Ik probeer het zo goed als mogelijk, kort, samen te vatten.
Je kent ze wel van radar of kassa. Van die mensen die al jaren lang met Nuon strijd hebben over een administratieve fout bijv. Nou zo ben ik nu 4 maanden 'slachtoffer' van Ziggo
Ik heb eind januari dit jaar een zakelijke internetaansluiting bij Ziggo afgenomen voor mijn kantoor.
45 euro per maand (ex BTW), eerste 3 maanden 5 euro korting.
De eerste factuur 215.26 euro

dat was voor 2,2 maand + 75 euro aansluitkosten, en ze hadden zelf besloten op 13 febr ook maar even een telefoonabonnement eraan te plakken
Wat volgt zijn uren aan telefoongesprekken en chats met Ziggo.
Ze gingen het herstellen, en volgens hun berekening 135 euro teveel werd op de volgende facturen verrekend.
Nou dat dacht ik even niet, stort maar gewoon terug, en anders storneer ik heel de boel en maak ik het naar eigen berekening het juiste bedrag over.
Na enig aandringen werd dan eindelijk dat bedrag teruggestort, en ik heb ontelbaar aantal malen verzocht een creditfactuur daarvoor te sturen, want er klopt administratief anders geen hout meer van.
Nou dat zou goed komen volgens Ziggo op de volgende factuur.
Die kwam, te betalen 50,02. Uh, sja dat is prima als nieuwe maandtermijn, maar dat maakt het nog geen negatieve factuur.
Nu is de chaos compleet, want welke kant op je ook rekent, je komt nooit aan het juiste bedrag.
Eind april
de eerste juiste factuur voor periode mei, maar nog steeds geen credit.
kortom:
ik heb nu diverse bedragen:
1. wat ik zou moeten betalen: 210.19 incl BTW
2. wat Ziggo heeft geïncasseerd: 183,97 incl BTW. Onverklaarbaar, maar hun berekening valt gunstiger uit
3. het facturentotaal: 319.76
4. het facturentotaal volgens de portal, en "betaald": 409.72
Ziggo houdt vast aan bedrag 2, prima
Maar de facturen in mijn administratie geven een totaal van bedrag 3
Ik wil dus een creditnota van het verschil: 135.76, dat is ook het bedrag dat ze hebben teruggestort. Bedrag 3 - 2 dus.
Ziggo weigert dit te doen, en laat mij lekker in mijn sop gaar koken met bedragen 3 en 4
"verrekeningen - 135.76"
Opgenomen in een berekening met zelfbedachte bedragen lijkt het wel, want zo heb ik volgens hen 244,56 betaald, en dat is een volkomen uit de lucht gegrepen bedrag.
Hoe kom ik alsnog aan een kloppende facturatie?
Je kent ze wel van radar of kassa. Van die mensen die al jaren lang met Nuon strijd hebben over een administratieve fout bijv. Nou zo ben ik nu 4 maanden 'slachtoffer' van Ziggo
Ik heb eind januari dit jaar een zakelijke internetaansluiting bij Ziggo afgenomen voor mijn kantoor.
45 euro per maand (ex BTW), eerste 3 maanden 5 euro korting.
De eerste factuur 215.26 euro

dat was voor 2,2 maand + 75 euro aansluitkosten, en ze hadden zelf besloten op 13 febr ook maar even een telefoonabonnement eraan te plakken

Wat volgt zijn uren aan telefoongesprekken en chats met Ziggo.
Ze gingen het herstellen, en volgens hun berekening 135 euro teveel werd op de volgende facturen verrekend.
Nou dat dacht ik even niet, stort maar gewoon terug, en anders storneer ik heel de boel en maak ik het naar eigen berekening het juiste bedrag over.
Na enig aandringen werd dan eindelijk dat bedrag teruggestort, en ik heb ontelbaar aantal malen verzocht een creditfactuur daarvoor te sturen, want er klopt administratief anders geen hout meer van.
Nou dat zou goed komen volgens Ziggo op de volgende factuur.
Die kwam, te betalen 50,02. Uh, sja dat is prima als nieuwe maandtermijn, maar dat maakt het nog geen negatieve factuur.
Nu is de chaos compleet, want welke kant op je ook rekent, je komt nooit aan het juiste bedrag.
Eind april

kortom:
ik heb nu diverse bedragen:
1. wat ik zou moeten betalen: 210.19 incl BTW
2. wat Ziggo heeft geïncasseerd: 183,97 incl BTW. Onverklaarbaar, maar hun berekening valt gunstiger uit
3. het facturentotaal: 319.76
4. het facturentotaal volgens de portal, en "betaald": 409.72
Ziggo houdt vast aan bedrag 2, prima
Maar de facturen in mijn administratie geven een totaal van bedrag 3
Ik wil dus een creditnota van het verschil: 135.76, dat is ook het bedrag dat ze hebben teruggestort. Bedrag 3 - 2 dus.
Ziggo weigert dit te doen, en laat mij lekker in mijn sop gaar koken met bedragen 3 en 4
dit is een bizarre toverfactuur, met een vermeldingDe restitutie wordt duidelijk en apart gespecificeerd op de factuur. Bij al onze klanten is dit voldoende en we krijgen hier nooit klachten over. Ook door derden is deze werkwijze goedgekeurd.
"verrekeningen - 135.76"
Opgenomen in een berekening met zelfbedachte bedragen lijkt het wel, want zo heb ik volgens hen 244,56 betaald, en dat is een volkomen uit de lucht gegrepen bedrag.
Waarvoor heb jij een speciale specificatie nodig? Mocht je het op prijs stellen dan kan ik je eventueel per mail bevestigen dat er een vergoeding gedaan is?
Bedragen welke wij restitueren worden bij ons weergeven op de lopende factuur. Ik kan hier dus geen aparte credit nota voor opmaken. Ik zie dat je hier eerder ook al contact over gehad hebt.
Dit is de manier zoals wij de credit factuur opmaken. Vergoedingen worden zichtbaar gemaakt op de eerstvolgende factuur. Hierin kan ik, net als mijn collega's die je gesproken hebt, niets aanpassen.
Het is trekken aan een dood paard...Hier hebben we het eerder over gehad en komen we simpelweg samen niet uit.
Hoe kom ik alsnog aan een kloppende facturatie?
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 25-04-2017 15:28 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.