Toon posts:

is mijn computer nou stuk?????

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HI,

Ik heb de laatste tijd een aantal vage problemen met mijn computer en ik weet niet of hij defect is, zodat ik hem moet laten fixen.
Als ik proeer te defragmenteren, stopt hij ongeveer op de helft, en zegt dat hij niet door kan gaan omdat er een fout in een cluster zit. Dus probeer ik ff uitgebreide scandisk.. maar hier loopt hij op de helft ook vast! de comp maakt dan een heel zacht krakend/happerend (alsof hij niet verder kan) geluidje. Dan loopt mijn comp helemaal vast!

ok.. dus nu probeer ik maar mijn comp te formateren. Heb netjes een bootdisk gemaakt, stop hem erin en start de comp opnieuw op. Wanneer ik een commando mag geven doe ik: format c: . Nu gaat hij formateren. Maar.. op een gegeven moment moet hij eerst een paar clusters herstellen... en loopt op de cluster van 414.nogwat totaal vast!!

Ook als ik soms zit te internetten of wat dan ook verschijnen deze dingetjes ook!

Kan iemand mij a.ub helpen want zo kan ik niet verder leven!

Alvast Bedankt!
Lorenzo

Verwijderd

tja, flink kapotte hd lijkt me erg waarschijnlijk...

Verwijderd

Het lijkt er vrij tot zeer op dat je harddisk defect is... een kapotte cluster of sector kan je met een uitgebreide scandisk onder dos (a:\scandisk.exe o.i.d.) het beste nakijken, niet zo gaaf! ;(

hmm, voortaan niet zow lang typen zie ik :P

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Probeer met fdisk de partities er af te gooien en formateer dan nog eens blijft het probleem dan is inderdaat je hdd overleden .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
Op donderdag 05 juli 2001 03:46 schreef mmxmmx het volgende:
Probeer met fdisk de partities er af te gooien en formateer dan nog eens blijft het probleem dan is inderdaat je hdd overleden .
Had ik laatst, format, deedut niet, hdd aan mattie gegeven, hij opnieuw gefdiskt, doet hij het prima |:( . Naja... wat is 6 gig...

Steam

Verwijderd

dat heb ik nu ook....als ik verkeerd heb opgestart dan stopt de scandisk dan naar 2 streepjes......en ook met uitgebreide scan disk....en met Defragmatatie iets langer.....en dan stopt die ook..... :( daar kan ik wel om :'(

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je moet ff naar de site van je HD fabrikant gaan, en dan ff kijken naar een test progje voor je HD...

die zijn spesiaal gemaakt voor jouw hd, en werken dus altijd beter dan scandisk en dat soort zooi...

maar idd denk ik ook dat ie kapoet is.. ;(
suc6 iig

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Denk je er wel aan dateen heleboel fabrikanten 3 jaar garantie op hun schijven geven ? FF op de site kijken
B-) B-) B-) B-) B-) B-) B-)

• the_rv
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05-2020

the_rv

The Hell Is Back And Burning !

Of ie stuk is weet ik niet, maar het is iig niet echt goed wat er is

Intel Pentium III 450mhz, 128mb-ram, 46gb hd 7200rpm, nRiva TNT 2 32mb + TV-Out, Sony Dvd-Rom 5x24x, Lite-On 16x10x40, 17' Beeldscherm, HP Scanjet 5300c, HP Deskjet 843c, Philips Webcam ToUCam Pro (64fps)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik had het met een ouwe 100 mb schijf, moest ik tot 30 mb een partitie maken, dan nog 1 van 1 mb en dat de volgende partitie de rest en dan die van 1 mb verwijderen. toen deed ie het weer

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
Op donderdag 05 juli 2001 11:06 schreef the_rv het volgende:
Of ie stuk is weet ik niet, maar het is iig niet echt goed wat er is
dat je het ff weet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz...

Nou, het is een hele oude compaq deskpro die ik aan iemand wou geven. Hij heeft maar 4 GIG!
Dus ik dacht om gewoon maar een nieuwe HD in te stoppen van 20 gig ofzo, en de oude (overleden) HD eruit te halen.. dus gewoon vervangen zeg maar..

is dat een goed idee? of moet is het niet goed mogelijk wat ik wil doen? (niet zoveel verstand)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Niet iedere oudere BIOS kan een HDD van 20Gb addresseren. Maar proberen bkan natuurlijk altijd :)

En je moet nooit van jezelf zeggen dat je niet zo veel verstand hebt ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Op donderdag 05 juli 2001 12:10 schreef Lorenzo het volgende:
Hmmz...

Nou, het is een hele oude compaq deskpro die ik aan iemand wou geven. Hij heeft maar 4 GIG!
Dus ik dacht om gewoon maar een nieuwe HD in te stoppen van 20 gig ofzo, en de oude (overleden) HD eruit te halen.. dus gewoon vervangen zeg maar..

is dat een goed idee? of moet is het niet goed mogelijk wat ik wil doen? (niet zoveel verstand)
Met een beetje geluk mag je dan ook nog een bios installeren, sommige fucking complaqs hebben die zooi als een aparte partittie staan.

