Kosten toilet tegelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
Een aantal maanden terug zijn wij begonnen aan de renovatie van het toilet.

Alles is al gestript.
Het inbouw toilet + achterwand is geplaatst.
En de achterwand + vloer is al bekleed met PVC.

Het enige wat we overhouden is het betegelen van de overgebleven wanden:
Wand A: 120cm breed
Wand B: 90cm breed (hier moet ook de wastafel op komen, de leidingen zitten al afgedopt in de muur)
Wand C: Een strook van 40cm breed (tussen deur en achterwand).

Helaas is de kennis die de renovatie uitvoerde in de ziektewet terecht gekomen en dat gaat nog maanden duren. Nu wilde ik het graag door iemand anders op laten pakken, maar ik schrik echt van de prijzen.

Als we de 3 wanden laten tegelen tot 120cm hoog dat kost dat gemiddel 400 euro (inclusief tegellijm, voeg en kit). Als we de 3 wanden laten tegelen tot het plafond dat kost dat gemiddeld 650 euro.

De tegels moeten we dan dus ook nog zelf aanleveren en zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Zijn dit normale prijzen? Of heb ik gewoon pech met de ZZP'ers die ik benaderd heb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Plaats het op werkspot en vergelijk...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
Ik heb semi 2 linkerhanden en heb laatst zelf de achterwand van onze keuken getegeld.
Ik zou ons toilet zelf ook wel durven doen.
Het is niet lastig namelijk, zeker als je wat instructies leest en op YT kijkt.

En anders idd Werkspot of wellicht op openbare Facebook-groepen met tegelaars/metselaars iemand proberen te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De afmetingen zijn niet zo spannend, maar voorrijkosten, materiaal en een ochtendje (4 uur) tegelen daarna nogmaals voorrijkosten, materiaal , 1 uurtje voegen, mogelijk nog 1 x voorrijkosten, materiaal en uurtje werk ivm kitten, dan zit je al snel op ca 500 euro.

Het aantal m2 is niet zo zeer de kostenpost (lange rechte wanden tegel je sneller weg dan kleine muurtjes met hoeken etc.) maar de handelingen voor tegelen, voegen en kitten kosten wel tijd.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je al meerdere mensen hebt benaderd en gemiddeld op 650 Euro uitkomt, lijkt me dat een reeele prijs? Vergeet niet dat ZZP'ers ook BTW en andere zaken berekenen dus effectief kan het voor de uitvoerende partij een klusje zijn met misschien een paar tientjes winst.

Op werkspot kan je mogelijk meer personeel vinden maar vergeet dan even niet dat niet iedereen tijdens kantooruren wil werken en/of dat garantie tot de deur is. Ditzelfde heb je natuulijk ook (geen garantie) als je het door de buurman even laat doen of anderszins door partijen die niet kunnen bewijzen/garanderen dat ze weten hoe ze moeten tegelen.

Tegels hoeven de wereld niet te kosten; gewone witte tegels kan je al voor minder dan 10Euro/m2 vinden en uiteindelijk kan je tegels vinden die rustig 75Euro/m2 kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Voor dat kleine hokje moet iemand wel 3-4x langskomen. Het is klein werk, wat enorm veel tijd vreet. Voor 400 euro zou ik het zo uitbesteden. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik zou het lekker zelf doen het is echt geen rocket science.
YouTube: tegelen

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 26-04-2017 13:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je bent voor ~100 euro aan crap aan het kopen wat je nooit meer gebruikt. Laat dat lekker die tegelzetter meeslepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Essie689
Bedankt voor alle tips. Dan ga ik het maar gewoon uit laten voeren.
Jammer van het geld, maar schijnbaar dus toch nodig.

Ik had er niet bij stil gestaan dat ze zovaak langs moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Señor Sjon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:35:
Je bent voor ~100 euro aan crap aan het kopen wat je nooit meer gebruikt. Laat dat lekker die tegelzetter meeslepen.
lenen van die kennis die toch ziek is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Essie689 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:36:
Bedankt voor alle tips. Dan ga ik het maar gewoon uit laten voeren.
Jammer van het geld, maar schijnbaar dus toch nodig.
+
Essie689 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:06:
Een aantal maanden terug zijn wij begonnen aan de renovatie van het toilet.
No offense maar ik liever op dag 1 lekker kunnen zitten op de porceleinen troon voor 1000 Euro dan dat ik "maaaaanden" loop te emmeren en alsnog 650+ moet uitgeven.

Comfort kost helaas wat maar ik hoop dat je in ieder geval snel iemand weet te vinden die goed werk aflevert qua tegelwerk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Señor Sjon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:35:
Dat is ook 1 van mijn belangrijkste redenen om van die "1x per 10 jaar" klusjes uit te besteden. Je vergeet ook altijd minimaal 1 ding te kopen, dus kun je weer op en neer naar de bouwmarkt...

Zulke dingen moet je echt voor de lol doen, of omdat je het vaker doet en er dus goed in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MAX3400 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:38:
[...]

+

[...]

No offense maar ik liever op dag 1 lekker kunnen zitten op de porceleinen troon voor 1000 Euro dan dat ik "maaaaanden" loop te emmeren en alsnog 650+ moet uitgeven.

Comfort kost helaas wat maar ik hoop dat je in ieder geval snel iemand weet te vinden die goed werk aflevert qua tegelwerk.
400 tot 1,2 meter.

nofi maar een toilet tot het plafon tegen heeft geen nut, tenzij je chronische spetterpoep hebt die meer dan één meter opspat.

in een badkamer is het gewoon functioneel en wel mooi

Iperf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 07-05 16:22

immetjes

HIER is BERN-E

Fish schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:44:
[...]
nofi maar een toilet tot het plafon tegen heeft geen nut, tenzij je chronische spetterpoep hebt die meer dan één meter opspat.
Over smaak valt niet te twisten. Maar ik heb hier het toilet tot het plafond laten tegelen omdat we dat mooier vinden en qua prijs is het niet eens zo veel duurder (ze zijn er toch).

Voordelen:
- Je bent af van het randje van de overgang van tegels naar muur waar altijd stof op ligt.
- De ruimte wordt rustiger en lijkt dus groter, zeker als je grote tegels gebruikt (bv 60cmx40cm)
- Je hoeft het nooit meer te verven
- Het ziet er hygiënischer en luxer uit.

[ Voor 3% gewijzigd door immetjes op 26-04-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
MAX3400 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:38:
Toilet kunnen we gewoon gebruiken ;).. We worden alleen moe van tegen het beton aan te kijken. We wisten ook niet dat die kennis zolang ziek zou zijn/blijven.
Fish schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:44:
Wij vinden het vooral rustiger/netter ogen dan tot 1.20 en dan toch maar weer gaan verven.

[ Voor 27% gewijzigd door Essie689 op 26-04-2017 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
tot ~1,40 en dan vlak stucen met de tegel. Dat had ik in een vorig toilet en zag er perfect uit. Tegels tot plafond wordt bijna een slachthuis. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:26:
tot ~1,40 en dan vlak stucen met de tegel. Dat had ik in een vorig toilet en zag er perfect uit. Tegels tot plafond wordt bijna een slachthuis. :+
Over smaak valt niet te twisten, dacht ik. :? Ik vind dat juist strak staan, volledig betegeld.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Señor Sjon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:26:
ditte

Iperf

Pagina: 1