Overstap Tele2 -> Ziggo in December 2016, nu nog facturen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
In het kort mijn issue:

Halverwege December 2016 gebruik gemaakt van Ziggo overstapservice om van Tele2 naar Ziggo te gaan mbt. internet.

1-
Tele2 stuurt mij de afmeldmail met "jammer dat je weg gaat" en vervolgens nog een bevestiging.

2-
Een paar dagen later krijg ik van Ziggo 2x een mail dat de overstap is geannuleerd. Hierop gelijk met Ziggo gebeld en ze wisten mij niet te vertellen wat er mis was, want alles stond goed in hun systeem.
Ziggo levert vervolgens internet op.

3-
Ergens eind Februari zie ik dat er nog steeds bedragen naar Tele2 worden overgemaakt. Ik heb echter van Tele2 nooit iets ontvangen dat erop zou duiden dat mijn opzegging geannuleerd was. Op dat moment is de aankondiging van de factuur van Maart ook al binnen.
Ik besluit de inning van Maart te storneren en neem contact op met Ziggo en Tele2 helpdesk.

4-
Ziggo erkent dat er een fout gemaakt is en geeft aan mij voor de dubbel betaalde maanden te vergoeden in de vorm van korting op de abonnementskosten.
Ik zie ook dat daar een begin aan gemaakt is: Januari en Februari zijn vergoed.

5-
Eindelijk officieel weer bericht van Tele2 dat mijn abonnement dan echt afloopt begin Mei..
Of ik nog wel even de gestorneerde factuur van Maart en de nieuwe factuur van April wil betalen anders incassokosten (brief in tweevoud, erg onaangenaam).
Ik ga er vanuit dat Ziggo deze maanden ook middels een korting aan mij zal vergoeden, maar nu is mijn vraag:

Moet ik voor bank gaan spelen voor Ziggo?
Waar denkt Tele2 het recht vandaan te halen, in Maart en April geld van mijn rekening te mogen halen, aangezien ik niet beter weet dan dat mijn abonnement bij hun halverwege December beëindigd is middels hun communicatie richting mij?

Contact met de Tele2 helpdesk levert niets op: alles is geautomatiseerd, geen uitzondering mogelijk, ja meneer helaas, het is de fout van Ziggo... Is het echter wel de fout van Ziggo dat Tele2 mij niet op de hoogte stelt van het feit dat mijn overstap geannuleerd is?

Tot dusver alle lof voor de Ziggo klantenservice, die vlot reageert en probeert mee te denken, in tegenstelling tot de Tele2 klantenservice, die ik graag voor de gouden eikel zou willen nomineren in welbekende consumentenprogramma's. Uit principe zou ik hiervoor zelfs mijn rechtsbijstand willen aanspreken, maar wellicht dat ik het toch verkeerd zie?

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 14:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik zou beginnen met melden dat je een bevestiging van opzegging hebt. Vervolgens zou ik Tele2 verzoeken om te bewijzen dat deze opzegging is geannuleerd. Tot die tijd acht je het innen van het abbonementsgeld voor Januari en Februari als onrechtmatig. Je kunt ze vervolgens leuke incassobrieven sturen, je hebt nu een template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even je text aangepast, aangezien het dikdrukken van gehele teksten nergens voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
luxan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:47:
Ik zou beginnen met melden dat je een bevestiging van opzegging hebt. Vervolgens zou ik Tele2 verzoeken om te bewijzen dat deze opzegging is geannuleerd.
Dat is me in 4x bellen en 2x formulier invullen nog niet gelukt, vandaar de opmerking dat ik misschien eens rechtsbijstand in de arm moet nemen. Ik snap dat de klantenservice niet om bepaalde procedures heen kan, maar het is gewoon godsonmogelijk om iets te escaleren binnen dat bedrijf naar iemand die er wel iets mee zou kunnen.

Tele2 zegt gewoon doodleuk, we hebben een annulering van je opzegging van Ziggo binnengekregen en vinden het vervolgens niet nodig om mij daarvan op de hoogte te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Je hebt de bevestiging mail van Tele2 dat er een opzegging plaats gevonden heeft wat normaliter van een maand is. Genoeg bewijs dat het geregeld is zou je zeggen en inderdaad laat ze maar eens bewijzen dat het niet zo is.

Echter rijst bij mij meteen de vraag. Waarom heb je na de 2x ontvangen mail van Ziggo dat de overstap geannuleerd is niet meteen gebeld met Tele2? blijkbaar hebben ze jou overstap geannuleerd door niet akkoord te gaan waarop Ziggo jou een mail heeft gestuurd dat de overstap geannuleerd is.

