Toon posts:

Beeldscherm gezocht voor PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag.

Ik ben op zoek naar een nieuwe goede monitor voor mijn game PC.

Afgelopen zaterdag had ik een nieuwe gehaald bij de Mediamarkt, een Samsung S24F356FHU, maar ik ben hier zeer ontevreden over.

Dit scherm heeft een constante last van flickering, net of je een lamp dimt en weer vol laat branden, alleen dan snel. Hier word ik persoonlijk knetter van.
Dit scherm heb ik tevens al omgeruild voor een ander exemplaar welke nu nog op mijn PC aangesloten is en het zelfde probleem heeft.

Dit zit overigens echt in het scherm na het testen van verschillende dingen en op verschillende bronnen en in de winkel.

Dus ik wil dit scherm weg brengen en mijn geld terug.

Nu heeft de mediamarkt in de fysieke winkel tegenwoordig bar weinig te bieden, en online eigenlijk ook niet veel.

Zijn er mensen hier die mij monitoren zouden kunnen aanraden?
En waar ook van bekent is dat deze geen rare fratsen hebben.

Mijn criteria is onder andere:

- 200 Euro of eronder, of een 10'je meer is niet erg
- 1920x1080p
- Hdmi aansluiting
- 24 Inch
- Mooie kleuren
- Een beetje stevige poot
- Betrouwbaar, onder andere dode pixels hoort gewoon niet te gebeuren.

Hartelijk dank alvast.

----------------

Toevoeging...

Met een hoop monitoren kom je ''flicker free'' tegen, als dit net als de Samsung monitor is welke ik nu heb..., het lijkt me toch niet?

Bij de Mediamarkt hebben ze een scherm van LG, waar ik voorheen ook een scherm van had.
De lg-24MP58VQ

Is er iemand hier bekent met dit scherm?

Het is goedkoper dan de Samsung, nadelen/voordelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 21:39 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Had je gisteren hier niet al een topic over geopend? Wat is daar mee gebeurd?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

pricewatch: Iiyama XU2492HSU Zwart

Prima kleuren, voor de prijs. IPS, 75hz, niet gameller dan je mag verwachten voor sub €400 schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat sommige fabrikanten voor gammele constructies kiezen betekent niet dat je niet beter mag verwachten.
Dit Samsung scherm heeft immers ook een vrij sterke solide poot, en 169 euro is toch echt geen kattenpis.
Mijn oude LG DVI scherm had tevens een stevige poot en kosten zelfs minder toentertijd.

Hebben nog meer mensen suggesties?

En tevens misschien nog gekeken naar mijn eigen suggestie? Over de:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 24MP58VQ-P Zwart€ 137,94€ 137,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 137,94

De reviews lijken mij niet slecht te zijn?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:04
https://nl.hardware.info/...n-review-betaalbaar-beeld

Als het goed is, wordt ook de VQ-P van LG hierin meegenomen, komt wel weinig naar voren. Allemaal budget schermen waar andere toch wel beter lijken te zijn.

Ik zou deze pagina (van hardware info) even doorlezen, misschien dat het je helpt een keuze te maken.

oa de volgende 2 komen wel goed naar voren volgens mij:
Iiyama G-Master GE2488HS-B2
LG 24MP68VQ

Mja even zelf hun volledige review lezen is wat makkelijker denk ik ipv dat ik het voor je ga doen xd

Verwijderd

Topicstarter
De LG 24MP68VQ genoemd in de review lijkt mij wel wat mede dankzij de dunne randen en slanke poot.
Online is deze ook te bestellen bij de Mediamarkt en dan mogelijk af te halen in de winkel.

Maar nu even wat anders, want ik blijf hier op piekeren.

Ik kom van deze monitor af welke ik oorspronkelijk had op mijn oude PC en niet meer op de GTX 1070 aangesloten kon worden omdat deze de connector er niet voor heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG W1943SS-PF Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Daarna heb ik de genoemde Samsung in de eerste post aangeschaft en met HDMI verbonden met de GTX 1070, en met het omruilen voor een 2de nieuwe scherm van het zelfde type, het scherm blijft flikkeren als of er iemand met een dimmer aan het spelen is.
Het is voornamelijk merkbaar met de lichtere bewegende beelden als in games en films.
Begint het schemerig naar donker te worden, met onder andere American Truck Sim, dan lijkt het ''probleem'' zich niet voor te doen.
Althans, dan zie ik het niet.

Technologieën gaan vooruit met de tijd en veranderen.
Is dit flikkeren een hedendaags ding op elk modern PC scherm? (Ondanks dat er overal vermeld staat dat ze ''flikkeren reduceren'' of ''flicker free'' zijn.)

Heeft dit anders wellicht te maken met het verschil van het oude scherm, DVI is analoog dacht ik, naar Digitaal HDMI?

Ik ben iemand die gouw ''details'' als dit opmerk en kan me er dus ook kapot aan ergeren.
Zeker als je een scherm gewent bent die dit nog nooit gedaan heeft, en een splinter nieuw systeem hebt gebouwd om lekker te gamen en er nog niet van te kunnen genieten.
Na een half uurtje heb ik het dan ook wel gezien en plof dan maar gepikeerd voor de tv.

Side note: Daarnaast blijk ik ook last te hebben van ghosting, beweeg ik het scherm, voorbeeld deze pagina op en neer en ik zie de letters onder en boven de oorspronkelijke letters.
En ook zo dus in games.

Hartelijk dank.
Pagina: 1