Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD Ryzen Game PC €1000-1200

Pagina: 1
Acties:

• CyberRuptis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 14:47
Goede dag beste tweakers. Ik heb de volgende pc samengesteld na wat rond te hebben gelezen op het forum.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 230,20€ 230,20
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB€ 289,-€ 289,-
1Fractal Design Define C Window€ 81,-€ 81,-
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 27,77€ 27,77
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 13,95€ 13,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 144,95€ 144,95
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.111,77

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem gebruiken voor gamen. En thuis gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van 1000-1200 euro in gedachte

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren, toetsenbord en muis, headset en speakers.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Digitaal Optisch (S/PDIF) naast de standaard componenten. De WiFi en Bluetooth leek me voor de prijs een handige toevoeging.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor MSI echter is dit meer een onderbuik gevoel. Belangrijk vindt ik in ieder geval kwaliteit en duurzaam.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energie verbruik en geluidsniveau zijn beiden van belang. Ik ga voor een Zwart/Rood thema als de prijs hier niet erg onder lijd.

Ga je overklokken?
Niet van plan. Mogelijk in de toekomst om het systeem langer op niveau mee te laten gaan

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen controleren of ik niet ergens een fout heb gemaakt. Bijvoorbeeld dat componenten niet compatibel met elkaar zijn of gewoon wegens ruimte niet passen. Hiernaast waardeer ik al het advies dat ik mag ontvangen _/-\o_ .

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:34
Ziet er eigenlijk best goed uit. Enige echte opmerking is je voeding, voor een tientje meer heb je een Seasonic M12II 520W die volledig modulair is en toch even wat betere componenten huisvest.

Verder zou ik bij dit budget gaan voor een m.2. schijf (b.v. Samsung 960 Evo), zeker geen HDD naar SSD stap, maar toch merk je het wel. Kast is natuurlijk heel persoonlijk en degene die je hebt gekozen is absoluut een toppertje, maar met je mobo en videokaart past de rood zwarte NZXT S340 toch ook erg mooi en dat is eveneens een topper (en een paar tientjes goedkoper).

[ Voor 3% gewijzigd door f3cuk op 25-04-2017 19:44 ]

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
f3cuk schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:43:
Ziet er eigenlijk best goed uit. Enige echte opmerking is je voeding, voor een tientje meer heb je een Seasonic M12II 520W die volledig modulair is en toch even wat betere componenten huisvest.

Verder zou ik bij dit budget gaan voor een m.2. schijf (b.v. Samsung 960 Evo), zeker geen HDD naar SSD stap, maar toch merk je het wel. Kast is natuurlijk heel persoonlijk en degene die je hebt gekozen is absoluut een toppertje, maar met je mobo en videokaart past de rood zwarte NZXT S340 toch ook erg mooi en dat is eveneens een topper (en een paar tientjes goedkoper).
Een m.2 ssd in een 1200 euro tower? Je merkt er zeer weinig van ten opzichte van een sata ssd in normaal gebruik. nvme ssd's zijn het eerste wat afvalt bij mij als het budget voor de pc zelf onder de 1500 komt

De goedkoopste m.2 ssd die daadwerkelijk sneller schrijft dan een sata ssd en ook leverbaar is, is de 960 evo. HONDERD euro duurder dan de gekozen crucial voor 2 seconde sneller opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door youridv1 op 25-04-2017 19:56 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
Prima lijstje volgens mij. Modulaire voeding f3cuk zegt is wel fijn bij bouwen en voor de looks. Plus goede componenten is wel fijn .

Data SSD is topsnelheid. De stap naar nvme ga je niet merken in het gebruik. Leuk voor benchmarks maar verder zijn andere componenten al lang een bottleneck. De extra kosten voor zoiets zou ik dan in een snellere videokaart of Ryzen 1700 stoppen. Daar merk je veel meer van.

Maar de build is zo al prima. Dus ik zou dit doen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
f3cuk schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:43:
Dat is geen verbetering, dit Seasonic design is 7 of 8 jaar oud ondertussen en presteert niet echt goed in vergelijking met een beetje moderne voeding. De voeding wordt trouwens ook snel luidruchtig vanaf zo'n 50% belasting.

Voor een vergelijkbare prijs als de Corsair CXM serie is de be quiet! Pure Power 10 serie een goede vervanger. Merkbaar stiller en qua kwaliteit en prestaties niks minder.
Verder zou ik bij dit budget gaan voor een m.2. schijf (b.v. Samsung 960 Evo), zeker geen HDD naar SSD stap, maar toch merk je het wel.
Nee tenzij je speciale dingen doet zit er geen enkel verschil tussen een normale SSD en een veel duurdere NVMe SSD. Je kunt het verschil zelfs niet eens meten bij normale dingen als starten Windows, programma's en games, zoek maar eens wat reviews op die het testen.
CyberRuptis schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:08:
Ik heb een voorkeur voor MSI echter is dit meer een onderbuik gevoel. Belangrijk vindt ik in ieder geval kwaliteit en duurzaam.
Je kunt beter reviews gebruiken i.p.v. onderbuik. ;)

https://www.computerbase.de/2017-04/radeon-rx-580-570-test/ en dan vooral pagina 3.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:57:
Data SSD is topsnelheid. De stap naar nvme ga je niet merken in het gebruik.
Dat kan ik bevestigen, ik heb een vergelijkbare build maar dan met een 960 EVO en dat was inderdaad een beetje zonde van het geld achteraf gezien :$

• Waah
mstx schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:00:
[...]

