Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe werk/game pc

Pagina: 1
Acties:

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 22:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[/b]
Ik gebruik de pc voornamelijk voor internetten/mail en voor m'n beleggingsprogramma's. oa metatrader 4. Verder download ik nog wel eens een filmpje en ga deze rarren en parren en wil ik weer meer gaan gamen, maar dat is niet de hoofdmoot.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 3000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een seagate Archive 8 TB mee

[b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Flink wat opslag een ssd wil ik graag weer, win 10, goed videokaart en eventueel tips voor een nieuwe monitor, aan de ene kant denk ik aan de asus 34 inch met ips scherm en GForce, maar de nieuw aangekondigde 27 inch asus met HDR lijkt me ook wel wat. Omdat ik bij gebogen ultrawide schermen twijfel of deze de grafieken ook vertekenen wat ik absoluut niet kan hebben voor een goed analyse in het beleggen. Heb nu een 25.5 inch scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Waarom geen Ryzen, lijkt me erg interessant, maar ik ben geen type die met geheugen en bios updates gaan klooien, het moet gelijk werken en draaien.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet er een beetje leuk uitzien en stil zijn. Vandaar de keuze voor een Nzxt kast met kraken koeling. Twijfel tussen de 340 en de N440?

Ga je overklokken?
Geen idee misschien in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of de onderdelen bij elkaar passen en of er verkeerde rare keuzes tussen zitten of verbetering mogelijk zijn. Ik wil geen miskopen doen..
Is de voeding voldoende en gaat dit in deze kast passen of toch de N440 nemen? En het geheugen gaat dat werken zo..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 367,69€ 367,69
1Asus ROG Strix Z270E Gaming€ 215,-€ 215,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING€ 844,50€ 844,50
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 134,50€ 134,50
1NZXT S340 Elite Wit€ 95,51€ 95,51
1NZXT Internal USB Hub€ 19,-€ 19,-
1NZXT Kraken X62€ 160,95€ 160,95
1NZXT Aer RGB120 Starter Pack€ 80,95€ 80,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 168,50€ 168,50
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 239,90€ 239,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.420,45

[ Voor 71% gewijzigd door jasper2603 op 26-04-2017 14:02 ]

• jasper2603
Nog geen enkele kritische noot gehoord, betekent dit dat dit allemaal goed past zo?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Er zijn wel wat dingetjes.

Zo'n desktop HDD van seagate is wat matig. Als je een seagate neemt, neem dan een Barracuda.
pricewatch: Seagate Barracuda, 4TB

Kraken X62 heeft wat zorg nodig. De mijne koelt braaf, maar de software is een beetje buggy. Zet hem in taakbeheer bij prioriteiten even op normaal. Default is dit lager dan normaal. Dan wordt de software al een stuk stabieler.

Je kan nog een HUE+ extension kit kopen om die aan de met de AER fans geleverde unit te koppelen. Dan heb je niet alleen led fans maar ook led strips.
pricewatch: NZXT HUE+ Extension Kit

Een NVMe SSD is leuk, maar de meeste mensen hoor ik achteraf zeggen dat ze de meerprijs tov een SATA SSD achteraf niet hadden betaald.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB' value
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB samsung

Trident Z gaat wel werken hoor. Beetje duur en 3200MHz ga je niet meer merken tov 3000, maar Trident Z krijg je vanaf 3200, dus dat is te begrijpen.

Gaat het passen? Nou zeker. Ik weet alleen niet welke kast je bedoelt met de N440.
Er is een H440 pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart
En de Noctis 450 pricewatch: NZXT Noctis 450 Wit/Blauw

Het moederbord heeft 2 normale fanheaders, 1 high amp fan header (ook gewoon een fanheader dus maar dan steviger en een "aio pump header" Die je als je wilt ook gewoon kunt gebruiken als fanheader.

[ Voor 21% gewijzigd door youridv1 op 27-04-2017 11:27 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
jasper2603 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:30:
Ik gebruik de pc voornamelijk voor internetten/mail en voor m'n beleggingsprogramma's. oa metatrader 4. Verder download ik nog wel eens een filmpje en ga deze rarren en parren en wil ik weer meer gaan gamen, maar dat is niet de hoofdmoot.
In welke resolutie wil je gaan gamen? 1080p of hoger? Indien enkel 1080p dan is je videokaart zware overkill. Je kan dan beter uitwijken naar een RX 580 of een GTX 1060 en aardig wat centen in je zak houden.

Je gekozen moederbord is ook bizar prijzig. Ik denk dat je met een beetje rondkijken prima borden kan vinden die minder kosten en net zoveel kunnen.

• youridv1
CMD-Snake schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:27:
[...]

In welke resolutie wil je gaan gamen? 1080p of hoger? Indien enkel 1080p dan is je videokaart zware overkill. Je kan dan beter uitwijken naar een RX 580 of een GTX 1060 en aardig wat centen in je zak houden.

