2.4.x kernel vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Bij het compileren van nieuwe 2.2.xx kernels bewaar ik altijd handig m'n .config file zodat ik niet alles opnieuw hoef in te vullen. Nu wil ik overstappen op de 2.4.x serie. Nu is mijn vraag... kan ik m'n .config file van m'n 2.2.xx kernel ook gebruiken bij het compilen van de nieuwe 2.4.x kernel? Dan hoef ik alleen de nieuwe onderdelen in te vullen als ik 'make menuconfig' doe.

Heeft iemand hier al ervaring in?

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jahoor

Bij mijn weten kon dat gewoon.

Ik zou alleen wel, strenger dan normaal, de boel bekijken.

Verwijderd

Ik geloof dat de meeste onderdelen wel op hetzelfde plek staan, maar sommige opties staan onder een andere kop (om het zo maar even te zeggen)
Die moet je wel even opnieuw instellen.

Tis even vervelend, maar als je je eerste 2.4 kernel geconfigged hebt en die werkt, dan heb je weer een verse nieuwe .config waar je weer een tijdje mee doorkan.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Okay, thanx.
Een dezer dagen ga ik de Slackware 8.0 installeren en post ik wel effe m'n ervaring met het gebruiken van de 2.2.xx .config file.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Hmm, even een kleine tip...
toen ik dat met mijn oude configuratie deed kreeg ik uiteindelijk de melding
"Kernel Panic blabla"

Oorzaak: Bij de overgang van 2.2 naar 2.4 moet je even je IDE ondersteuning (indien geen scsi natuurlijk) in de gaten houden, die moest ik nog apart inschakelen namelijk ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 05 juli 2001 02:13 schreef Theguide het volgende:
Bij het compileren van nieuwe 2.2.xx kernels bewaar ik altijd handig m'n .config file zodat ik niet alles opnieuw hoef in te vullen. Nu wil ik overstappen op de 2.4.x serie. Nu is mijn vraag... kan ik m'n .config file van m'n 2.2.xx kernel ook gebruiken bij het compilen van de nieuwe 2.4.x kernel?
make old-config (O.i.d.) schijnen ze daarvoor te gebruiken, krijg je automatisch de nieuwe keuzes enzo voorgeschoteld, weet niet of het werkt, moi maakt gewoon een nieuwe config from scratch bij zo'n update :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Hrm, ik kan me vergissen, maar bij mijn weten is 'make oldconfig' niet voorbereid op verschillende minor kernelversies (2.2 naar 2.4 bijv). Verder geldt voor gewoon dezelfde configfile gebruiken hetzelfde.
Het kan natuurlijk allemaal wel, maar er is geen garantie dat alle opties ook goed overkomen.

Verwijderd

No Problem!
Maak wel eerst een backup van je oude vmlinuz
:9
Pagina: 1