Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-07 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Ik had al een tijdje last van foutmeldingen. Zowel in programma's als bij het afsluiten van Windows 10. Meestal kwam zo'n error op het moment van een vastloper. Dit is zo'n foutmelding, tijdens video-editing:
Foutmelding VD
Ik had opgezocht wat dat betekend en toen kwam ik uit op geheugenproblemen. Dus ik ga eens een MemTest86 draaien. Dat heb ik gedaan, en daar kwamen deze fouten uit:
Memtest
Dus ik denk dat er iets niet goed aan het geheugen is, maar dat weet ik niet zeker. Ik had ook naar deze fouten gezocht, maar daar snapte ik niet zoveel van. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
De test heb ik uitgevoerd met alle vier de geheugenbanken erin. Verder zijn de temperaturen altijd normaal, nooit hoger dan 60/70 graden.

De pc is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 377,50€ 377,50
1Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2/USB 3.1€ 178,50€ 178,50
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 74,50€ 74,50
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 85,95€ 85,95
1Ewent EW1131 USB 3.0 4 poorts€ 24,95€ 24,95
1Dell E198WFP Zwart€ 0,-€ 0,-
1Iiyama ProLite T2250MTS-1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 35,95€ 35,95
1Corsair Vengeance CMZ32GX3M4A1600C10€ 255,-€ 255,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 20,99€ 20,99
1Corsair CX600M€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.154,33

Ik wil weten wat ik nu moet doen om van die foutmeldingen af te komen. De foutmeldingen zoals de eerste komen overal voor, zowel in Video Deluxe, als tijdens het gamen (game crasht en er komt een gelijksoortige melding in beeld) en ook bij het afsluiten, niet altijd, maar soms, andere keren gaat het dagen goed zonder fouten.

Ik heb Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd, dit vooral omdat het veel werk is om alles terug te zetten. Ook weet ik niet of dat het probleem oplost.
Mocht je meer info willen, dan hoor ik dat graag. :) :)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Met elk los stickje ram memtest draaien en kijken welke stuk is.

Een stick die op standaard kloksnelheid (1600) of "compatible" (lees 1333) fouten genereert is hardwarematig defect.

[ Voor 48% gewijzigd door nelizmastr op 26-04-2017 11:02 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:01:
Met elk los stickje ram memtest draaien en kijken welke stuk is.

Een stick die op standaard kloksnelheid (1600) of "compatible" (lees 1333) fouten genereert is hardwarematig defect.
Als ik in de Bios alles op auto zet, dan draait het geheugen op 1333c9. Is dat dan fout?
Met XMP op 1600c10 heb ik niet getest. Ik wilde dat wel aanzetten, maar de cpu ging dan ook overklokken. Ik heb nog geen tijd gehad om dat stabiel te krijgen, dus tijdelijk uitgezet.

Verder hoeveel passes moet ik doen om te kijken waar de fout zit?

[ Voor 16% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-04-2017 11:16 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Dit geeft wat uitleg over Row Hammer.

Het geeft alleen aan dat het geheugen vatbaar is voor bit flips via row hammer. Indien je geen andere fouten hebt gekregen is er eigenlijk niets aan de hand met het geheugen en ligt jouw probleem ergens anders.

Je kunt dit voorkomen door ECC geheugen, indien je processor en Mobo dit ondersteunen, te gebruiken.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De regel is 24 uur laten draaien (met 1 enkele module) en kijken of 't fout gaat. Als je na 5 minuten al een sloot errors hebt, dan kun je er natuurlijk wel vanuit gaan dat die module gewoon stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Xessive schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:17:
Dit geeft wat uitleg over Row Hammer.

Het geeft alleen aan dat het geheugen vatbaar is voor bit flips via row hammer. Indien je geen andere fouten hebt gekregen is er eigenlijk niets aan de hand met het geheugen en ligt jouw probleem ergens anders.
Dat is de enige fout die ik krijg.
Je kunt dit voorkomen door ECC geheugen, indien je processor en Mobo dit ondersteunen, te gebruiken.
Dat wordt niet ondersteund, dacht ik. Ik kijk even of er nog iets in de event viewer staat. Anders opzoek naar ander fouten.
TERW_DAN schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:18:
De regel is 24 uur laten draaien (met 1 enkele module) en kijken of 't fout gaat. Als je na 5 minuten al een sloot errors hebt, dan kun je er natuurlijk wel vanuit gaan dat die module gewoon stuk is.
Ik ga zo dan module voor module testen.
edit:

@TERW_DAN Ik denk dat wanner ik na een paar rondes, 5, ook wel genoeg weet, zeker als er dan weer die fouten komen als in het begin. Die kwamen daar elke keer nadat de test was afgelopen.
Maakt het uit in welke dimm is ze test? Allemaal dezelfde of juist verschillende?