Dat kan ik bevestigen, ik heb een vergelijkbare build maar dan met een 960 EVO en dat was inderdaad een beetje zonde van het geld achteraf gezien :$
Je hebt wel de bragging rights *O*
offtopic:
zijn maar weinig mensen die durven toe te geven dat ze een "miskoop" gedaan hebben. Respect _/-\o_

@CyberRuptis welke resolutie ga je gamen? Of wat verwacht je? Full HD 60fps?

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 25-04-2017 20:05 ]

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:37
Waar wil je die wifi aansluiten? Dit is voor een laptop ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• CyberRuptis
Then eerste eerste iedereen heel erg bedankt voor jullie adviezen.

@-The_Mask- Bedankt voor de review over de rx580's dat is inderdaad beter dan een onderbuik gevoel. Wat ik er van begreep is dat de MSI niet goed omgaat met de extra voeding en daardoor niet aangeraden wordt. Nu is mijn vraag welke dan wel?

@Waah Momenteel denk ik op 1080p 60fps te spelen maar dit ga ik in de toekomst zeker opschroeven.

@SuperVeloce Heel erg bedankt! Ik zal deze chip uit de build halen.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberRuptis op 25-04-2017 20:44 ]

• Waah
Voor 1080p 60fps is de kaart die je nu hebt prima. Voor hogere resolutie zul je in sommige games wat moeten terugschroeven in settings. Al zijn er veel settings waar je bijna niets van ziet, maar wel enorm zwaar zijn. Als je die uit zet kun je prima op hogere settings gamen met deze kaart.

• -The_Mask-
  • Niet online
CyberRuptis schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:42:
Wat ik er van begreep is dat de MSI niet goed omgaat met de extra voeding en daardoor niet aangeraden wordt.
Zoiets kan niet, het probleem is dat die vrij veel geluid maakt onder load.

De pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB wordt daar ook getest en is zelfs onder zware load heerlijk stil en kost evenveel.

AMD Nieuwsdiscussie

• CyberRuptis
@Waah Helemaal top. Hier zal ik rekening mee houden.

@-The_Mask- Hartelijk dank. Ik zal mee verder verdiepen in de rx580, de sapphire staat nu boven aan mee lijstje.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:37
CyberRuptis schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:42:
@SuperVeloce Heel erg bedankt! Ik zal deze chip uit de build halen.
Het kan wel, maar dan heb je een pci kaart met antenne's nodig, waar die wifi chip op kan..
Word het wel zowat 2x zo duur
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth for Desktop (half he... ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou de Sapphire gewoon kopen. De backplate is wel echt spuuglelijk maar je kan niet alles hebben. :P
Asus is in ieder geval te duur, XFX totaal onleverbaar, MSI is matig, Gigabyte weet ik weinig van maar was behoorlijk matig bij de RX480 en lijkt niet veel veranderd, Powercolor was de slechtste RX480 en wederom geen aanleiding om te denken dat deze beter is. Blijft over Sapphire.

Voor de rest ziet er het eruit als een goede build. Je zou nog een aftermarket koeler kunnen overwegen zoals deze of deze. Ryzen overclocked net even wat anders dan normaal. Ze lijken helemaal geen probleem te hebben om de 3,7ghz te halen met relatief lage, veilige voltages, daarna loopt het hard op. Voorbij de 3,9ghz ben je wel klaar tenzij je een zeer goede CPU hebt.

Ik draai bijvoorbeeld mijn 1700 @3,5ghz met 1,26v. Dat is effectief een overclock van 500mhz en een undervolt omdat stock de CPU piekte naar 1,35v ish. Dat is met de stock koeler die je wel hoort als je flink belasting op je CPU hebt, prime 95 ofzo. Een aftermarket koeler, een redelijk goede is dan wel zinvol maar niet noodzakelijk. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:54
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:45:
[...]

Zoiets kan niet, het probleem is dat die vrij veel geluid maakt onder load.

De pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB wordt daar ook getest en is zelfs onder zware load heerlijk stil en kost evenveel.
En je kan de fans er volgens mij heel makkelijk uithalen?
Bron: YouTube: Is the AMD RX580 any good? RX580 vs RX480 vs GTX1060

[ Voor 6% gewijzigd door Jeanke117 op 25-04-2017 22:08 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Jeanke117 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:08:
[...]

En je kan de fans er volgens mij heel makkelijk uithalen?
Ja maar dat lijkt mij weinig nuttig of je moet een extreem stoffige omgeving hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:54
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:11:
[...]

Ja maar dat lijkt mij weinig nuttig of je moet een extreem stoffige omgeving hebben.
Toch maakt die kaart een beetje onderscheid tussen die van andere :)
Pagina: 1