Toon posts:

Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Monitor scherm

Wat is je budget?
echt max 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de kamer muziek luisteren, film's kijken en gebruik voor school

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel gebruik ik me macbook 13 inch maar vind het niet fijn werken. Als ik bijvoorbeeld een film wil kijken of aan documenten werk. Momenteel heb ik de LG34UM58 gevonden

Welke vragen heb je hier nog over?
Ander alternatief?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 17:49 ]

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 15:02
Het is me niet duidelijk uit je verhaal of het geluid ook via de monitor moet lopen of dat je een losse audio set hebt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Deze past beter in Componenten Aankoopadvies. Schopje die kant op dus.

Verwijderd

Topicstarter
PageFault schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:04:
Het is me niet duidelijk uit je verhaal of het geluid ook via de monitor moet lopen of dat je een losse audio set hebt.
Uhm nee daarvoor schaf ik de Harman kardon soundsticks iii Bluetooth aan.

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02 22:32
Het moet dus een scherm zijn om je Macbook op aan te sluiten?
Ik neem aan dat je een Macbook hebt waar een HDMI out op zit, net als op de mijne.
Afhankelijk van wat je zoekt qua formaat:
23,8": pricewatch: Acer G247HYUSMIDP Zwart
25": pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
27": pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart

En anders een TV, gelijk klaar voor later:
40": pricewatch: Samsung UE40J6240 Zwart

Verder is hetgeen je zoekt nog best vaag. Hoe kijk je je films? Kijk je Full HD via iTunes/Plex/XBMC of alleen via Netflix? Zijn documenten alleen Word bestanden waarmee je werkt?

Hou er rekening mee dat als je bijvoorbeeld een 40" TV neemt als monitor, en je er lang erg dicht op zit (met documenten aan het werk) dat 40" dan net te groot wordt voor het mooie. Als je op een afstand film wilt kijken is het echter wel weer top.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Verwijderd

Topicstarter
cri0s schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:23:
Het moet dus een scherm zijn om je Macbook op aan te sluiten?
Ik neem aan dat je een Macbook hebt waar een HDMI out op zit, net als op de mijne.
Afhankelijk van wat je zoekt qua formaat:
23,8": pricewatch: Acer G247HYUSMIDP Zwart
25": pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
27": pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart

En anders een TV, gelijk klaar voor later:
40": pricewatch: Samsung UE40J6240 Zwart

Verder is hetgeen je zoekt nog best vaag. Hoe kijk je je films? Kijk je Full HD via iTunes/Plex/XBMC of alleen via Netflix? Zijn documenten alleen Word bestanden waarmee je werkt?

Hou er rekening mee dat als je bijvoorbeeld een 40" TV neemt als monitor, en je er lang erg dicht op zit (met documenten aan het werk) dat 40" dan net te groot wordt voor het mooie. Als je op een afstand film wilt kijken is het echter wel weer top.
Mijn excuses voor het ongemak dat ik niet precies zo duidelijk ben geweest.

De scherm moet inderdaad aangesloten worden op mijn macbook en er zit een HMDI out op.
Ik kijk films voornamelijk via netflix en die zijn normaal gesproken HD. Qua documenten maak ik gebruik
van word bestanden voor mijn opleiding.

Als ik even een inschatting maak waar de monitor zou staan op mijn bureau, dan zou de afstand tot aan mijn bureaustoel 80 a 90 cm zijn. Vanaf een afstand zou het 2 meter en 60cm zijn, mocht ik films kijken. (https://static.afbeelding.../1704/255654/LjkKm6mv.jpg)

Hiervoor had ik een jvc lt32a85bu die eigenlijk in de weg stond en de tv was simpel weg te groot.
Ik kijk eigenlijk nooit gewoon tv het stond ook echt in de weg. De tv op mijn bureau te zetten was de tv
extreem dik, groot en zat er zelf heel dicht op. Dus heb ik de tv weg gedaan en opzoek naar een monitor.

Momenteel twijfel ik nog in mijn keuze qua grootte van de monitor zelf. Moet ik een kleinere monitor pakken of en is 34 niet te groot. Als ik kijk naar de afstand vanaf waar ik zit en ruimte die ik heb. Twijfel ik ook of ik de harman kardon soundsticks erbij neem, omdat dit teveel ruimte in beslag zou nemen.

Zit erover na te denken om te kijken naar een andere monitor met geluid voor een langdurige periode. Simpel gezegd zit ik met regelmaat achter me laptop en is een goede monitor die scherp is wel belangrijk. Monitor moet wel mooi beeld en goed geluid hebben. Voor de rest luister ik meestal via oordopjes of wireless hoofdtelefoon.

Mogelijke optie:
- LG 34UM68

Welke opties zijn er nog open voor een max bedrag van 500 euro. Als we kijken naar een Full HD, Ultrawide Full HD, Quad-HD, Ultrawide Quad-HD en UHD 4K monitor.

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01-2025
Als een persoon die een 24' 1080p, 34 inch 2560x1080 uw en (nu) een 1440p heeft (gehad), zou ik zeggen:
koop een 1440p of 4k scherm! er is op zich niks mis met een 1080p 24' monitor (dient momenteel als 2de monitor), maar met een ultrawide kun je wel zeggen dat de compatibility niet vaak goed is (+ het is veel minder scherp dan een 1440p of 4k scherm)
als je 1440p of 4k gaat koop dan nooit onder de 28 inch en koop (als dat kan) ips
Pagina: 1