Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Anders alleen gebruiken wanneer je het nodig hebt?
Oh, laatste zin niet gelezen.
Je kan dit programma proberen om de CPU-load te verminderen: http://mion.faireal.net/BES/
[ Voor 39% gewijzigd door Soldaatje op 25-04-2017 16:55 ]
"De Options software is meer dan alleen muis-software. Het is vrij geavanceerde software waarbij op de achtergrond allerlei processen aan de slag zijn om van alles in goede banen te leiden en zo te houden. Deze software vergt nu eenmaal enige CPU belasting. De enige manier om daar vanaf te komen is helaas door de software niet te gebruiken."
'Enige' CPU belasting? 12-13% van een Core i7 7700hq! Ik heb altijd een hoge pet op gehad van Logitech, maar dit slaat toch werkelijk alles! Koop je een dure muis (hardware is erg goed) en dan leveren ze er bagger software bij.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hoe is hij aangesloten bij jou via de meegeleverde usb stick of via de interne bluetooth ?
Ik heb hem gekoppeld aan mijn intel ac7260 wifi kaart en werkt perfect.
Enigste nadeel is de melding van batterij bijna leeg die blijft heel vaak uit en je merkt het pas als ie ineens leeg is.
Ik heb de muis op twee manieren aangesloten, via de interne bluetooth en (op verzoek van Logitech Support) ook via de bijgeleverde USB adapter (en bluetooth uitgezet). Voor beide methodes blijft de CPU belasting 12-13%. Zelfs als ik de muis uitschakel, blijft de software de CPU belasten met 12-13%. Ik heb de laatste drie versies van de software uitgeprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Ook de software als administrator installeren maakt geen verschil. De laptop is verder nog erg nieuw qua software, ik heb 'm namelijk pas een paar weken en er is nog maar weinig software geinstalleerd behalve wat Dell standaard installeert (b.v. de Alienware software) inclusief een aantal Steam games.franssnarf schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:43:
Mja lijkt eerder aan jou variant te liggen of een foutje in de software heb zelf al tijdje deze muis op een bto laptop met een i7 gen2 en hij komt nooit boven de 2 a 3% .
Hoe is hij aangesloten bij jou via de meegeleverde usb stick of via de interne bluetooth ?
Ik heb hem gekoppeld aan mijn intel ac7260 wifi kaart en werkt perfect.
Enigste nadeel is de melding van batterij bijna leeg die blijft heel vaak uit en je merkt het pas als ie ineens leeg is.
Op het internationale support forum van Logitech maken nog een paar anderen melding van het probleem. Maar verder kom ik het heel weinig tegen, dus het lijkt maar heel sporadisch voor te komen.
Welke versie van Logitech Options en Windows gebruik jij?
Wel raar dat het bij de een wel Is en bij de ander niet en dat het voor hun gewoon Is terwijl hij bij mij zeer laag draait.
Ik heb Logitech Customer Care obv jouw ervaringen verteld dat ik niet akkoord ga met hun antwoord dat deze 12-13% CPU belasting normaal is en zij hebben het nu opnieuw doorgestuurd om verder te laten inderzoeken. Ben benieuwd....franssnarf schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:13:
Heb de laatste versie van logitech erop staan met Windows 10 pro nl 64 die voorzien is van alle updates.
Wel raar dat het bij de een wel Is en bij de ander niet en dat het voor hun gewoon Is terwijl hij bij mij zeer laag draait.