Daarnaast idd de vraag of ie hoger dan 8.4 komt

• the_rv

the_rv

Ik wil hier maar 1 ding zeggen (bedoeld voor je harddisk en je compaq):

WELKOM IN DE HEL ! >:)

Intel Pentium III 450mhz, 128mb-ram, 46gb hd 7200rpm, nRiva TNT 2 32mb + TV-Out, Sony Dvd-Rom 5x24x, Lite-On 16x10x40, 17' Beeldscherm, HP Scanjet 5300c, HP Deskjet 843c, Philips Webcam ToUCam Pro (64fps)

• FMFREAK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05-2023
Hebben hier ook een stel Compaq Deskpro en die geven nogal wat problemen met grote HD's.
Maar proberen kan in ieder geval nooit kwaad.

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een HD gaan kopen van 20 gig. En wat als het niet werkt? Dan is mijn geld naar de maan!

Of kan ik die HD laten fixen?

HELP HELP HELP!!!

Verwijderd

:z valt best mee heb er al een stuk of 10 gedaan

No Problem.

Maar je moet het wel op de goede manier doen met de goede Krompaqbios want anders.......>:):'(
je kan ook gewoon ff de goeje disks downloaden van de comprak website;) tis al1 wel ff zoeken

Have fun

• the_rv

the_rv

Je kan ook gewoon je ComPrak weggooien, net als ik van plan ben met m'n packard-hell

Verwijderd

dan heb je het ook over een baggerding ook :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 14:02 schreef BigRed het volgende:
:z valt best mee heb er al een stuk of 10 gedaan

No Problem.

Maar je moet het wel op de goede manier doen met de goede Krompaqbios want anders.......>:):'(
je kan ook gewoon ff de goeje disks downloaden van de comprak website;) tis al1 wel ff zoeken

Have fun
Ik heb op de website van compaq gekeken, maar ik kom er gewoon niet uit! Ik weet niet wat ik precies zou moeten downloaden!

Verwijderd

Hang on I'll take a peak

Verwijderd

wat voor een deskpro ist 2000 model 5100 of iets anders

Verwijderd

http://www.compaq.com/support/files/desktops/us/locOsCat/24_8.html

moet je ff kijken of hier wat bij staat dit is algemeen :9

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

Welk model is jouw compraq??

Life's not a Krentenbol

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ja geef gewoon ff al je specs plz :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

ja weet je wel deskpro 1000, 2000, 4000, 6000 etc
zie hier

http://www.compaq.com/support/files/desktops/us/ *D

Verwijderd

Specz staan op de zijkant van je kast op het witte stickertje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken op het wit stickertje op de zijkant. Daar stond op:

SERIES PD1000

En nog een paar dingetjes over product copyright ofzo..

Verwijderd

Doe niet zo moeilijk joh: schijf is gewoon echt fysiek kapot.
Dit euvel had ik laatst ook met een van mijn nieuwe maxtors. Maxtor's diagnose utility gaf ook gelijk een vette error.
En ja, veel schijven hebben 3 jaar garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 14:50 schreef Sir_Black het volgende:
Dit euvel had ik laatst ook met een van mijn nieuwe maxtors. Maxtor's diagnose utility gaf ook gelijk een vette error.
En wat heb je toen met je schijf en comp gedaan..?

Verwijderd

die deskpro 1000 is zo oud(no offence) dat er niet eens spullen voor zijn. :?
Dat kan een goed teken zijn misschien hoef je geen softpaq te downloaden ;)

Ok will do

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

BigRed: vriendelijk verzoek om je post te editten als je iets wilt toevoegen ipv telkens opnieuw te reply-en.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Op donderdag 05 juli 2001 14:50 schreef Sir_Black het volgende:
Klopt.. alleen koopt Compaq meestal een zooi schijven af, voor een leuke prijs, en met 1 jaar garantie via compaq ipv 3 jaar via hd fabrikant.

Oftewel: schijf verrot? compaq bellen, jaartje garantie, als je de bon hebt, zoniet dan pech.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 15:16 schreef BigRed het volgende:
die deskpro 1000 is zo oud(no offence) dat er niet eens spullen voor zijn. :?
Dat kan een goed teken zijn misschien hoef je geen softpaq te downloaden ;)
Nou ok... das dus heel mooi.. ;(

Maar wat moet ik nu doen dan? Want eigenlijk zou ik mijn schijf wel willen formateren. Weet je misschien of een schijf van 20gig erop past?

Verwijderd

UHHHH Al sla je me dood geen idee :?

hebie nederlandse of engelse fdisk

A:\fdisk

dan LEZEN wat erstaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn C partitie te verwijderen.. maar dan zegt hij:

"Kan de partities niet wijzigen; kan de schijf niet vergrendelen." :(

Wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net ergens dat het ook mogelijk is om je bad-clusters uit te schakelen, zodat scandisk er gewoon overheen controleert!

Maar de vraag is hoe je dit moet doen en of het wel zo handig is..
Pagina: 1