Een vriend van mij wil een krachtige en vooral mooie desktop gaming pc van rond de €1000/1200.
Dit is het overzicht dat ik tot nu toe heb gemaakt:
Een aantal vragen over deze setup:
- Sterkere processor nodig? (i7)
- Extra fan?
Voor de rest hoor ik graag of jullie nog tips hebben welke onderdelen beter of mooier zijn.
De totale prijs ligt nu nog onder de €1000 dus er is qua budget nog ruimte voor verbetering.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor gaming, denk aan The Witcher, GTA5, Battlefield.
Geen zware programma's zoals Photoshop of rendering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 tot €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een normaal beeldscherm, muis en toetsenbord dat iets verouderd is.
Advies voor een goed beeldscherm voor gaming wordt gewaardeerd, dit valt dan buiten het budget met een richtprijs van €400
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PCI-e SDD en sterke videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De persoon voor wie deze desktop bedoeld is wil een mooie desktop hebben, dus daarom ook de keuze voor dit moederbord , de RAM en de behuizing.
De desktop zal bij hem thuis staan dus de grootte maakt niet uit, het liefst een acceptabele geluidsniveau van de fans. Energiegebruik maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Verwacht ik niet tot de desktop outdated raakt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek feedback op het overzicht dat ik heb gemaakt. Met name de vragen die ik er onder gesteld heb.
Voor de rest hoor ik graag of al deze onderdelen wel bij elkaar passen en of er nog iets mis.
Advies voor een mooiere behuizing met glazen zijkant kan ik ook gebruiken.
Het gaming beeldscherm wordt later aangeschaft met een apart budget van rond de €400 maar ook hier worden alle tips gewaardeerd.
Dit is het overzicht dat ik tot nu toe heb gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 181,10 | € 181,10 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 279,- | € 279,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 126,95 | € 126,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 939,90 | |
Een aantal vragen over deze setup:
- Sterkere processor nodig? (i7)
- Extra fan?
Voor de rest hoor ik graag of jullie nog tips hebben welke onderdelen beter of mooier zijn.
De totale prijs ligt nu nog onder de €1000 dus er is qua budget nog ruimte voor verbetering.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor gaming, denk aan The Witcher, GTA5, Battlefield.
Geen zware programma's zoals Photoshop of rendering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 tot €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een normaal beeldscherm, muis en toetsenbord dat iets verouderd is.
Advies voor een goed beeldscherm voor gaming wordt gewaardeerd, dit valt dan buiten het budget met een richtprijs van €400
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PCI-e SDD en sterke videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De persoon voor wie deze desktop bedoeld is wil een mooie desktop hebben, dus daarom ook de keuze voor dit moederbord , de RAM en de behuizing.
De desktop zal bij hem thuis staan dus de grootte maakt niet uit, het liefst een acceptabele geluidsniveau van de fans. Energiegebruik maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Verwacht ik niet tot de desktop outdated raakt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek feedback op het overzicht dat ik heb gemaakt. Met name de vragen die ik er onder gesteld heb.
Voor de rest hoor ik graag of al deze onderdelen wel bij elkaar passen en of er nog iets mis.
Advies voor een mooiere behuizing met glazen zijkant kan ik ook gebruiken.
Het gaming beeldscherm wordt later aangeschaft met een apart budget van rond de €400 maar ook hier worden alle tips gewaardeerd.