RunDLL melding elke +/- 3 minuten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukjuh93
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-04 14:41
Goedemiddag mede-tweakers,

ik krijg sinds gisteren om de 2 minuten deze melding:

http://imgur.com/a/YRqny

mijn laptop is een HP Probook 450 G4.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Malwarebytes scan volledig. hielp niets.
- Adwcleaner gedraait. hielp ook niets
- in de register gekeken of ik de map naam kon vinden.
- rond gezocht naar de melding en deze specifieke map, ook als ik verborgen mappen weergeef zie ik de map nergens verschijnen.

wat me wel opviel is dat ik de melding alleen krijg als de laptop aan de stroom zit, zodra ik hem op de accu laat draaien krijg ik deze melding niet. weet niet of dit handige info is maar ik denk het toch even te melden.

weet iemand van jullie een oplossing of heeft hier ervaring mee?

ik dank u allen, ik zal regelmatig terugkijken mocht er meer informatie nodig zijn van mijn kant.

Groeten,

Luuk :)

Beste antwoord (via luukjuh93 op 25-04-2017 13:54)

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
luukjuh93 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:43:
[...]

gevonden! althans in de Task Sceduler:

http://imgur.com/a/jDT8O

heb hem uitgeschakeld, en daarna verwijderd. zal nu meteen opnieuw opstarten en kijken of die nog terug komt. vinkje bij alleen op netstroom gebruiken stond aan. :)
Houd er rekening mee dat deze task een symptoom kan zijn van een groter probleem, bijvoorbeeld malware of een virus. Zorg dat je nog een uitgebreide malware scan draait :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04
Je geeft aan dat je een adware en malware cleaner heb laten draaien, maar heb je ook al is zoiets al Avira laten draaien?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukjuh93
batumulia schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:23:
Je geeft aan dat je een adware en malware cleaner heb laten draaien, maar heb je ook al is zoiets al Avira laten draaien?
geen Avira, ik heb zelf Eset Nod32 die ik gedraaid heb, ook geen resultaat. excuses voor het niet melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou zeker weten opstarten in veilig modus, een virusscanner de boel laten scannen en kijken of er andere processen draaien en of er folders zijn met soortgelijke namen. Grote kans dat je wel geïnfecteerd bent met *iets.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Je zou even in je Task Scheduler kunnen zoeken of er iets geks wordt geprobeerd te laden om de paar minuten, wat lijkt op die locatie. De opmerking dat het alleen gebeurt in netstroom kan een voorwaarde in een task zijn.

En verder natuurlijk uitgebreide malware scan en virus scan draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door TECHcrime op 25-04-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukjuh93
TECHcrime schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:31:
Je zou even in je Task Scheduler kunnen zoeken of er iets geks wordt geprobeerd te laden om de paar minuten, wat lijkt op die locatie. De opmerking dat het alleen gebeurt in netstroom kan een voorwaarde in een task zijn.

En verder natuurlijk uitgebreide malware scan en virus scan draaien.

heb hem uitgeschakeld, en daarna verwijderd. zal nu meteen opnieuw opstarten en kijken of die nog terug komt. vinkje bij alleen op netstroom gebruiken stond aan. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
luukjuh93 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:43:
[...]

Houd er rekening mee dat deze task een symptoom kan zijn van een groter probleem, bijvoorbeeld malware of een virus. Zorg dat je nog een uitgebreide malware scan draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukjuh93
TECHcrime schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:46:
[...]

ga ik zeker doen, maar toch alvast bedankt voor de hulp! ( ook van de andere tweakers :) )
Pagina: 1