Whatsappen namens een ander vanaf een andere telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352690

Topicstarter
Een collega kreeg waar ik bij was op z'n iphone een boos telefoontje. De beller was nijdig over een bericht op Whatsapp dat de collega die persoon net verstuurd zou hebben. Hij ontkende dit, hing op en haalde er eerst zijn schouders over op, hij wist van niets. Tot hij op zijn iphone eens een blik wierp op zijn Whatsapp-gespreksgeschiedenis met deze persoon. Er was een afbeelding met daarin een beledigende tekst te zien (vanwege de privacy/herkenbaarheid kan ik daar niet meer over zeggen), naar het leek zojuist door hem verstuurd naar deze persoon.

Punt is, ik zat op dat moment al een tijd naast hem en hij heeft z'n telefoon niet aangeraakt ruim voor en tijdens het moment van het vermeende versturen. Zijn reactie leek oprecht verbaasd. We hebben goed contact, ik geloof daarom dat hem ter plekke inderdaad iets onverwacht bizars overkwam.
Hij heeft wel een idee wie het gedaan zou kunnen hebben. De vraag is alleen: hoe precies?
Het moet vanaf een andere telefoon gedaan zijn. Hij heeft nooit gebruik gemaakt van de webversie van Whatsapp.

Er zijn een hoop websites die suggereren dat je via een programmaatje iemands Whatsapp kunt hacken, maar op evenzoveel andere sites lees je weer dat het bullshit is vanwege de encryptie. Hoe zit dat nou echt?
Welke mogelijke andere opties zijn er? Houdt elke optie in dat er sprake is van een volledige hack, waarbij ook de complete chatgeschiedenis ingezien kan worden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 22:02

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik verwacht toch geen hack, als ik eerlijk ben. De meest geloofwaardige optie is whatsapp web. De betreffende collega heeft zichzelf op automatisch inloggen gezet op een computer en heeft zich niet uitgelogd. Dit kan hij nakijken in de whatsapp web van de applicatie op zijn telefoon. Daar kan je de laatste activiteit zien vanaf een ingelogde account.

Ondanks dat jouw collega zegt whatsapp web niet gebruikt te hebben, zou ik hem dat eerst na laten kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Thomasz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-12-2024
Heeft hij bij instellingen -> web whatsapp toevallig een client staan?

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om whatsapp verkeer te onderscheppen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Chatgeschiedenis staat lokaal, dus dat is niet in elke hack-variant persé zichtbaar, maar als jij dit bericht op je eigen telefoon als verzonden ziet dat lijkt het mij ook via jouw telefoon verzonden (of een gelinkte Whatsapp web).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij heeft pas sinds een jaar een smartphone, is niet iemand die veel gebruik maakt van Whatsapp, gewoon niet zijn ding. Hij hoorde vandaag voor het eerst over de webversie en weet heel zeker dat hij hier nooit gebruik van gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:39

job

Hij heeft er misschien geen gebruik van gemaakt, maar een ander misschien wel. Zolang je maar even een telefoon van een ander in handen hebt kan je de koppeling met whatsapp web (of de installeerbare cloent) koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr_Thomasz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:58:

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om whatsapp verkeer te onderscheppen aan te passen.
Mr_Thomasz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:58:

Sorry dit is niet echt mijn terrein. Ben nu niet bij hem, vraag het morgen, probeer het om het te begrijpen in mijn eigen iphone te checken. Kan bij Instellingen geen "web" vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
phYzar schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:58:
Chatgeschiedenis staat lokaal, dus dat is niet in elke hack-variant persé zichtbaar, maar als jij dit bericht op je eigen telefoon als verzonden ziet dat lijkt het mij ook via jouw telefoon verzonden (of een gelinkte Whatsapp web).
Ik zat al zeker een uur naast hem, hij heeft zijn telefoon gegarandeerd niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:06:
Hij heeft er misschien geen gebruik van gemaakt, maar een ander misschien wel. Zolang je maar even een telefoon van een ander in handen hebt kan je de koppeling met whatsapp web (of de installeerbare cloent) koppelen.
Wist ik niet, vies om dat te doen zeg. Kan dat gewoon via een smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Telefoon(-nummer) van het werk? Ik weet niet of dit mogelijk is, maar hypothetisch:

- Oude gebruiker heeft whatsapp icm tel nummer van werk. -> Maakt gebruik van WhatsApp web
- Jouw collega neemt het nummer over, activeert WA op het nieuwe toestel (of niet eens, gaat gewoon door waar de vorige gebruiker is opgehouden) -> Oude WhatsApp web verbinding voor dit nummer blijft bestaan.

ik acht de kans klein dat dit mogelijk is, wellicht kan een expert er iets over zeggen...

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 25-04-2017 23:26 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 13:42
SirLenncelot schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:25:
Telefoon(-nummer) van het werk? Ik weet niet of dit mogelijk is, maar hypothetisch:

- Oude gebruiker heeft whatsapp icm tel nummer van werk. -> Maakt gebruik van WhatsApp web
- Jouw collega neemt het nummer over, activeert WA op het nieuwe toestel (of niet eens, gaat gewoon door waar de vorige gebruiker is opgehouden) -> Oude WhatsApp web verbinding voor dit nummer blijft bestaan.

ik acht de kans klein dat dit mogelijk is, wellicht kan een expert er iets over zeggen...
Je moet de webversie opnieuw instellen bij het activeren van whatsapp.
dus tenzij de telefoon geen fabriekherstel heeft gehad. en gewoon meteen is doorgegeven lijkt dat me klein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Het is wel een nr van het werk. Hij kan dus checken via instellingen of er op zijn nr een WA-webverbinding is?? Snapte dat niet helemaal, met die client enzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 10:12
Ga gewoon naar web.whatsapp.com, daar staat alles uitgelegd.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verreweg de grootste kans is dus Whatsapp web. Zijn er ook andere plausibele opties? Zijn die hackprogrammaatjes altijd fake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
artbij schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:43:
Ga gewoon naar web.whatsapp.com, daar staat alles uitgelegd.
Heb ik gedaan. Als ik het goed begrijp heb je om je aan te melden bij WA web je telefoon plus een computer of laptop nodig, je moet een qr-code scannen. De collega heeft de persoon die hij sterk verdenkt nooit ontmoet op een plek waar een computer/laptop aanwezig was.
The plot thickens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is onjuist, de data welke WhatsApp web laat zien komt van je Smartphone.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1