Ziggo zakelijk weigert een creditfactuur te sturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik probeer het zo goed als mogelijk, kort, samen te vatten.
Je kent ze wel van radar of kassa. Van die mensen die al jaren lang met Nuon strijd hebben over een administratieve fout bijv. Nou zo ben ik nu 4 maanden 'slachtoffer' van Ziggo :+

Ik heb eind januari dit jaar een zakelijke internetaansluiting bij Ziggo afgenomen voor mijn kantoor.
45 euro per maand (ex BTW), eerste 3 maanden 5 euro korting.

De eerste factuur 215.26 euro :? 8)7
dat was voor 2,2 maand + 75 euro aansluitkosten, en ze hadden zelf besloten op 13 febr ook maar even een telefoonabonnement eraan te plakken 7(8)7

Wat volgt zijn uren aan telefoongesprekken en chats met Ziggo.
Ze gingen het herstellen, en volgens hun berekening 135 euro teveel werd op de volgende facturen verrekend.
Nou dat dacht ik even niet, stort maar gewoon terug, en anders storneer ik heel de boel en maak ik het naar eigen berekening het juiste bedrag over.
Na enig aandringen werd dan eindelijk dat bedrag teruggestort, en ik heb ontelbaar aantal malen verzocht een creditfactuur daarvoor te sturen, want er klopt administratief anders geen hout meer van.

Nou dat zou goed komen volgens Ziggo op de volgende factuur.

Die kwam, te betalen 50,02. Uh, sja dat is prima als nieuwe maandtermijn, maar dat maakt het nog geen negatieve factuur.
Nu is de chaos compleet, want welke kant op je ook rekent, je komt nooit aan het juiste bedrag.

Eind april *O* de eerste juiste factuur voor periode mei, maar nog steeds geen credit.

kortom:
ik heb nu diverse bedragen:
1. wat ik zou moeten betalen: 210.19 incl BTW
2. wat Ziggo heeft geïncasseerd: 183,97 incl BTW. Onverklaarbaar, maar hun berekening valt gunstiger uit :?
3. het facturentotaal: 319.76
4. het facturentotaal volgens de portal, en "betaald": 409.72

Ziggo houdt vast aan bedrag 2, prima d:)b
Maar de facturen in mijn administratie geven een totaal van bedrag 3
Ik wil dus een creditnota van het verschil: 135.76, dat is ook het bedrag dat ze hebben teruggestort. Bedrag 3 - 2 dus.

Ziggo weigert dit te doen, en laat mij lekker in mijn sop gaar koken met bedragen 3 en 4
De restitutie wordt duidelijk en apart gespecificeerd op de factuur. Bij al onze klanten is dit voldoende en we krijgen hier nooit klachten over. Ook door derden is deze werkwijze goedgekeurd.
dit is een bizarre toverfactuur, met een vermelding
"verrekeningen - 135.76"
Opgenomen in een berekening met zelfbedachte bedragen lijkt het wel, want zo heb ik volgens hen 244,56 betaald, en dat is een volkomen uit de lucht gegrepen bedrag.
Waarvoor heb jij een speciale specificatie nodig? Mocht je het op prijs stellen dan kan ik je eventueel per mail bevestigen dat er een vergoeding gedaan is?
Bedragen welke wij restitueren worden bij ons weergeven op de lopende factuur. Ik kan hier dus geen aparte credit nota voor opmaken. Ik zie dat je hier eerder ook al contact over gehad hebt.
Dit is de manier zoals wij de credit factuur opmaken. Vergoedingen worden zichtbaar gemaakt op de eerstvolgende factuur. Hierin kan ik, net als mijn collega's die je gesproken hebt, niets aanpassen.
Hier hebben we het eerder over gehad en komen we simpelweg samen niet uit.
Het is trekken aan een dood paard... :|
Hoe kom ik alsnog aan een kloppende facturatie?

