Onkyo a-9010 VS Yamaha r-n301

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jambo585
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Kan deze jongens (stereo receivers) voor exact dezelfde prijs krijgen, en dus komt de twijfel voor welke gekozen moet worden voor mijn stereo opstelling. (2x JBL studio 270)

de Onkyo heeft 2x 44W channels en verder geen poespas, maar volgens vele reviews een uitstekende DAC.

de Yamaha is bewapend met 2x 100W channels en meerdere features zoals Spotify, Airplay en Netwerk, maar kan minder lovende reviews over de geluidskwaliteit vinden.

De vele features van Yamaha doen me niet heel veel, aangezien je zo een ChromeCast Audio aan de Onkyo kunt plakken om te compenseren. Al vind ik de sterkere channels wel weer aantrekkelijk voor toekomstige 4.0 opstelling.

Maar als ik echt voor geluidskwaliteit ga, welke moet ik kiezen?

Kan ze allebei voor dezelfde scherpe prijs krijgen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jambo585 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:31:
Maar als ik echt voor geluidskwaliteit ga, welke moet ik kiezen?

Kan ze allebei voor dezelfde scherpe prijs krijgen.

Iemand enig idee?
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic schuift dus die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

Wel appels met appels vergelijken. Onkyo komt op 8 Ohm aan de 44 Watt waar Yamaha op 4 Ohm meet. Als het vermogen bij een halvering van de weerstand verdubbeld (wat je mag verwachten) is het gat opeens veel minder groot aangezien n
je dan met 88 om 100 Watt werkt. In beide gevallen nog steeds veel meer dan je nodig hebt in de gemiddelde huiskamer met speakers als de JBL met 8 Ohm nominaal en 88 dB gevoeligheid. Kiezen doe je niet op vermogen. Doet de Yamaha je niets? Dan wordt het de Onkyo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.