Mijn ervaring met overstap services zijn echt mega slecht je moet er altijd kort op zitten. Ik stap nu bijvoorbeeld over naar XS4ALL vanuit KPN. Als ik er niet kort opgezeten had hadden ze mij 1,5 maand eerder aangesloten en zat ik met dubbele kosten terwijl ik een andere datum opgegeven had en ook in de bevestiging stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
gabbel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:57:

Echter rijst bij mij meteen de vraag. Waarom heb je na de 2x ontvangen mail van Ziggo dat de overstap geannuleerd is niet meteen gebeld met Tele2? blijkbaar hebben ze jou overstap geannuleerd door niet akkoord te gaan waarop Ziggo jou een mail heeft gestuurd dat de overstap geannuleerd is.
Omdat ik de mail van de Ziggo overstapservice ontving heb ik meteen contact opgenomen met Ziggo. Die zei dat er niets aan de hand was. Ik voelde mij niet genoodzaakt om hier vervolgens nog Tele2 over te bellen.
Ik had van hen tenslotte al vernomen dat mijn dienst succesvol opgezegd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
4-systeembeheer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:00:
[...]

Omdat ik de mail van de Ziggo overstapservice ontving heb ik meteen contact opgenomen met Ziggo. Die zei dat er niets aan de hand was. Ik voelde mij niet genoodzaakt om hier vervolgens nog Tele2 over te bellen.
Ik had van hen tenslotte al vernomen dat mijn dienst succesvol opgezegd was.
Leer voor de volgende keer altijd met alle 2 bellen. Bij KPN kreeg ik ook netjes een geautomatiseerde mail met de doorgegeven datum van XS4ALL. Ze wezen naar mekaar voor schuld. Uiteindelijk wat belletjes en chats later zowel met KPN als XS4ALL is het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
4-systeembeheer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:54:
[...]

Tele2 zegt gewoon doodleuk, we hebben een annulering van je opzegging van Ziggo binnengekregen en vinden het vervolgens niet nodig om mij daarvan op de hoogte te stellen.
Dit zouden ze dan dienen te bewijzen door je het annuleringsverzoek te doen toekomen lijkt mij. Indien ze dit niet kunnen, kun je de fout bij Tele2 leggen. Kunnen ze dit wel, dan zul je terug moeten naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maar Tele2 heeft toch gewoon het recht om van jouw rekening te incasseren?
Ze zeggen dat je abo begin mei afloopt en ik zie nergens dat je daar bezwaar tegen hebt aangetekend

En vwb het voor bank spelen: dan breng je toch rente-derving in rekening; levert je misschien wel een €uro op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
luxan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:17:
[...]
Dit zouden ze dan dienen te bewijzen door je het annuleringsverzoek te doen toekomen lijkt mij. Indien ze dit niet kunnen, kun je de fout bij Tele2 leggen. Kunnen ze dit wel, dan zul je terug moeten naar Ziggo.
Dan nog, lijkt me aangezien het annuleringsverzoek niet van mij komt, dat ze dit lekker met Ziggo zouden moeten uitvechten.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:18:
Maar Tele2 heeft toch gewoon het recht om van jouw rekening te incasseren?
Ze zeggen dat je abo begin mei afloopt en ik zie nergens dat je daar bezwaar tegen hebt aangetekend
Dat bezwaar heb ik weldegelijk aangetekend, zowel via de telefoon als via een incidentticket bij Tele2, maar de klantenservice zegt hier helaas niets mee te kunnen, omdat de fout bij Ziggo ligt... m.a.w. de fout ligt niet bij mij, maar ik mag wel betalen en hopen dat ik het terug krijg van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

4-systeembeheer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:26:
[...] maar ik mag wel betalen en hopen dat ik het terug krijg van Ziggo.
Daar mag je normaal gesproken op rekenen.
En als Ziggo jou niet terugbetaalt, schakel je die rechtsbijstand verzekering in
(of je verkoopt de boot)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
ja zeg... ik ben niet naar Telfort overgestapt. :P
edit:

Nee effe serieus.. meen je nou wat je zegt? Dus omdat dit de weg van de minste weerstand is, moet ik me er maar bij neerleggen, terwijl er in mijn ogen onrechtmatig geld wordt afgeschreven van mijn rekening?

[ Voor 35% gewijzigd door 4-systeembeheer op 25-04-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
Ik denk dat de anulering van ziggo komt, doordat je tele2 abbo misschien pas in mei eindigt. Vandaar ook de rekeningen van tele2. Wat voor contract had je bij tele2 en hoelang liep ie? Want na einde contract moeten ze met maximaal een maand stilzwijgend verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
vincedd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:24:
Ik denk dat de anulering van ziggo komt, doordat je tele2 abbo misschien pas in mei eindigt. Vandaar ook de rekeningen van tele2. Wat voor contract had je bij tele2 en hoelang liep ie? Want na einde contract moeten ze met maximaal een maand stilzwijgend verlengen.
Het twee jaar contract bij Tele2 eindigde in December 2016. Ziggo heeft de opzegging vermoedelijk in in December geannuleerd bij Tele2 en mij niet voldoende op de hoogte gesteld, evenals Tele2 trouwens. Het waarom van de annulering heeft Ziggo mij nooit kunnen vertellen.

Nadat ik erachter kwam dat ik nog steeds facturen kreeg heb ik op 6 April alsnog zelf mijn contract bij Tele2 direct opgezegd en is de opzegdatum bij Tele2 nu vastgesteld op 6 mei.
Pagina: 1