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 25-04-2017 15:28 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Domme vraag misschien hoor, maar haal jij (of ziggo in z'n berichtgeving naar jou toe) niet ergens incl. en excl. btw door elkaar? Ik weet niet hoe nauwkeurig de bedragen zijn die je opnoemt, maar 184 euro + btw komt akelig dicht in de buurt van 218.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nope :)
naitsoezn schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:50:
Domme vraag misschien hoor, maar haal jij (of ziggo in z'n berichtgeving naar jou toe) niet ergens incl. en excl. btw door elkaar? Ik weet niet hoe nauwkeurig de bedragen zijn die je opnoemt, maar 184 euro + btw komt akelig dicht in de buurt van 218.
Ik heb bedrag 1 even aangepast naar wat het mijns inziens moet zijn. 218 is wat Ziggo ergens in de chat noemde.

[ Voor 97% gewijzigd door paQ op 25-04-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 13:25

TheBorg

Resistance is futile.

Als ik het goed begrijp krijg je teveel terug. Daarom zou het aan je boekhouder uitleggen en die strijkt het wel glad.

Bij Ziggo zakelijk is het administratief een puinhoop. De meest simpele dingen kunnen ze niet. Waarschijnlijk omdat ze zitten met een voorgeprogrammeerd facturatie systeem dat half op slot hangt. Niet teveel energie in steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
mijn berekening (even alles ex BTW)
26/1 - 31/1: 8.71
feb: 40
maart: 40
april: 40
mei: 45
-----------
totaal: 173.71
incl: 210.19
TheBorg schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:00:
Als ik het goed begrijp krijg je teveel terug. Daarom zou het aan je boekhouder uitleggen en die strijkt het wel glad.

Bij Ziggo zakelijk is het administratief een puinhoop. De meest simpele dingen kunnen ze niet. Waarschijnlijk omdat ze zitten met een voorgeprogrammeerd facturatie systeem dat half op slot hangt. Niet teveel energie in steken...
Dat is prima, maar daar gaat het mij niet om.
Ziggo zegt dus:
Er is in totaal € 319,73 gefactureerd. Hierop is een correctie gedaan van
€ 135,76. In totaal is er dus € 183,97 betaald over een periode van 26-01-2017 t/m 31-05-2017.
nou precies, ik heb voor 319 euro facturen, en ik heb 183 betaald.
Beide beweringen kloppen

DUS moet er een creditnota komen die het verschil glad maakt. En die weigeren ze te geven.

[ Voor 51% gewijzigd door paQ op 25-04-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

paQ schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:00:
nou precies, ik heb voor 319 euro facturen, en ik heb 183 betaald.
Beide beweringen kloppen

DUS moet er een creditnota komen die het verschil glad maakt. En die weigeren ze te geven.
Ik dacht eerst dat het je ging om de bedragen die niet met elkaar klopten, maar nu zeg je dat alle bedragen dus gewoon kloppen. Dan heb je de creditnota volgens je OP toch al gekregen:
paQ schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:44:
[...]
dit is een bizarre toverfactuur, met een vermelding
"verrekeningen - 135.76"

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 25-04-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
naitsoezn schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:10:
[...]

Ik dacht eerst dat het je ging om de bedragen die niet met elkaar klopten, maar nu zeg je dat alle bedragen dus gewoon kloppen. Dan heb je de creditnota volgens je OP toch al gekregen:

[...]
Dat is enkel en alleen een vermelding op een factuur van 50,02 incl BTW.
Zo heb ik ook nog een factuur van 215,26
En eentje van 54,45.

Maakt samen dus weer die 319,76

wat ik niet heb is een factuur met een totaal van -135,76

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 25-04-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Yaiks, super herkenbaar, ik zit ook bij Ziggo Zakelijk en frustreer mij de pan uit.

Een van de dingen die onverklaarbaar waren en niet op de factuur stond en wel afgeschreven werd was "vast recht op de lijn" (*). Door een rare administratie betaalde ik met terugwerkende kracht voor het hebben van de fysieke aansluiting, ook al deed ik er nog niets mee. Iets van 14 euro in de maand ofzo.
Anyway, dat was 1 van de (vele) dingen die mijn facturen door de war schopte. Mijn tip is om dat dus eens na te vragen hoe dat bij jou verwerkt is.

