Ik had al een tijdje last van foutmeldingen. Zowel in programma's als bij het afsluiten van Windows 10. Meestal kwam zo'n error op het moment van een vastloper. Dit is zo'n foutmelding, tijdens video-editing:

Ik had opgezocht wat dat betekend en toen kwam ik uit op geheugenproblemen. Dus ik ga eens een MemTest86 draaien. Dat heb ik gedaan, en daar kwamen deze fouten uit:

Dus ik denk dat er iets niet goed aan het geheugen is, maar dat weet ik niet zeker. Ik had ook naar deze fouten gezocht, maar daar snapte ik niet zoveel van. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
De test heb ik uitgevoerd met alle vier de geheugenbanken erin. Verder zijn de temperaturen altijd normaal, nooit hoger dan 60/70 graden.
De pc is:
Ik wil weten wat ik nu moet doen om van die foutmeldingen af te komen. De foutmeldingen zoals de eerste komen overal voor, zowel in Video Deluxe, als tijdens het gamen (game crasht en er komt een gelijksoortige melding in beeld) en ook bij het afsluiten, niet altijd, maar soms, andere keren gaat het dagen goed zonder fouten.
Ik heb Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd, dit vooral omdat het veel werk is om alles terug te zetten. Ook weet ik niet of dat het probleem oplost.
Mocht je meer info willen, dan hoor ik dat graag.

Ik had opgezocht wat dat betekend en toen kwam ik uit op geheugenproblemen. Dus ik ga eens een MemTest86 draaien. Dat heb ik gedaan, en daar kwamen deze fouten uit:

Dus ik denk dat er iets niet goed aan het geheugen is, maar dat weet ik niet zeker. Ik had ook naar deze fouten gezocht, maar daar snapte ik niet zoveel van. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
De test heb ik uitgevoerd met alle vier de geheugenbanken erin. Verder zijn de temperaturen altijd normaal, nooit hoger dan 60/70 graden.
De pc is:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 377,50 | € 377,50 |
1 | Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2/USB 3.1 | € 178,50 | € 178,50 |
1 | Asus GTX780-DC2OC-3GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 74,50 | € 74,50 |
1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 85,95 | € 85,95 |
1 | Ewent EW1131 USB 3.0 4 poorts | € 24,95 | € 24,95 |
1 | Dell E198WFP Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Iiyama ProLite T2250MTS-1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Hyper 412S | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Corsair Vengeance CMZ32GX3M4A1600C10 | € 255,- | € 255,- |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 20,99 | € 20,99 |
1 | Corsair CX600M | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
1 | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,99 | € 5,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.154,33 |
Ik wil weten wat ik nu moet doen om van die foutmeldingen af te komen. De foutmeldingen zoals de eerste komen overal voor, zowel in Video Deluxe, als tijdens het gamen (game crasht en er komt een gelijksoortige melding in beeld) en ook bij het afsluiten, niet altijd, maar soms, andere keren gaat het dagen goed zonder fouten.
Ik heb Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd, dit vooral omdat het veel werk is om alles terug te zetten. Ook weet ik niet of dat het probleem oplost.
Mocht je meer info willen, dan hoor ik dat graag.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.