[ Voor 15% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-04-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
UPDATE:
Ik ging net reepje voor reepje testen, bij het eerst reepje kreeg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X43NsNpnpYXgRLePdEFvwahr/thumb.jpg
(Vanaf mijn laptop opgestart, wan op de pc krijg ik het niet meer :? )
Na het eerst reepje los en alle vier bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h4YLFNHZIbIZza7PBEDxoAVV/thumb.jpg
Welke is nu goed en wat moet ik instellen. Ik dacht dat ik bij het eerst scherm er een beetje uitkwam, maar bij die tweede snap ik er niets meer van... :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Raar dat je op je PC (2e plaatje) de oude versie (non UEFI( te zien krijgt terwijl de Mobo wel UEFI heeft.

Je hebt wel 1 van de 4 modules zie ik (8GB). Deze zal minimaal 24h moeten draaien.
Geen fouten gevonden: Volgende reepje. Enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Xessive schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:06:
Raar dat je op je PC (2e plaatje) de oude versie (non UEFI( te zien krijgt terwijl de Mobo wel UEFI heeft.

Je hebt wel 1 van de 4 modules zie ik (8GB). Deze zal minimaal 24h moeten draaien.
Ik zal die dus echt 24 uur moeten draaien, tenzij er al eerder veel fouten komen. Dan ga ik dat maar aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:09:
[...]

Ik zal die dus echt 24 uur moeten draaien, tenzij er al eerder veel fouten komen. Dan ga ik dat maar aanzetten.
Het is in ieder geval aan te raden om de testen meerdere uren / passes te laten draaien.
Mocht je eerder foutmeldingen krijgen na een paar uur kan je evt de testen opnieuw starten en kijken of ze weer voorkomen.

Na 24h geen foutmeldingen weet je (bijna) zeker dat die betreffende module in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lees ook eens wat de foutmelding betekent op deze pagina: Memtest86 - Troubleshooting

Het komt er op neer dat je geheugen gevoelig is voor omvallende bits wanneer het zeer intensief op dezelfde plaats gebruikt wordt. Deze foutmelding komt enkel voor indien het geheugen faalt op een test die volgens de geheugenfabrikanten buiten de specificaties komt. Indien het geheugen ook faalt op een minder intense hammer test dan worden de fouten als "gewone" memtest86 fouten weergegeven.

Kortom: het geheugen is niet per se stuk maar presteert niet zo heel goed op dit gedrag. Ik kan niet inschatten of dit in real life ook vaak voorkomt maar het kan goed zijn dat je de oorzaak elders moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:22:
Lees ook eens wat de foutmelding betekent op deze pagina: Memtest86 - Troubleshooting

Het komt er op neer dat je geheugen gevoelig is voor omvallende bits wanneer het zeer intensief op dezelfde plaats gebruikt wordt. Deze foutmelding komt enkel voor indien het geheugen faalt op een test die volgens de geheugenfabrikanten buiten de specificaties komt. Indien het geheugen ook faalt op een minder intense hammer test dan worden de fouten als "gewone" memtest86 fouten weergegeven.

Kortom: het geheugen is niet per se stuk maar presteert niet zo heel goed op dit gedrag. Ik kan niet inschatten of dit in real life ook vaak voorkomt maar het kan goed zijn dat je de oorzaak elders moet zoeken.
Bij video editing en gamen wordt geheugen intensief gebruikt?
Is er een programma waarmee ik het daadwerkelijke geheugengebruik kan zien? In taakbeheer zie je alleen hoe vol het is.
Zoiets: https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/rammap.aspx?

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-04-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, het geheugen wordt wellicht intensief gebruikt maar het lijkt mij erg twijfelachtig dat het geheugen op die specifieke manier gebruikt zou worden. Row hammering wordt eerder gebruikt om bepaalde exploits te triggeren door het wijzigen van een deel van het geheugen waar men normaal geen toegang tot heeft.

