USB headset hoe werkt dat op half-duplex?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 10:04
Beste Tweakers,

Al een tijdje vraag ik me af hoe aparaten zoals usb headsets en usb - ethernet converters werken. Volgens mij werkt usb 2.0 met half duplex, dus hoe kan een usb headset of ethernet adapter dan ooit werken, daar ia toch full duplex voor nodig?

Als dit in het verkeerde draadje is, mijn excusses.

Ronnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Half duplex is eenrichtingsverkeer, er wordt dus of ontvangen of verzonden. Bij full duplex kan er tegelijkertijd beide richtingen op gecommuniceerd worden

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:43

Rmg

Ronnie N schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:21:
Beste Tweakers,

Al een tijdje vraag ik me af hoe aparaten zoals usb headsets en usb - ethernet converters werken. Volgens mij werkt usb 2.0 met half duplex, dus hoe kan een usb headset of ethernet adapter dan ooit werken, daar ia toch full duplex voor nodig?
Ligt er aan hoe snel je schakelt, simpel gezegd, de brandbreedte is hoog genoeg om geluid te versturen daarna geluid te ontvangen en dan weer te schakelen naar versturen zodat het voor jou lijkt of het een continue stream is. Zelfde geld voor een ethernetadapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 10:04
Dankjewel voor de uitleg, zou je daar iets van merken qua latency? Ik weet dat usb 3.0 full duplex ondersteunt, zou je daar dan minder latency hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

USB2 doet max 480mbit, voor 2ch geluid heb je hooguit 48kbit nodig ofwel voldoende bandbreedte voor een niet merkbare latency. Voor netwerk is dat iets anders maar voor normaal gebruik niet echt noemenswaardig.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nou 48kbit als je gewoon PCM overstuurt is wel heel beperkt. 2 channels x 48kHz x 16-bit = 1.546Mbit/s. Nog steeds probleemloos voor USB overigens.
Pagina: 1