Je gekozen moederbord is ook bizar prijzig. Ik denk dat je met een beetje rondkijken prima borden kan vinden die minder kosten en net zoveel kunnen.
Hij denkt aan een 34 inch swift of een swift HDR. Das dus 1440 ultrawide of 4K. Dan is een 1080ti nog niet zo gek.

Dat moederbord, tja ik was voor de Z270F gegaan in plaats van de Z270E. Je kan aan de onderdelen toch duidelijk zien dat looks meetellen.

[ Voor 4% gewijzigd door youridv1 op 27-04-2017 12:40 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
youridv1 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:39:
Dat moederbord, tja ik was voor de Z270F gegaan in plaats van de Z270E. Je kan aan de onderdelen toch duidelijk zien dat looks meetellen.
Dat is natuurlijk prima. Ik ga zelf vaak meer voor functionaliteit boven looks. Moederbord zit toch in de kast waar niemand die echt ziet. ;)

• youridv1
CMD-Snake schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:01:
[...]

Dat is natuurlijk prima. Ik ga zelf vaak meer voor functionaliteit boven looks. Moederbord zit toch in de kast waar niemand die echt ziet. ;)
Ja nouja, met een volledig glazen zijkant en verlichting zie je het bord best goed hoor.

• jasper2603
youridv1 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:13:
Er zijn wel wat dingetjes.

Zo'n desktop HDD van seagate is wat matig. Als je een seagate neemt, neem dan een Barracuda.
pricewatch: Seagate Barracuda, 4TB

Kraken X62 heeft wat zorg nodig. De mijne koelt braaf, maar de software is een beetje buggy. Zet hem in taakbeheer bij prioriteiten even op normaal. Default is dit lager dan normaal. Dan wordt de software al een stuk stabieler.

Je kan nog een HUE+ extension kit kopen om die aan de met de AER fans geleverde unit te koppelen. Dan heb je niet alleen led fans maar ook led strips.
pricewatch: NZXT HUE+ Extension Kit

Een NVMe SSD is leuk, maar de meeste mensen hoor ik achteraf zeggen dat ze de meerprijs tov een SATA SSD achteraf niet hadden betaald.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB' value
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB samsung

Trident Z gaat wel werken hoor. Beetje duur en 3200MHz ga je niet meer merken tov 3000, maar Trident Z krijg je vanaf 3200, dus dat is te begrijpen.

Gaat het passen? Nou zeker. Ik weet alleen niet welke kast je bedoelt met de N440.
Er is een H440 pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart
En de Noctis 450 pricewatch: NZXT Noctis 450 Wit/Blauw

Het moederbord heeft 2 normale fanheaders, 1 high amp fan header (ook gewoon een fanheader dus maar dan steviger en een "aio pump header" Die je als je wilt ook gewoon kunt gebruiken als fanheader.
Bedankt voor je feedback!
Wat is het verschil met de seagate barracuda in vergelijk met de desktop versie? desktop versie lijkt sneller te zijn..

Bedankt voor de tip voor de X62 kraken, had wel gehoord dat de software buggy zou zijn, maar dit is een super tip!

Hue+ extension heb ik ook aan gedacht, maar ben bang dat het dan zo'n kerstboom van licht word allemaal, maar twijfel nog..

De keuze voor een nvme ssd heb ik gemaakt omdat ik het gelijk goed wil doen en mijn programma's en windows 10 allemaal baat hebben bij een zo snel mogelijke schijf. Had eerst de crucial die je noemt ook als eerst in m'n lijstje gezet.

Geheugen, zit ook aan de Corsair RGB versie te denken of deze Trident, als iemand daar nog iets over kan zeggen. Beide met verlichting in ieder geval.

Wat ik bedoel met passen is, heb straks 2 hardeschijven en misschien binnenkort komt daar nog een 3e bij, gaat dat passen in de NZXT S340 elite kast? Anders neem ik de NZXT H440 new edition wit/zwart, daar past het in ieder geval.

Waarom dit moederbord, er zit wifi op en bluetooth, bluetooth gebruik ik om hartslag en slaap gegevens naar de pc te sturen, leek me handig om een moederbord te kopen waar dit al in gebouwd is vandaar deze keuze.

• youridv1
Zoveel harde schijven passen niet nee, pak dan maar die H440.
Zo snel mogelijk is een nvme drive wel ja, maar je merkt er niet veel van. Alleen in benchmarks eigenlijk.
Ik zou persoonlijk voor Trident Z RGB gaan. Ik vind het er mooier uitzien en G.Skill levert prima kwaliteit.
Wifi moederborden zijn inderdaad duur. Het is in ieder geval een uitgebreid bordje.
Barracuda's zijn van betere kwaliteit. Die snelheid ga je waarschijnlijk niet merken als je toch een ssd als bootdrive hebt.