Let op, ik sluit niet uit dat je geheugen problemen heeft maar de fout die Memtest86 je geeft hoeft niet per se te betekenen dat je geheugen defect is. Met enkel deze fout is het zelfs onwaarschijnlijk.

Wat ik zou doen is het volgende:
  • Drivers updaten (bugs in drivers kunnen problemen veroorzaken die lijken op RAM problemen)
  • BIOS updaten
  • Het geheugen op zijn standaardinstellingen laten lopen (heb je al wel gedaan zie ik)
  • Tijdelijk met 2 reepjes geheugen draaien. 4 reepjes is een zwaardere belasting op je geheugencontroller en kan dus ook problemen geven. Het zou moeten werken maar niet elke combinatie van geheugencontroller en geheugen werkt goed met 4 reepjes.

[ Voor 38% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-04-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:17
Met testen kan het zijn dat 1 reepje wel goed is, maar met meerdere reepjes het wel weigert.

ik zou proberen,
1. geheugen langzamer zetten,
2. refresh rate geheugen naar vaker zetten, dit vertraagt geheugen veel,
3. ander geheugen proberen, misschien lenen.

Misschien ander hardware defect, google er en flink op los of het aan andere hardware kan liggen,
misschien een voeding lenen, want dit is zeer belangrijk voor het hele systeem,wel alleen lenen, anders heb je 2 voedingen en je pc werkt nog steeds niet.

In je bios alle wat op auto staat, zet dit vast, liefst op normaal of langzaam, zeer zeker geen turbo of snel.
Alles vast zetten in bios omdat je moederborden hebt die bij elke boot alles anders instellen.

[ Voor 16% gewijzigd door jan99999 op 27-04-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Xessive schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:06:

Op de USB heb ik twee parties, een van ca 50MB en een van ongeveer 100.
Na booten van de andere partie kwam in in de nieuwe versie terecht. Ik weet niet wel partie dat is. Ik ga ze nu stuk voor stuk testen (aantal uur).
Daarna dat van @Admiral Freebee en @jan99999 bekijken.
Alvast bedankt.

De voeding zou ik als laatste verdachten aangezien ik nog nooit last heb gehad van uitval of lastige start. Soms wel een GPU crash, maar dat was zeer waarschijnlijk een driver probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:26
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:17:
De voeding zou ik als laatste verdachten aangezien ik nog nooit last heb gehad van uitval of lastige start. Soms wel een GPU crash, maar dat was zeer waarschijnlijk een driver probleem.
Met alle PC-problemen die ik afgelopen jaren voor verschillende mensen heb mogen oplossen was een voeding toch echt heel vaak de oorzaak. Ook bij incidentele crashes.

Zeker bij een systeem dat goed gefunctioneerd heeft en dan ineens af en toe problemen heeft zou de voeding mijn eerste verdachte zijn. Jouw problemen bij een nieuw systeem - dan denk ik aan compatibiliteit. Maar als het goed heeft gefunctioneerd zou ik de voeding echt niet ontzien als mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
vanaalten schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:37:
[...]

Met alle PC-problemen die ik afgelopen jaren voor verschillende mensen heb mogen oplossen was een voeding toch echt heel vaak de oorzaak. Ook bij incidentele crashes.

Zeker bij een systeem dat goed gefunctioneerd heeft en dan ineens af en toe problemen heeft zou de voeding mijn eerste verdachte zijn. Jouw problemen bij een nieuw systeem - dan denk ik aan compatibiliteit. Maar als het goed heeft gefunctioneerd zou ik de voeding echt niet ontzien als mogelijke oorzaak.
Daar heb je gelijk in. De voeding kan voor gekke problemen zorgen.

Ik heb een tijd geleden het geheugen geüpgraded naar het huidige, tweedehands van VA.
Daarna de processor vervangen door deze vanaf een i5. Helaas was de socket verbogen, dus heb ik een nieuw moederbord. Dit allemaal voor februari. Ik had al langer last van de geheugen errors, maar niet echt vaak. Laatste tijd meer. Maar omdat het geheugen tweedehands is, weet ik niet wat daar allemaal mee gebeurd is, daardoor lijkt het mij logisch om daar eerst te zoeken. De processor en het mobo zijn nieuw.
De voeding is een paar jaar oud. Die was toen gekocht op advies van de winkel. Nu ik meer kennis heb over computers weet ik dat de voeding niet geheel in verhouding is met de rest. Ik heb geen geschikte voedingen nu, dus die zou ik moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Even een update:

Ik heb ook al veel tijd last van een fout in Ntdll.dll. Ik had hierop gezocht en kwam dit tegen: https://www.lifewire.com/how-to-fix-ntdll-dll-errors-2624474
Het kan dus ook door een geheugen error komen.

