Apple Airport Extreme

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 20:07
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week een airport extreme in gebruik (nieuwste versie). Echter lukt het mij niet om deze juist in te stellen. Het betreft de foutmelding "Configureer via WAN". Mijn modem staat ingesteld op bridge-modus en router op "DHCP en NAT".

Ik heb wel gewoon verbinding maar krijg constant pop-ups van AirPort-configuratieprogramma. Als ik deze negeer dan valt de verbinding weg. Iemand die een oplossing heeft? Ik kom er zelf echt niet uit

Thanks!

Beste antwoord (via thijs2163 op 01-05-2017 19:49)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 14:40
Je hebt ergens de mogelijkheid waarbij je een vinkje kan zetten om je Airport Extreme te configureren via je WAN poort. Aangezien je AE direct aan het internet hebt hangen is dit een beveiligingsrisico, vandaar dat je deze melding krijgt. Als je deze optie uit zet is je melding en oranje lampje verdwenen.

Uit mijn hoofd staat dit op de pagina waar je ook in kan loggen met je Apple ID.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat heb je wel ingesteld en hoe?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-06 12:23
thijs2163 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:25:
maar krijg constant pop-ups van AirPort-configuratieprogramma
Wat staat er in die pop-ups?
En zoals @Frogmen vroeg, hoe is het nu ingesteld? :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
DutchCrownNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:02:
[...]

Wat staat er in die pop-ups?
En zoals @Frogmen vroeg, hoe is het nu ingesteld? :)
In AirPort utility krijg ik een knipperend oranje lampje te zien. De foutmelding/status die ik te zien krijg is "Configureer via WAN"

Instellingen menu "Internet"
Verbind via: DHCP
Configureer IPv6: Automatisch
IPv6-modus: native
Schakel IPv6-verbindingsdeling in: aan

Instellingen menu "Draadloos"
Netwerkmodus: Maak draadloos netwerk aan
Overige instellingen zijn netwerknaam/password

Instellingen menu "Netwerk"
Routermodus: DHCP en NAT
DHCP reserveringen: niks
Poortinstellingen: niks
DHCP-lease: 1 dag
DHCP bereik: 10.0.1.2 tot 200
Activeer NAT-poortkoppelingsprotocol: uit
Schakel IGMP Snooping in: uit
Blokkeer inkomende IPv6-verbindingen: aan
Sta Teredo-tunnels toe: uit
Sta inkomende IPSec-identiteitscontrole toe: aan

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Je hebt ergens de mogelijkheid waarbij je een vinkje kan zetten om je Airport Extreme te configureren via je WAN poort. Aangezien je AE direct aan het internet hebt hangen is dit een beveiligingsrisico, vandaar dat je deze melding krijgt. Als je deze optie uit zet is je melding en oranje lampje verdwenen.

Uit mijn hoofd staat dit op de pagina waar je ook in kan loggen met je Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
gastje01 schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:02:

Dankje! configuratie via WAN poort uitzetten heeft geholpen. Hoe kan ik dit veiligheidsrisico dan verhelpen? Hij hang achter mijn ziggo modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Door configuratie via WAN uit te zetten :-)

Hiermee voorkom je dat mensen jouw Airport via internet kunnen aanpassen, dit kan alleen via de LAN poorten of wifi. Wanneer je meerdere Airports in je netwerk hebt is het handig om dit aan te zetten, je gebruikt de wanpoort dan als uplink naar de rest van je netwerk, zo kun je een AE dus ook configureren als je met een ander station verbonden bent.
Pagina: 1