Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Dag,

Mijn OCZ RevoDrive 3 120gb die ik van een vriend heb gekregen is semi-defect. Hij doet het prima, maar de snelheid is erg laag. Bij het kopieren van bestanden lijkt hij eerst volledige snelheid te hebben, waarna hij na een enkele seconden zakt naar zo'n 80MB/s om en nabij.

Wat ik vermoed is een defecte controller, de Sandforce SF2281 als ik het goed heb, staat er om bekend dat hij niet helemaal stabiel is geweest in het verleden. Deze zat ook op de Vertex 3, welke ik ook al in het verleden heb om moeten ruilen.

Weet iemand of het mogelijk is via een bepaalde weg een nieuwe controller te bemachtigen en deze te laten solderen? Of gaat dat niet werken? Of is een ander component de oorzaak?

Ik hoor het graag. Uiteraard heeft het geen zin om er veel geld aan uit te geven. Maar als het betaalbaar kan ga ik er over nadenken. Er zit bij mij in de buurt in ieder geval een bedrijf dat eventueel dit soort soldeer reparaties kan uitvoeren, Alfacom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Solderen op zo een ding is niet te doen....
Is het ding wel leeg? Verder, met welke data werk je? Als er veel kleine files zijn, heb je een read van ongeveer 20 MB/s, wat kan oplopen tot iets van 400 MB /s, maar niet voor langere tijd, dan kakt die ook in. Kijk verder niet naar de specs, die door het toenmalige ocz aan elkaar gelogen zijn.

Tja, en verder heeft het weinig waarde. Een nieuwe ssd van 120 GB is al bijna niet meer te krijgen, maar heeft een nieuwwaarde van nog geen 5 tientjes.

Wat zegt asssd bench?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je een secure erase gedaan en de laatste firmware erop gezet?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kopiëren van bestanden gebruikt toch altijd eerst de buffer van de SSD en als deze vol raakt dan zakt toch standaard de snelheid of mis ik nu iets ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Dit gaat over sequentieel schrijven. Ik heb mijn onderzoek gedaan en hij is gewoon defect. Een snelheid van 80mb is niet normaal. Zelfs niet bij een gewone SSD. Deze zou theoretisch sneller moeten zijn dan een normale sata 3 SSD.

Ik heb hem ook als defect gekregen van mijn vriend. Ik wou kijken of ik hem eventueel gerepareerd kon krijgen.

Solderen is niet te doen als je het met de hand doet nee. Maar het gaat hier om SMD solderen, daar heb je machines voor. Dit kan ik derhalve ook niet zelf doen. Maar als ik eventueel het juiste defecte onderdeel kan vinden en er een vervanger voor vind kan ik dit laten uitbesteden.

Het is al een oudje natuurlijk, maar qua snelheden zou hij gewoon mee moeten kunnen met nieuwe SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maar een replacement is nog geen 100 euro. Als je er een paar uur aan zit te rommelen en je misschien iemand hem moet laten solderen dan kan je 'm beter gewoon weggooien en een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
TJRef schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:34:

Het is al een oudje natuurlijk, maar qua snelheden zou hij gewoon mee moeten kunnen met nieuwe SSD's.
Zelfs toen die uitkwam in 2012, kon deze drive sata ssd's niet bijhouden.
http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=32906&PageId=5

Enough said over dit wanproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Reepje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:39:
[...]

Zelfs toen die uitkwam in 2012, kon deze drive sata ssd's niet bijhouden.
http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=32906&PageId=5

Enough said over dit wanproduct.
Ok Dan... Bedankt voor je constructieve bijdrage.....

Die benchmarks zien er drastisch anders uit dan de specificaties. Hoe kan dat dan?

Dan zal het zich niet lonen. Vraag me af waarom het dan zo prijzig​ was. Ik kan hem nog steeds gebruiken uiteraard, maar dan meer op HDD snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De drive ging voor iets meer dan 200 euro de deur uit in 2012. Tijdens introductie was die inderdaad 300+ euro, maar toen dacht men nog dat het een snel ding zou zijn.

Sindsdien zijn de prijzen van ssd opslag enorm naar beneden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dat was net zo goed met de Vertex 3, Agility, Vertex 4 (eigenlijk vrijwel alle OCZ's van die tijd...), de specs waren een wenslijstje van OCZ, niet de daadwerkelijke specs...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Hmm.. ok. Nouja, andere reviews laten niet zo'n rampzalig resultaat zien. Hangt ook er van af of het comprimeerbare data is volgens mij.
Nou gebruik ik hem sowieso maar als download buffer schijf. Omdat ik de snelheid niet nodig heb daarvoor. En heb verder genoeg SSD's. Maar ik was in de veronderstelling dat deze een flink stuk sneller zou moeten zijn.
Hij is dan nog steeds wel defect, alleen hij werkt nog wel. OCZ is wat dat betreft een probleemvol merk geweest rond die tijd. Heb zelf ook twee SSD's die dezelfde problemen hebben gehad. Allemaal rond die tijd. En allemaal diezelfde traagheid als gevolg. Alleen de vertex 3 viel nog binnen de garantie en daar heb ik een goed werkende vector voor terug gekregen. Dus het is een overeenkomstige oorzaak waarschijnlijk.
Alleen mijn vriend was te lui om hem op te sturen ;).

Bestaan er pcie naar USB adapters toevallig? Dan gebruik ik hem als externe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nee, helaas nog niet je zal m echt intern moeten gebruiken :/

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Oké, bedankt allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Die kaart was vooral marketing. Wat je met die kaart koopt is 2 kleine SSDs in RAID0 op een sata controller met wat driver meuk die de RAID verzorgt.
Enige doel van die kaart is om de HDTach benchmarks boven de 600MB/s te krijgen.
Pagina: 1