Ik heb nu een tijdje met twee reepjes getest en dat ging prima zonder foutmeldingen, ik geloof eentje in de afgelopen weken.

Dus toch gevalletje garantie? Ik kan nog kijken of ik ander geheugen en een andere voeding kan regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-05-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Inmiddels kunnen testen met ander geheugen.
Ik heb daar nu tien uur lang de memtest op gedraaid in dezelfde pc als de TS (behalve RAM). Ik heb in die 20 testen nog geen enkele hammer error gehad. Kan ik nu concluderen dat dit geheugen RMA moet krijgen? ;)
Admiral Freebee schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:50:
• Tijdelijk met 2 reepjes geheugen draaien. 4 reepjes is een zwaardere belasting op je geheugencontroller en kan dus ook problemen geven. Het zou moeten werken maar niet elke combinatie van geheugencontroller en geheugen werkt goed met 4 reepjes.
[/list]
Ook met twee reepjes in dezelfde kleur banken kreeg ik ook error's.
vanaalten schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:37:
[...]

Voeding nog niet verwisseld, maar als ik met twee reepjes van 4GB geen error's krijg, lijkt mij de voeding nou niet echt de boosdoener, maar gewoon het geheugen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 14:48

OgWok

U.N.C.L.E.

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:06:
Inmiddels kunnen testen met ander geheugen.
Ik heb daar nu tien uur lang de memtest op gedraaid in dezelfde pc als de TS (behalve RAM). Ik heb in die 20 testen nog geen enkele hammer error gehad. Kan ik nu concluderen dat dit geheugen RMA moet krijgen? ;)

[...]

Ook met twee reepjes in dezelfde kleur banken kreeg ik ook error's.

[...]

Voeding nog niet verwisseld, maar als ik met twee reepjes van 4GB geen error's krijg, lijkt mij de voeding nou niet echt de boosdoener, maar gewoon het geheugen zelf.
Al eens contact gehad met de leverancier van het geheugen, over je probleem? Hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt iets via RMA om te ruilen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
OgWok schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:35:
[...]

Al eens contact gehad met de leverancier van het geheugen, over je probleem? Hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt iets via RMA om te ruilen.
Dan ga ik daar maar mee beginnen, voordat het te laat is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Weet je toevallig welke bios versie je hebt? Ik had namelijk in het begin ook wat issues met 32GB maar na de bios update waren eigenlijk alle problemen opgelost. :

http://dlcdnet.asus.com/p...-Z97-MARK-2-ASUS-2702.zip

Bios versie kun je zien met CPU-Z : http://download.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.78-en.zip

Ik gebruik : Kingston KHX1866C10D3/8G (2 kits van 16GB, 4 x 8GB).

Ik zie deze : CORSAIR CMZ32GX3M4X1600C10 (Ver2.2)(XMP) 32GB ( 4x 8GB ) DS - - 10-10-10-27 1.5 ● wel in de lijst staan maar of dat nou die van jouw zijn?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
prutser001 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:50:
Weet je toevallig welke bios versie je hebt? Ik had namelijk in het begin ook wat issues met 32GB maar na de bios update waren eigenlijk alle problemen opgelost. :

http://dlcdnet.asus.com/p...-Z97-MARK-2-ASUS-2702.zip

Bios versie kun je zien met CPU-Z : http://download.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.78-en.zip
Ik heb de nieuwste; 2702. Ook de testen daarmee uitgevoerd.
Ik gebruik : Kingston KHX1866C10D3/8G (2 kits van 16GB, 4 x 8GB).

Ik zie deze : CORSAIR CMZ32GX3M4X1600C10 (Ver2.2)(XMP) 32GB ( 4x 8GB ) DS - - 10-10-10-27 1.5 ● wel in de lijst staan maar of dat nou die van jouw zijn?
Dat is dezelfde, maar ik heb ver7.21, dat wel.

