RAM wil ik in elk geval 8 GB, hier heb ik de afgelopen jaren ook meegewerkt en is naar mijns inziens nodig om er een tijd tegen aan te kunnen.

Eigenlijk ben ik opzoek naar de multimedialaptops die in de BBG van deze maand uitgekozen zijn, alleen dan net een maatje kleiner.

Zowel de https://tweakers.net/pric...0ua-fc331t/specificaties/ als de https://tweakers.net/pric...10s-13isk-80sw0037mh.html komen redelijk dicht in de buurt. Alleen is het voor mij bij beide gevallen niet duidelijk wat voor videokaart en processor deze precies behuizen en of het hier om versimpelde versies gaat.

Alle reacties

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:31
pricewatch: MSI GS40 6QE-078NL alles klopt, behalve de ssd grootte en de aluminium behuizing, wel een gtx 970m en 1,6kg goed voor gamen dus, en 14 inch

• hubhubbarbaluc
doebbalapoent11 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:37:
pricewatch: MSI GS40 6QE-078NL alles klopt, behalve de ssd grootte en de aluminium behuizing, wel een gtx 970m en 1,6kg goed voor gamen dus, en 14 inch
Hm dat is inderdaad wel een aardige optie, maar hij zit wel 100 euro boven mijn beoogde budget. Ook de kleinere SSD, welke ik vervolgens zelf nog zal moeten upgraden staat me niet echt aan.

Wellicht moet ik het toch meer in de richting van de ultrabooks gaan zoeken en wellicht de dedicated GPU laten vallen.

Verwijderd

hubhubbarbaluc schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:17:
[...]

Hm dat is inderdaad wel een aardige optie, maar hij zit wel 100 euro boven mijn beoogde budget. Ook de kleinere SSD, welke ik vervolgens zelf nog zal moeten upgraden staat me niet echt aan.

Wellicht moet ik het toch meer in de richting van de ultrabooks gaan zoeken en wellicht de dedicated GPU laten vallen.
Ik denk ook dat het verstandiger is als jij de medium zware games achterwege laat.

Ik denk dat je hier wel iets mee kunt: pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB282T

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:10
pricewatch: HP Omen 15-ax225nd
pricewatch: Asus FX502VM-FY109T

Past binnen je budget en je wensen (op de behuizing & schermgroote na... Je zult denk ik een keuze moeten maken of je voor de looks (en meer energiezuinige specs) of de gaming wilt gaan :)

• hubhubbarbaluc
Hmm ik vind het maar lastig. Ben heel erg aan het twijfelen tussen een 15.6 inch met dedicated videokaart, of een 13-14 inch model zonder. Ook kwam ik net deze Clevo barebone tegen, met een grootte van 14 inch en een 1050ti sluit íe precies aan bij mijn wensen. Ik ben alleen bang dat de bouwkwaliteit en het scherm tegenvallen, ook ben ik niet helemaal te spreken over de accu van 47W. Iemand hier ervaring mee? Het gaat om dit exemplaar: https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p640hk1

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Als je van plan bent je laptop elke dag mee te nemen, ben je snel blij dat je een lichte, 13" laptop hebt. Ik heb zelf een 15.6" laptop die ik dagelijks gebruik. Als ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik een 13" ultrabook nemen.

Games spelen op een lichte laptop gaan helaas niet zo goed samen, maar je komt van de mac vandaan, waar ook niet (heel) veel games beschikbaar zijn.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Pagina: 1