Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Power-line verbinding uitbreiden.

Pagina: 1
Acties:

• Clouddead22
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Goede dag,

Ik heb een power-line verbinding om zo een internetverbinding op zolder te creëren zonder door 2 verdiepingsvloeren te hoeven boren.

Nu willen we ook onze tv op internet aansluiten via powerline. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om je power-line uit te breiden met een extra adapter ongeacht welk merk.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
~Cloud.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:11
Clouddead22 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:06:
Goede dag,

Ik heb een power-line verbinding om zo een internetverbinding op zolder te creëren zonder door 2 verdiepingsvloeren te hoeven boren.

Nu willen we ook onze tv op internet aansluiten via powerline. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om je power-line uit te breiden met een extra adapter ongeacht welk merk.

~Cloud.
Zou moeten werken. Heb zelf ook 3 powerline adapters, zijn allemaal van TP-Link maar ik heb 2 dezelfde en 1 ander model.

Moet wel zeggen dat een kabel trekken altijd beter is, maar dat is nu een heel gedoe. Powerline is redelijk goed, alleen hebben ze eens in de maand verbindingsproblemen waardoor ik de boel moet resetten of adapters moet wisselen.

Maar zou moeten werken... Ligt ook een beetje aan je stroomvoorziening thuis.

• Clouddead22
Hey Vlassie,

Bedankt voor je snelle reactie en je nuttige informatie. Ik ga me even verdiepen in de verder mogelijkheden.

Mvg,

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Clouddead22 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:06:
Goede dag,

~Cloud.
Over het algemeen zal dat moeten werken wanneer de adapters dezelfde standaard ondersteunen. Houdt wel rekening met het feit dat de adapters zich aanpassen aan de gene met de langzaamste snelheid. Wanneer je een netwerk met 2 AV500 adapters gaat uitbreiden met een AV200 adapter zal de snelheid max de AV200 behalen. Testen is altijd het beste advies.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er ook rekening mee dat je stroomnet een gedeeld medium is. Alle apparaten delen dus samen de bandbreedte, en iedere extra toegevoegde apparaat voegt overhead toe en reduceert maximale totale throughput. Als je meer dan genoeg bandbreedte hebt tussen de huidige twee is dat niet erg, maar als je maar nipt genoeg hebt riskeer je dat je met derde adapter erbij ook tussen de bestaande twee in de problemen komt.

Oslik blyat! Oslik!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25
[..]

[ Voor 98% gewijzigd door nachtnet op 26-04-2017 11:48 ]

• Clouddead22
dion_b schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:12:
Hou er ook rekening mee dat je stroomnet een gedeeld medium is. Alle apparaten delen dus samen de bandbreedte, en iedere extra toegevoegde apparaat voegt overhead toe en reduceert maximale totale throughput. Als je meer dan genoeg bandbreedte hebt tussen de huidige twee is dat niet erg, maar als je maar nipt genoeg hebt riskeer je dat je met derde adapter erbij ook tussen de bestaande twee in de problemen komt.
Thank man!

Erg nuttige informatie, ;)
Pagina: 1