Inmiddels RMA aanvraag gedaan. Nu even wachten op @Patricckk voor het aankoopbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Helaas moeten horen dat ze geen garantie bieden op tweedehands gekocht geheugen.

Gelukkig of helaas (dat mag je zelf bepalen) net toch nog een foutmelding gekregen met geheugen geïnstalleerd dat volgens memtest helemaal in orde moet zijn. Wellicht licht het dus niet aan het geheugen. Dat hoop ik, want dan kan ik weer genieten van 32GB RAM. :Y
Dit is dus van vandaag:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
----------------------------------------------------------------------
MAGIX Video deluxe Premium  06.06.2017  20:10
CrashDump 20170606_201015_v16.0.3.66.dmp successfully written

Fout in module "libGLESv2.dll" (laadadres: 0x00007FF978C70000) op adres 0x00007FF978D360B4 (Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION")

Main Thread   (ThreadID: 00003eb0)
  00007ff978d360ac   8b 4b 40 48 8d 54 24 30 
  00007ff978d360b4 > 48 8b 01 ff 50 60 48 8b 
  00007ff978d360bc   43 20 8b 4b 10 8b 90 90 

Videodeluxe.exe 16.03.2017  10:41   e1b7a906

Memory Allocation
Base:       1.168
PE:     35.200
Pages:      13.107.200

PI:     47.192
PI_TEMP_DATA:   13.824
SI:     1.034.688
SI_TEMP_DATA:   366.240
FSI:        1.440

Blocks:     130.164
Temporary:  80.574
BE:     4.224.000
PLE:        3.576.624
BE Pool:        7.104
PLE Pool:       0
wHdr/inst:  136
B.cache inproc: 0
B.cache outproc:    0(0)
B.cache mapped: 0(0)
V.cache outproc:    522.557.952(168)
V.cache mapped: 0(168)
Video:      44.861.650(44.859.544/1.572.904)
Bitmap:     0

Video thumbs:   552.136.461(171)
SI Display Cache:   8.586.072
PLE Display Cache:  4.643.872

Buffer:     0
Pointer:        0

Title:      0
Memory GF:      0
Memory GF Zero:     0
Memory GF Zero_Dyn:     0
Memory GF Dyn:      0
Memory TT:      0
Audio Effect:       66
PPE:        100.000

Video Monitor:  0
malloc/free:    0
DIB:        9.324.912

VP: admin:      37.680
VP+Trans: privateData:      14.819.802
Transitions::       0

Frame Cache:    0
EXIF:       0
VSW:        0
DVDMAKER:   0
global UI (malloc): 0
global UI (valloc): 50.331.648
NOWAGGLE:   0
MP3 Reader: 0
JPEG buffer:    0

Private Bytes:  2137 MByte

TLS:        987
MXGUI:      50.647.312
Sum:        758.668.741

Processor [46]  3997MHz  4 Core(s)
Microsoft Windows NT 10.0 (Build 15063)
Used Memory: 1685 MB             Max Used Memory: 1770 MB
Free Virtual Memory: 2546 MB     Total Virtual Memory: 131072 GB

