Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Mijn vraag: sinds vorige week ben ik eigenaar van een nieuwe LG G5 SE telefoon (let op! dit is dus een iets andere dan de LG G5 standaard). Deze kreeg ik via mijn abonnement van T-Mobile. Na het instellen viel me op dat de telefoon draait op Android 6.0.1 en niet op Android Nougat (7.x). Als ik zoek naar updates dan krijg ik de melding dat ik reeds de meest recente versie gebruik.

Ik ben met name benieuwd of hier meer mensen zijn met een LG G5 SE van T-Mobile, en welke firmwareversie daar OTA als laatste is ontvangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG G5 SE; Android-versie 6.0.1.
Softwareversie v10b-EUR-XX

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na contact met T-Mobile krijg ik het bericht dat versie 7 voor mijn toestel beschikbaar zou moeten zijn. Ze weten niet waarom de update niet wordt weergegeven in het updatecentrum. Ze adviseren alles terug te zetten in fabrieksinstellingen.

Contact met LG wijst uit dat ze 'werken aan deze update', zonder verdere specificaties te geven.

Op XDA-Developers is het al helemaal onduidelijk: wie wel/wie niet.. https://forum.xda-develop...ta-nougat-update-t3585942

Zijn er hier users met de LG G5 SE van T-Mobile? Zo ja, wat is de laatste OTA update die jullie hebben ontvangen? Als ik het kan voorkomen zet ik liever niet alles naar fabrieksinstellingen terug.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een telefoon betreft geef ik het topic even een schopje van TGA naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Als er vaagheid is omtrent een update bij Android betekent het vaak: Er is geen update en die gaat ook niet komen. Helaas is dit meer een regel dan een uitzondering.

Updates voor Android zijn een drama.. :,(
En als je ze al krijgt op een iets minder high-end model dan is je telefoon vaak in 1x zo traag als ik weet niet wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@Skv Versie V20a zou al beschikbaar moeten zijn. Heb je eerder vandaag al contact gehad met iemand van Webcare bij T-Mobile? Ik heb deze vraag nl eerder vandaag al gehad vanuit Webcare en beantwoord. Stuur me anders ff een DM, dan kan ik wellicht e.e.a. verduidelijken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

NO_Excuses schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:26:
Updates voor Android zijn een drama.. :,(
En als je ze al krijgt op een iets minder high-end model dan is je telefoon vaak in 1x zo traag als ik weet niet wat.
Wat een enorm negatieve en generaliserende opmerking.

Updates brengen altijd bug- en securityfixes met zich mee, daarnaast zijn er bijna altijd nieuwe features te vinden in een Android update en is er vaak gewerkt aan verbeteringen aan bereik, accuduur, etc.

Vanuit een security- en gebruiker point of view moet je altijd geïnteresseerd zijn in de nieuwste updates voor je toestel en OS. Dat een update problemen met zich mee kan brengen is daarbij een noodzakelijk kwaad, maar alle updates als negatief bestempelen gaat mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Grannd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:37:
[...]

Wat een enorm negatieve en generaliserende opmerking.

Updates brengen altijd bug- en securityfixes met zich mee, daarnaast zijn er bijna altijd nieuwe features te vinden in een Android update en is er vaak gewerkt aan verbeteringen aan bereik, accuduur, etc.

Vanuit een security- en gebruiker point of view moet je altijd geïnteresseerd zijn in de nieuwste updates voor je toestel en OS. Dat een update problemen met zich mee kan brengen is daarbij een noodzakelijk kwaad, maar alle updates als negatief bestempelen gaat mij te ver.
Ik ben ook zeker geïnteresseerd in de nieuwe updates; begrijp me niet verkeerd.

Ik heb alleen met meerdere Android toestellen meegemaakt dat de updates een drama zijn.
Volgens mij heeft Tweakers hier ooit ook iets over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
Het gaat mij met name om security. Ga thuis ook even LG Bridge proberen. Wellicht dat hij daar wel iets ontvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv
Ik testte het via LG Bridge (waar eerder geen update beschikbaar was). Daar werd hij gisterenavond wel gevonden. Dus draai nu op v20a!

Alleen nog zoeken naar hoe ik System User UI activeer. Dat lukt nog niet. Verder werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Skv schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:03:
Alleen nog zoeken naar hoe ik System User UI activeer.
Bedoel je hiermee de System UI Tuner? Ik dacht dat die niet meer in Nougat zat, maar deze tutorial beweerd anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
Het schijnt dat deze in de stock rom zit. Maar er uit is gehaald door LG (een Samsung). Helaas.
Pagina: 1