• jasper2603
CMD-Snake schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:27:
[...]

Ik zit te denken aan een nieuwe monitor, de nieuw aangekondigde asus PG27UQ dit is een 4K met HDR monitor of de asus rog PG348Q ultrawide, deze laatste spreekt me aan om de split screen functie, maar is een curved monitor en ik ben bang dat grafieken dan minder goed afleesbaar zijn doordat het beeld misschien vertekend, maar hier bij de mediamarkt hebben ze deze monitoren niet staan helaas.. Die 1080ti lijkt me wel ok, al heb ik ook aan een gewone 1080 zitten denken, maar durf het niet aan met zo'n monitor om voor een gewone 1080 te gaan. Bang dat ik spijt krijg..

• jasper2603
Waar ik nog wel over twijfel, dat is de processor, heb nu een nieuwere 7700K erin gezet, maar een 6800K zou dat voor mij misschien een beter keuze zijn omdat ik altijd veel programma's open heb staan en ook veel bestanden in- en uitpak tussendoor?

• jasper2603
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 367,55€ 367,55
1Asus ROG Strix Z270E Gaming€ 215,-€ 215,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING€ 842,-€ 842,-
1Seagate Barracuda, 4TB€ 117,90€ 117,90
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 123,-€ 123,-
1NZXT Internal USB Hub€ 18,99€ 18,99
1NZXT Kraken X62€ 160,95€ 160,95
1NZXT Aer RGB120 Starter Pack€ 80,95€ 80,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 165,47€ 165,47
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 239,90€ 239,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.425,66

Zo zou het lijstje eruit zien met de verwerkte feedback op dit moment. :)

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
Als he veel met 7zip enzo gaat werken, is het misschien niet gek om Ryzen te overwegen...

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
jasper2603 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:59:
Nog geen enkele kritische noot gehoord, betekent dit dat dit allemaal goed past zo?
Wat ik wel even mis, gamen heeft niet de hoogste prioriteit, maar de build is er één die vooral gericht is op gamen. Tevens heb je geen idee of je wil overclocken, maar je kiest wel voor een peperdure waterkoeler. Qua specs en kerstboom gehalte, fantastische PC, maar het kan zoveel goedkoper wat betreft je gebruik.

Verder moet je je ook afvragen, vind je die hele gamer look van je systeem over een paar jaar ook nog leuk? Want je betaalt met deze build ook veel voor de looks. Ook ontgaat mij een beetje het nut van de gekozen RAM snelheid. De meerprijs is het qua performance met jouw gebruik niet waard.

Met een gebogen scherm heb je geen last van vertekeningen van grafieken, ik spreek uit ervaring, al heeft mijn scherm een mindere curve dan deze Asus (met G-sync, geen Gforce ;)). Alleen ook hier weer, heb je dit wel nodig? Voor wie zo af en toe een spelletje speelt is het aanzetten van V-sync al meer dan voldoende. Ik heb zelf een Dell 3415W, fantastisch scherm en lijkt mij beter bij je wensen te passen.

Het moederbord kan ook een klap goedkoper. Je gekozen moederbord heeft alles. Maar wat heb je echt nodig? Als er dan toch een Z270 bord in moet, dan zou ik eerder voor deze kiezen; pricewatch: MSI Z270 SLI Plus Losse wifi module er in; pricewatch: Asus PCE-AC55BT

Ziet er nog steeds mooi uit én 40 euro bespaard op je build.

• youridv1
@MadDogMcCree 40 euro bespaard op een build die al honderden euro's onder budget zit. Ik snap je punt wel, maar of je nou op 4 tientjes moet kijken.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
youridv1 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:06:
@MadDogMcCree 40 euro bespaard op een build die al honderden euro's onder budget zit. Ik snap je punt wel, maar of je nou op 4 tientjes moet kijken.
Het was meer als voorbeeld bedoeld wat betreft de gamer look. Vrijwel ieder onderdeel kan goedkoper, zonder dat de OP enig verschil gaat merken. Koeler, RAM, GPU, case, USB hub (waarom deze überhaupt?), extra fans van 80 euro voor een systeem dat nooit echt 'klappen' krijgt, om vervolgens wel te 'besparen' op voeding. Ja, de voedingsbrigade (en dan hebben we het niet over de schijf van vijf) zal er hier wel weer opnieuw overheen struikelen, maar 550 watt i.c.m. een 1080ti wordt nergens aangeraden. Maar goed, voor wie af en toe een spelletje speelt is de 1080ti echt geen goede keuze.

Als OP een monster PC wil, wie ben ik om hem dit af te raden. Maar als je kijkt naar 'waar voor je geld' wat betreft de toepassingen, dan is dit geen beste build.