Call stack:
Address   Frame
00007FF978D360B4  0000000000148170  glWaitSync+4A1D4
00007FF978CC95EB  00000000001481D0  ANGLEPlatformShutdown+3D6FB
00007FF978CC8F8D  0000000000148240  ANGLEPlatformShutdown+3D09D
00007FF978CC8E6E  0000000000148280  ANGLEPlatformShutdown+3CF7E
00007FF9B63FBC50  00000000001483E0  CallWindowProcW+4D0
00007FF9B63FB94C  0000000000148440  CallWindowProcW+1CC
00007FF9B64111F3  00000000001484A0  GetTopWindow+153
00007FF9B8F390B4  0000000000148528  KiUserCallbackDispatcher+24
00007FF9B5601164  0000000000148530  NtUserMessageCall+14
00007FF9B63FB060  00000000001485C0  SendMessageW+270
00007FF9B63FA031  00000000001486B0  GetWindowTextW+921
00007FF9B63F96D2  00000000001486F0  GetClassLongW+342
00007FF9B3B2F599  0000000000148870  Ordinal119+7E49
00007FF9B3B2E3F1  00000000001488B0  Ordinal119+6CA1
00007FF9B63F9BE7  0000000000148920  GetWindowTextW+4D7
00007FF97C8D04B8  00000000001489D0  0000:00000000 
00007FF9B63FBC50  0000000000148B30  CallWindowProcW+4D0
00007FF9B63FB80B  0000000000148B80  CallWindowProcW+8B
00007FF978CC8E95  0000000000148BC0  ANGLEPlatformShutdown+3CFA5
00007FF9B63FBC50  0000000000148D20  CallWindowProcW+4D0
00007FF9B63FB94C  0000000000148D80  CallWindowProcW+1CC
00007FF9B6413E80  0000000000148DE0  IsThreadMessageQueueAttached+40
00007FF9B8F390B4  0000000000148E88  KiUserCallbackDispatcher+24
00007FF9B5601C24  0000000000148E90  NtUserMoveWindow+14
00007FF97C8C7DD6  0000000000149010  0000:00000000 
00007FF97C8C76E2  00000000001491D0  0000:00000000 
00007FF97C8C7656  0000000000149210  0000:00000000 
00007FF97A715F90  0000000000149270  MxQt::QWindow::setGeometry+B0
000000005E615FA9  00000000001492D0  MxQt::QMdiSubWindow::tr+179
000000005E6156A9  0000000000149300  MxQt::QWindowContainer::event+109
000000005E5C5956  0000000000149330  MxQt::QApplicationPrivate::notify_helper+F6
000000005E5C4355  00000000001499A0  MxQt::QApplication::notify+1305
000000005EFCC198  0000000000149A20  MxQt::QCoreApplication::notifyInternal+78
000000005E5FA2A3  0000000000149B20  MxQt::QWidgetPrivate::setGeometry_sys+5B3
000000005E5F9B86  0000000000149BB0  MxQt::QWidget::setGeometry+E6
000000005E5E1952  0000000000149C50  MxQt::QWidgetItem::setGeometry+3B2
000000005E5D10FE  0000000000149DE0  MxQt::QBoxLayout::setGeometry+6BE
000000005E5DD9D4  0000000000149E60  MxQt::QLayoutPrivate::doResize+E4
000000005E5C5933  0000000000149E90  MxQt::QApplicationPrivate::notify_helper+D3
000000005E5C4355  000000000014A500  MxQt::QApplication::notify+1305
000000005EFCC198  000000000014A580  MxQt::QCoreApplication::notifyInternal+78
000000005E5FA2A3  000000000014A680  MxQt::QWidgetPrivate::setGeometry_sys+5B3
000000005E5F9B86  000000000014A710  MxQt::QWidget::setGeometry+E6
00000001405DB072  000000000014A800  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+311A82
00000001405E45BE  000000000014A830  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+31AFCE
0000000140DF783F  000000000014A9B0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19FFEF
0000000140DF91EC  000000000014A9F0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1A199C
0000000140CCADFF  000000000014AA50  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+735AF
00000001405D957F  000000000014AAA0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+30FF8F
00000001405E4F5B  000000000014AAE0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+31B96B
0000000140DF2E3F  000000000014ABA0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19B5EF
0000000140DF3928  000000000014ABE0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19C0D8
00007FF9B63FBC50  000000000014AD40  CallWindowProcW+4D0
00007FF9B63FB94C  000000000014ADA0  CallWindowProcW+1CC
00007FF9B64111F3  000000000014AE00  GetTopWindow+153
00007FF9B8F390B4  000000000014AE88  KiUserCallbackDispatcher+24
00007FF9B5601164  000000000014AE90  NtUserMessageCall+14
00007FF9B63FB060  000000000014AF20  SendMessageW+270
00007FF9B63FA031  000000000014B010  GetWindowTextW+921
00007FF9B63F96D2  000000000014B050  GetClassLongW+342
00007FF9B3B2F599  000000000014B1D0  Ordinal119+7E49
