Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:20:
Goed, blijf jij bij Win10. Echter, ik zie nergens de reden waarom je win10 moet gebruiken, buiten een opmerking in de trant van "omdat het moet". Als techneut begint het bij mij dan wel een beetje te wringen eerlijk gezegd.
Ik ben enige tijd geleden begonnen met LPIC1, ben gek op Linux en het hele Open Source concept. Wat mij regelmatig stoort zijn de types die perse alles met een open source oplossing willen doen. En dan met name dit, het moet altijd Linux zijn want Windows is 'slecht'.
Er zijn talloze voorbeelden waarom Windows soms de enige OS is. Geen enkele Linux OS kan de Adobe Suite naar behoren draaien. Misschien dat het met heel veel knutselen, prutsen en rotzooien kan maar wat is uiteindelijk het resulaat? En wat te doen als er echte updates zijn? Weer met WINE aan de gang gaan?
Tijd is ook geld. Voor een bedrijf dat de hele Adobe Suite MOET hebben en niet voor oplossingen kan gaan zoals GIMP e.d., is Windows of MAC OSX noodzakelijk. En voor een gamer die perse de nieuwste games op een high end PC wilt spelen ook.
Windows gaat steeds meer Open Source, wie weet komt het beste van beide werelden eindelijk ooit samen. Ik hou van beide, omdat ze ieder hun voordelen hebben.
Wielen zijn rond, tafels zijn rond en ik gebruik ze dagelijks. Maar ik zie het nut er niet van in om tafels onder mijn auto te gaan monteren. Ze hebben ieder hun eigen functie.
Na aandringen heb ik trouwens gedaan wat ik vanaf het begin al wou, maar waar ik geen toestemming toe kreeg. Xubuntu installeren. Daar zit standaard een gastaccount op, die bij uitloggen word gereset.
Iedereen bedankt voor de tips/het meedenken.