*vast recht is dat je geen actief abonnement hebt, maar wel aangesloten bent (en dus basis tv hebt vermoed ik?)...daar betaal je dus voor, maar vervalt zodra je een actief abonnement hebt. (bij mij liepen deze twee naast elkaar door en betaalde ik dus teveel. In mijn geval was dat slechts 1 van de dingen die mis ging helaas.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Die factuur ook waarop die verrekening vermeld staat. :F
Er worden allerlei bedragen bedacht en bij de haren gesleept om maar een kloppend maandbedrag eruit te krijgen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voldoet een samenvatting (pdf-print) van de hele discussie etc. niet als 'bewijs' voor accountant & belastingdienst? (Dat is toch de reden om een creditfactuur te hebben?) Ik kan me zo, n.a.v. discussies met onze accountant :+ , voorstellen dat dat voor incidentele uitzonderingsgevallen wel OK is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk trouwens dat dit beter past in Internetproviders en Hosting, dus tikje AZ -> IH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Naja afgezien of ik het hier kan verklaren heeft Ziggo zich ook gewoon aan de regels te houden, toch?
Hoe dwing ik nou die creditnota af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Zojuist 30 min met een behulpzame dame aan de lijn gehangen.
Er is een correctie van 26,nogwat opgevoerd als credit, terwijl dit debet had moeten zijn. Daar komt in elk geval een vermeende spookbetaling vandaan.
Tel daar die 183,97 bij op en voila, daar is het totaal van bedrag 1 :+
De correctie op de correctie is dus fout uitgevoerd waardoor ik per saldo te weinig heb betaald.

Maar goed, zij houden voet bij stuk dat het op deze manier vermelden en achterlijke rekensommen op een factuur plempen voldoende is als 'creditnota'.
Dat de ontvanger (ik) met een foutief facturentoaal blijft zitten, is dan maar zo.

Wat een puinhoop is het daar zeg :N

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 26-04-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10
Kun je niet gewoon zelf een eigen creditfactuur maken en uitprinten?
Scheelt een hoop frustratie en tijd en ik kan mij niet voorstellen dat de belastingdienst ooit dat ene creditfactuurtje gaat opeisen en moeilijk gaat lopen doen als de rest van jouw administratie keurig klopt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Is ook wel en ik kan het ook echt wel aantonen, maar dit werkt fraude in de hand, en naja... megafrustrerend dat ziggo het gewoonweg niet naar behoren uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

paQ schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:17:
Is ook wel en ik kan het ook echt wel aantonen, maar dit werkt fraude in de hand, en naja... megafrustrerend dat ziggo het gewoonweg niet naar behoren uitvoert.
Jij doet het nu voorkomen alsof Ziggo niet wil factureren, maar ze kunnen het gewoon niet.
Het factuursysteem van Ziggo is net als bij veel andere bedrijven, geschreven vanuit het perspectief van het bedrijf en niet vanuit het perspectief van de klant. Als Ziggo een kloppende creditfactuur wil produceren, kost het ze een veelvoud van die 135 €uro

Daarom hebben ze ook die rekenfout gemaakt: ze hoopten dat jij dan verder je mond zou houden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zelf creditnota opstellen is een absolute no-no, daar krijg je gezeik mee.

Ziggo is volgens mij wettelijk verplicht een credit nota uit te schrijven als ze geld aan je hebben overgeboekt, dus zou eens kijken of het over die boeg kan.

Het is een beetje vaag verhaal, dus lastig exact te zeggen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Brahiewahiewa schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:11:
[...]

Jij doet het nu voorkomen alsof Ziggo niet wil factureren, maar ze kunnen het gewoon niet.
maar:
WhatsappHack schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:22:

Ziggo is volgens mij wettelijk verplicht een credit nota uit te schrijven als ze geld aan je hebben overgeboekt, dus zou eens kijken of het over die boeg kan.
dat

Pagina: 1