00007FF9B3B2E3F1  000000000014B210  Ordinal119+6CA1
00007FF9B63F9BE7  000000000014B280  GetWindowTextW+4D7
00007FF9B63FE34F  000000000014B350  Ordinal2573+72F
00007FF9B63FE176  000000000014B390  Ordinal2573+556
00007FF9B63FBC50  000000000014B4F0  CallWindowProcW+4D0
00007FF9B63FB80B  000000000014B540  CallWindowProcW+8B
0000000140DF4CE0  000000000014B580  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19D490
0000000140DF9204  000000000014B5C0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1A19B4
0000000140CCADFF  000000000014B620  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+735AF
00000001405D957F  000000000014B670  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+30FF8F
00000001405E4F5B  000000000014B6B0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+31B96B
0000000140DF2E3F  000000000014B770  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19B5EF
0000000140DF3928  000000000014B7B0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19C0D8
00007FF9B63FBC50  000000000014B910  CallWindowProcW+4D0
00007FF9B63FB94C  000000000014B970  CallWindowProcW+1CC
00007FF9B6413E80  000000000014B9D0  IsThreadMessageQueueAttached+40
00007FF9B8F390B4  000000000014BA78  KiUserCallbackDispatcher+24
00007FF9B5601504  000000000014BA80  NtUserSetWindowPos+14
00000001405DBA32  000000000014BB30  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+312442
00000001405DBC21  000000000014BBC0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+312631
00000001405E5E86  000000000014BC40  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+31C896
0000000140BC9D0F  000000000014BCA0  MxOSAL::MxPath::ToString+157D8F
0000000140BC994C  000000000014C070  MxOSAL::MxPath::ToString+1579CC
0000000140BBB25E  000000000014C0B0  MxOSAL::MxPath::ToString+1492DE
00000001405EB0AF  000000000014C0F0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+321ABF
00000001405EE535  000000000014C130  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+324F45
0000000140E012EE  000000000014C160  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1A9A9E
0000000140E01052  000000000014C1C0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1A9802
0000000140E17DA6  000000000014C220  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1C0556
0000000140E10982  000000000014C290  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1B9132
0000000140DF62BA  000000000014C320  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19EA6A
0000000140E17EAA  000000000014C350  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1C065A
0000000140E109F8  000000000014C390  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1B91A8
0000000140483D6B  000000000014C3F0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+1BA77B
0000000140DF727F  000000000014C570  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19FA2F
0000000140DF91EC  000000000014C5B0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+1A199C
0000000140482AC1  000000000014C660  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+1B94D1
000000014048D7DB  000000000014C6A0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+1C41EB
0000000140DF2E3F  000000000014C760  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19B5EF
0000000140DF3928  000000000014C7A0  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+19C0D8
00007FF9B63FBC50  000000000014C900  CallWindowProcW+4D0
00007FF9B63FB5CF  000000000014C980  DispatchMessageW+1AF
000000005F0112B9  000000000014FD10  MxQt::QEventDispatcherWin32::processEvents+529
00007FF97C8E09BE  000000000014FDA0  0000:00000000 
000000005EFC8E41  000000000014FE20  MxQt::QEventLoop::exec+1B1
000000005EFCB317  000000000014FE90  MxQt::QCoreApplication::exec+147
000000014063F17D  000000000014FED0  MxOSAL::MxFileFind::IsFindValid+712D
0000000140FF5E19  000000000014FF10  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+39E5C9
0000000140F8CD58  000000000014FF50  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::TryLock+335508
00007FF9B8492774  000000000014FF80  BaseThreadInitThunk+14
00007FF9B8F00D61  000000000014FFD0  RtlUserThreadStart+21

