Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Gaming) Desktop 900-1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11 13:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk een mix van gamen, administratie en het gebruikelijke surfen. Bij gamen moet je vooral denken aan World of Tanks en strategie spellen als Total War. Als ik verder shooters speel, zal het niet of nauwelijks multiplayer zijn. Gamen zal in elk geval op 1080p zijn. (Eventueel naar 1440p bij aanschaf nieuwe monitor t.z.t.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan 900-1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vooralsnog neem ik mijn oude monitor en in-/output devices mee. Daarnaast wil ik mijn DVD-brander en 2 HDDs uit mijn huidige systeem meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, voeding, GFX card, CPU, RAM, MOBO, SSD, oftewel datgene dat op de lijst staat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik weinig voorkeur. Ik kijk voornamelijk naar de prijs/prestatie verhouding. Looks zijn wat dat betreft ook niet belangrijk. Voor mij moet de PC voornamelijk praktisch zijn en staat hij verder in een hoekje weggestopt. Vandaar de keuze voor deze kast i.p.v. Fractal Design S (welke mooier is, maar ook geen externe bays heeft)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig extra wensen. Het systeem moet wel stil zijn. Hoeft niet helemaal doodstil, want een beetje ruis merk ik toch niet als de boxen aan staan :)
Energiezuinig is natuurlijk betrekkelijk voor dit soort apparaten. De lampen moeten echter wel blijven branden ;)

Ga je overklokken?
Overklokken staat niet op de todo-lijst :)

Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel altijd of ik het juiste geheugen heb uitgezocht. En of ik qua koeling / geluid wel op de goede weg zit. Daar zou ik sowieso een advies over willen hebben.
Tips m.b.t. verbeteringen, binnen budget, zijn altijd welkom

Op dit moment heb ik onderstaande combo gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 230,20€ 230,20
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB€ 291,50€ 291,50
1Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 137,95€ 137,95
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,93€ 93,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 996,53

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Ik zou in plaats van je Kingston RAM deze Corsair reepjes nemen pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 ze zijn sneller en ook nog eens een tientje goedkoper.

De standaard Wraith Spire is een prima koeler als je niet gaat overklokken en zal je dus niet echt horen, vooral als je zo'n closed case hebt zoals de BW9000-V.

Verder ziet je build er prima uit. Je moederbord zou op zich goedkoper kunnen met een pricewatch: Asus PRIME B350-PLUS maar de Gaming 3 is ook een prima bordje.

• Dweebus
@mstx @Tim2010
Geheugen dat jullie noemen is verder wel "compatibel" qua snelheid?

Ik meen me namelijk te herinneren, lang geleden, dat dat nog wel eens een issue was t.o.v. de specificatie van de CPU. Waarbij je dan met multipliers etc de boel moest rechttrekken om het optimaal te kunnen benutten.

(Of mijn geheugen laat me in de steek ;))

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dweebus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:23:
@mstx @Tim2010
Geheugen dat jullie noemen is verder wel "compatibel" qua snelheid?

Ik meen me namelijk te herinneren, lang geleden, dat dat nog wel eens een issue was t.o.v. de specificatie van de CPU. Waarbij je dan met multipliers etc de boel moest rechttrekken om het optimaal te kunnen benutten.

(Of mijn geheugen laat me in de steek ;))
De pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 i.c.m. pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 werkt iig op 2933MT/s zodra je het XMP profiel selecteert. Moet je overigens wel eerst het BIOS flashen naar versie F6.

• Dweebus
Ondertussen het systeem al een paar weekjes in elkaar zitten, maar dan met het Corsair geheugen zoals door jullie voorgesteld.

Gaming gaat soepeler, hogere fps op hoger grafisch niveau.
Opstarten is vlotter.

Zonder het Bios bij te werken loopt ie al lekker. Zal dit weekend eens in de bios duiken, zodat het hopelijk nog beter loopt.

Geloof dat ik wel geluk heb en net op tijd de 580 heb besteld, met al die vervelende miners, haha :D
Pagina: 1