Beste Tweakers,
Ik heb hier een PC die ik gebruik voor digital signage (een progrmma genaamd Xibo om presentaties weer te geven van Instagram etc.) op een TV-scherm (1920x1080).
Alleen nu heb ik al een paar keer gehad dat de PC gewoon compleet bevriest, dus geen BSOD, maar echt helemaal vaststaat. Dit kan soms dagen goed gaan, maar het kan ook gebeuren enkele uren nadat de PC aanstaat (PC word elke dag automatisch opgestart en afgesloten).
Wat heb ik zelf al geprobeerd :
-memtest
-sfc /scannow
-taakbeheer laat ook niks spannend zien (cpu, memory, disk verbruik)
-schijf controleren op fouten
-Temperaturen zijn ook in orde (Hwinfo)
-Prime 95 en Furmark voor 30-45 min laten lopen
Geen enkele van de bovenstaande dingen is wat uitgekomen. Het enigste wat ik nog kan bedenken is een driver probleem, hardware, of een clean install uit te voeren van Win 10.
Wat wel handig is om te weten is dat deze Windows 10 Enterprise versie gecloned is vanaf zo een zelfe soort PC (HP Elite SFF 8200).
Specs van de pc :
HP Elite 8200 SFF
CPU : I3 2100
GPU : Intel HD graphics
RAM : 4GB PC3 10700
HDD : 250 GB
(Als jullie nog meer specs nodig hebben kan ik een uitdraai van CPU-Z posten)
Ik heb hier een PC die ik gebruik voor digital signage (een progrmma genaamd Xibo om presentaties weer te geven van Instagram etc.) op een TV-scherm (1920x1080).
Alleen nu heb ik al een paar keer gehad dat de PC gewoon compleet bevriest, dus geen BSOD, maar echt helemaal vaststaat. Dit kan soms dagen goed gaan, maar het kan ook gebeuren enkele uren nadat de PC aanstaat (PC word elke dag automatisch opgestart en afgesloten).
Wat heb ik zelf al geprobeerd :
-memtest
-sfc /scannow
-taakbeheer laat ook niks spannend zien (cpu, memory, disk verbruik)
-schijf controleren op fouten
-Temperaturen zijn ook in orde (Hwinfo)
-Prime 95 en Furmark voor 30-45 min laten lopen
Geen enkele van de bovenstaande dingen is wat uitgekomen. Het enigste wat ik nog kan bedenken is een driver probleem, hardware, of een clean install uit te voeren van Win 10.
Wat wel handig is om te weten is dat deze Windows 10 Enterprise versie gecloned is vanaf zo een zelfe soort PC (HP Elite SFF 8200).
Specs van de pc :
HP Elite 8200 SFF
CPU : I3 2100
GPU : Intel HD graphics
RAM : 4GB PC3 10700
HDD : 250 GB
(Als jullie nog meer specs nodig hebben kan ik een uitdraai van CPU-Z posten)
[ Voor 8% gewijzigd door PEBKAC op 25-04-2017 15:42 ]