En een andere keer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
MAGIX Video deluxe Premium  25.05.2017  20:13
CrashDump 20170525_201359_v16.0.3.66.dmp successfully written

Fout in module "Videodeluxe.exe" (laadadres: 0x0000000140000000) op adres 0x00000001407E568A (Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION")

Unknown Thread   (ThreadID: 000050d8)
  00000001407e5682   00 0f 29 45 90 48 8b 0e 
  00000001407e568a > 48 8b 01 45 33 c0 48 8d 
  00000001407e5692   55 90 ff 50 20 eb 03 45 

Main Thread
  fffffffffffffff8   ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? 
  0000000000000000 > ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? 
  0000000000000008   ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? 

Videodeluxe.exe 16.03.2017  10:41   e1b7a906

Memory Allocation
Base:       1.168
PE:     35.200
Pages:      13.107.200

PI:     80.504
PI_TEMP_DATA:   65.688
SI:     1.912.704
SI_TEMP_DATA:   373.000
FSI:        1.440

Blocks:     130.164
Temporary:  645.996
BE:     4.224.000
PLE:        5.714.880
BE Pool:        7.488
PLE Pool:       0
wHdr/inst:  680
B.cache inproc: 6.474
B.cache outproc:    0(0)
B.cache mapped: 0(0)
V.cache outproc:    522.557.952(168)
V.cache mapped: 0(168)
Video:      49.062.049(49.006.864/5.201.824)
Bitmap:     27.805

Video thumbs:   573.412.251(294)
SI Display Cache:   8.572.008
PLE Display Cache:  2.985.120

Buffer:     1.592.848
Pointer:        0

Title:      0
Memory GF:      0
Memory GF Zero:     0
Memory GF Zero_Dyn:     0
Memory GF Dyn:      0
Memory TT:      0
Audio Effect:       248
PPE:        140.000

Video Monitor:  0
malloc/free:    0
DIB:        9.329.440

VP: admin:      70.680
VP+Trans: privateData:      18.947.729
Transitions::       0

Frame Cache:    0
EXIF:       256
VSW:        0
DVDMAKER:   0
global UI (malloc): 0
global UI (valloc): 100.663.296
NOWAGGLE:   0
MP3 Reader: 0
JPEG buffer:    0

Private Bytes:  3598 MByte

TLS:        974
MXGUI:      56.670.258
Sum:        848.654.702

Processor [46]  3997MHz  4 Core(s)
Microsoft Windows NT 10.0 (Build 15063)
Used Memory: 2886 MB             Max Used Memory: 2894 MB
Free Virtual Memory: 9312 MB     Total Virtual Memory: 131072 GB

Call stack:
Address   Frame
00000001407E568A  00000001AA53E7A0  QWinWidget::focusNextPrevChild+1A589A
0000000140A6C020  00000001AA53E7E0  MxOSAL::MxOSVersionInfoWindows::GetWindowsEdition+1BAB0
0000000140A6B5DA  00000001AA53E8F0  MxOSAL::MxOSVersionInfoWindows::GetWindowsEdition+1B06A
0000000140A645E1  00000001AA53EAF0  MxOSAL::MxOSVersionInfoWindows::GetWindowsEdition+14071
0000000140A64801  00000001AA53EB80  MxOSAL::MxOSVersionInfoWindows::GetWindowsEdition+14291
0000000140A51DD4  00000001AA53EC60  MxOSAL::MxOSVersionInfoWindows::GetWindowsEdition+1864
0000000140A70EC7  00000001AA53EDB0  MxOSAL::MxOSVersionInfoWindows::GetWindowsEdition+20957
0000000140A71DA5  00000001AA53EE00  MxOSAL::MxOSVersionInfoWindows::GetWindowsEdition+21835
00000001407C54B5  00000001AA53EFA0  QWinWidget::focusNextPrevChild+1856C5
00000001407AB0BA  00000001AA53F3E0  QWinWidget::focusNextPrevChild+16B2CA
00000001407B1A49  00000001AA53F450  QWinWidget::focusNextPrevChild+171C59
00000001407B1D6C  00000001AA53F4D0  QWinWidget::focusNextPrevChild+171F7C
00000001407B2057  00000001AA53F620  QWinWidget::focusNextPrevChild+172267
00000001407B3767  00000001AA53F6C0  QWinWidget::focusNextPrevChild+173977
000000014078573F  00000001AA53F760  QWinWidget::focusNextPrevChild+14594F
0000000140785DF4  00000001AA53F7C0  QWinWidget::focusNextPrevChild+146004
000000014077DE63  00000001AA53F8A0  QWinWidget::focusNextPrevChild+13E073
000000014077DFB6  00000001AA53FA60  QWinWidget::focusNextPrevChild+13E1C6
000000014077DC5F  00000001AA53FBE0  QWinWidget::focusNextPrevChild+13DE6F
000000014077819E  00000001AA53FD40  QWinWidget::focusNextPrevChild+1383AE
0000000140777603  00000001AA53FDA0  QWinWidget::focusNextPrevChild+137813
00000001405ACBFF  00000001AA53FF10  MxOSAL::MxCriticalSectionLock::IsLocked+2E360F
00000001400E3491  00000001AA53FF50  QWinWidget::trUtf8+22CF1
00007FFA02C02774  00000001AA53FF80  BaseThreadInitThunk+14
00007FFA03B50D61  00000001AA53FFD0  RtlUserThreadStart+21

Kunnen jullie hier wat mee? Ik kan er zelf alleen uithalen dat er een fout in het geheugen is, maar wat precies? Geen idee. |:( |:(
Alvast bedankt: :)

Pagina: 1