Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mbo infra/gamen

Pagina: 1
Acties:

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Hallo,

Ik moet voor volgend jaar een goeie laptop hebben voor mijn opleiding mbo middenkaderfunctionaris infra (BOL). Er is al gezegd dat ik een i7 moet hebben. En een degelijke videokaart. dus de geforce 10xx series.

De progamma's die ik het meest ga gebruiken zijn waarsschijnlijk AutoCad en Sketch-up. Ik wil ook er een beetje op kunnen gamen in mijn vrije tijd. Gta V en Ghost recon wildland.
Ik wil er zo'n beetje 1100-1400 euro aan uitgeven.
Ik moet hem meenemen in de trein maar dat is echt maar een half uur.
Gewicht maakt ook niet echt veel uit, als het maar niet 10kilo is
Ik heb de neiging om naar de msi laptops te gaan die lijken mezelf ook degelijk en bij de opleiding zijn het 9/10 keer msi laptops.

Je hebt veel keuze in msi laptops maar ik denk dat jullie wel een gepaste voor mij kunnen vinden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, voor autoCAD op je school is geen i7 benodigd, tenzij je gaat renderen met Revit of andere programma's. Let op dat er U (dual core) en HQ (quad core) versie van i7 bestaan. HQ is skrachtiger maar veel minder zuinig.
Om gelijk voor 10xx serie te gaan lijk mij overkill, genoeg studenten die met 950m en hoger doen.

Wat ik wel mis, aantal GB werkgeheugen, aantal GB SSD en/of HDD.
Wat ik ook mist is de gewenste accuduur of ga je het aan een oplader hangen?
Schermafmeting 13, 15 of 17 inch?
Eén link naar pricewatch met je genoemde MSI-modellen.

Let op dat je bij een stage niet bent verplicht om je eigen laptop te regelen. Bij een stage moet je stagebegeleider jouw een bedrijfslaptop uitlenen.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 25-04-2017 14:12 ]

Trein?

• Thomaskrop
Van de school kreeg ik voorgescheven een i7 te nemen omdat ik ga renderen met een progamma zoals jij zegt.
Graag wel een combinatie van ssd en hdd.
Ik moet alleen in de trein een half uur zonder lader. maar dat kan elke laptop denk ik wel.
Graag een 17inch.

categorie: Laptops

dat is de pricewatch

Verwijderd

Thomaskrop schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:53:
Van de school kreeg ik voorgescheven een i7 te nemen omdat ik ga renderen met een progamma zoals jij zegt.
Graag wel een combinatie van ssd en hdd.
Ik moet alleen in de trein een half uur zonder lader. maar dat kan elke laptop denk ik wel.
Graag een 17inch.

categorie: Laptops

dat is de pricewatch
Hallo Thomas,

als je een future proof laptop wilt, dan zou ik in dit geval voor deze gaan:

pricewatch: MSI GE72VR 6RF-094NL (Apache Pro)

Deze is namelijk VR ready en heeft tevens 16 GB aan geheugen.

• Thomaskrop
@Verwijderd

Deze laptop is wel 1600euro.
En mijn max is eigenlijk 1500.
Is er nog een goed alternatief?

Verwijderd

Thomaskrop schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:12:
@Verwijderd

Deze laptop is wel 1600euro.
En mijn max is eigenlijk 1500.
Is er nog een goed alternatief?
In dat geval zou ik een keuze maken tussen deze 2 opties:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/665085;709189/

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:55
Persoonlijk zou ik dan de 055NL versie pakken. 16GB RAM, 1050, nieuwere i7 etc.

Verwijderd

Jeanke117 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:38:
[...]

Persoonlijk zou ik dan de 055NL versie pakken. 16GB RAM, 1050, nieuwere i7 etc.
Klopt, zou ik ook doen, maar wilde de TS ook een alternatief aanreiken. ;)

Verwijderd

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop

Alsjeblieft. Deze voldoet perfect aan jouw eisen. Sterke CPU, sterke GPU, ssd, goeie accu, niet al te zwaar of lomp en vandaag nog met 10% korting. Komt neer op 1200 euro. Is een hele verstandige keuze voor het geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2017 08:22 ]

• MedionAkoya

MedionAkoya

Inspiron heeft wel een matig scherm TN, maar voor gaming zijn reactiesnelheilden van belang. Wil je een goed scherm, maar je vindt snelheid niet belangrijk neem dan IPS. reviews: Dell Inspiron 15 7567 Gaming: leuke laptop met slecht scherm

Trein?

Verwijderd

MedionAkoya schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:25:
Inspiron heeft wel een matig scherm TN, maar voor gaming zijn reactiesnelheilden van belang. Wil je een goed scherm, maar je vindt snelheid niet belangrijk neem dan IPS. reviews: Dell Inspiron 15 7567 Gaming: leuke laptop met slecht scherm
Hier heb je zeker gelijk in. Ik heb in een andere topic een reactie gegeven met een replacement ips scherm voor dit systeem. Kost rond de 50 euro op ebay. Als je die vervangt heb je een mooi systeem voor nog steeds een mooie prijs. Kortingsactie duurt alleen nog maar een dag. Al denk ik dat er binnenkort nog wel een zal komen.

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

MedionAkoya schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:08:
Hoi, voor autoCAD op je school is geen i7 benodigd, tenzij je gaat renderen met Revit of andere programma's. Let op dat er U (dual core) en HQ (quad core) versie van i7 bestaan. HQ is skrachtiger maar veel minder zuinig.
Om gelijk voor 10xx serie te gaan lijk mij overkill, genoeg studenten die met 950m en hoger doen.

Wat ik wel mis, aantal GB werkgeheugen, aantal GB SSD en/of HDD.
Wat ik ook mist is de gewenste accuduur of ga je het aan een oplader hangen?
Schermafmeting 13, 15 of 17 inch?
Eén link naar pricewatch met je genoemde MSI-modellen.

Let op dat je bij een stage niet bent verplicht om je eigen laptop te regelen. Bij een stage moet je stagebegeleider jouw een bedrijfslaptop uitlenen.
En als toevoeging: Autodesk producten zijn single-core applicaties. In de praktijk ga je het verschil tussen een dual-core of octa-core niet merken in Autodesk producten. Een processor met een hogere kloksnelheid maar minder cores zal dus beter presteren dan meer cores, lagere kloksnelheid.

Bron: ervaring en hiero.

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:25:
Ik ben ook niet kapot van Dell. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2017 12:38 ]

Verwijderd

Ik heb de voorganger (7559). Moet zeggen dat het met een ips scherm een heel fijn apparaat is. Maar er bestaat natuurlijk altijd zoiets als persoonlijke voorkeur. Voor die prijs krijg je goede specs. Is in dit geval hetgeen de TS naar op zoek is.

• MedionAkoya

MedionAkoya

wutwutwhat schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:41:
[...]

En als toevoeging: Autodesk producten zijn single-core applicaties. In de praktijk ga je het verschil tussen een dual-core of octa-core niet merken in Autodesk producten. Een processor met een hogere kloksnelheid maar minder cores zal dus beter presteren dan meer cores, lagere kloksnelheid.

Bron: ervaring en hiero.
Ja, oke. :'(

Als het gaat om renderen binnen Revit, dan merk je het verschil wel.
Met een studentenlicentie kan je ook op de server van AutoDesk renderen. Dan hoef je geen i7 te hebben.

Inderdaad je hebt gelijk. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 26-04-2017 13:10 ]

Trein?

Pagina: 1