• youridv1
@MadDogMcCree Waarom de usb hub? Kraken heeft een header nodig, de hue van de aer fans ook, en dan nog de front panel connectors
En ik denk overigens dat de topic starter zich bewust is van het feit dat hij geld uitgeeft aan het uiterlijk als alles matcht.

[ Voor 33% gewijzigd door youridv1 op 27-04-2017 20:26 ]

• jasper2603
MadDogMcCree schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:10:
[...]

Wat ik wel even mis, gamen heeft niet de hoogste prioriteit, maar de build is er één die vooral gericht is op gamen. Tevens heb je geen idee of je wil overclocken, maar je kiest wel voor een peperdure waterkoeler. Qua specs en kerstboom gehalte, fantastische PC, maar het kan zoveel goedkoper wat betreft je gebruik.

Verder moet je je ook afvragen, vind je die hele gamer look van je systeem over een paar jaar ook nog leuk? Want je betaalt met deze build ook veel voor de looks. Ook ontgaat mij een beetje het nut van de gekozen RAM snelheid. De meerprijs is het qua performance met jouw gebruik niet waard.

Met een gebogen scherm heb je geen last van vertekeningen van grafieken, ik spreek uit ervaring, al heeft mijn scherm een mindere curve dan deze Asus (met G-sync, geen Gforce ;)). Alleen ook hier weer, heb je dit wel nodig? Voor wie zo af en toe een spelletje speelt is het aanzetten van V-sync al meer dan voldoende. Ik heb zelf een Dell 3415W, fantastisch scherm en lijkt mij beter bij je wensen te passen.

Het moederbord kan ook een klap goedkoper. Je gekozen moederbord heeft alles. Maar wat heb je echt nodig? Als er dan toch een Z270 bord in moet, dan zou ik eerder voor deze kiezen; pricewatch: MSI Z270 SLI Plus Losse wifi module er in; pricewatch: Asus PCE-AC55BT

Ziet er nog steeds mooi uit én 40 euro bespaard op je build.
Bedankt voor je feedback!
Ik weet dat het goedkoper kan, en ik heb nu een dichte kast, maar zit ook nog in een aparte pc kamer te werken. In de toekomst wil ik graag in de woonkamer zitten met de pc en aangezien er dan wat kritischer wordt gekeken, vooral door het vrouwelijke deel dan is het handig als het er een beetje leuk uitziet en er nog het een en ander met licht valt aan te passen. Dus vandaar deze keuze.

Het moederbord kan misschien wel iets goedkoper enzo, maar ik kijk idd niet naar 4 tientjes, heb het liever in een keer goed. Zat net naar een AMD Ryzen topic te kijken dat je eerst tig keer een bios moet gaan flashen voordat het geheugen daar een beetje vooruit wil, dat is al niets voor mij. Hoe aantrekkelijk Ryzen voor mijn build lijkt.

Je Dell scherm heb ik ook naar gekeken, ook naar de Dell 3417W versie hij ziet er wat zakelijker uit en dat spreekt me wel aan, maar als ik een 1080Ti koop is wel handig dat er G-sync opzit bedacht ik me later weer, ik weet het zo blijf je bezig.

• jasper2603
MadDogMcCree schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:23:
[...]

Het was meer als voorbeeld bedoeld wat betreft de gamer look. Vrijwel ieder onderdeel kan goedkoper, zonder dat de OP enig verschil gaat merken. Koeler, RAM, GPU, case, USB hub (waarom deze überhaupt?), extra fans van 80 euro voor een systeem dat nooit echt 'klappen' krijgt, om vervolgens wel te 'besparen' op voeding. Ja, de voedingsbrigade (en dan hebben we het niet over de schijf van vijf) zal er hier wel weer opnieuw overheen struikelen, maar 550 watt i.c.m. een 1080ti wordt nergens aangeraden. Maar goed, voor wie af en toe een spelletje speelt is de 1080ti echt geen goede keuze.

Als OP een monster PC wil, wie ben ik om hem dit af te raden. Maar als je kijkt naar 'waar voor je geld' wat betreft de toepassingen, dan is dit geen beste build.
Over de voeding zit ik ook te twijfelen als ik zie wat mensen op pcpartpicker voor voedingen plaatsen, vergeleken met hier.. Ik wil ook liever geen problemen krijgen met m'n voeding, de vraag is is 550W genoeg voor een 7700K die overclockt word, 1080Ti en 3 a 4 hardeschijven plus ssd?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:42
Zelfs met stresstests ga je 500W niet halen, met gamen kom je niet boven de 400W.

Een 100W sterkere versie kost maar 5-10 euro meer, dus daarom hoef je het niet te laten, maar nodig is het niet. Bv: https://tweakers.net/pric...791;463792;651555;651557/
Pagina: 1