Sinds een paar jaar wil ik graag zonnepanelen, echter heb ik mij niet meer dan een beetje oppervlakkig ingelezen in de materie omdat mijn vrouw het niet zag zitten. Gelukkig is zij zich ook steeds meer bewust van de duurzaamheid behoefte die bij mij leeft en wilt ze er ook voor gaan, deels ook omdat we buren hebben met zonnepanelen en door de ligging van de huis je ze niet eens ziet liggen als je de straat in rijd.
Nu heb ik een offerte opgevraagd, maar ik wil me graag wat objectiever laten informeren voordat ik daar op reageer of meer offertes ga opvragen.
Wat gegevens:
Hoeken van het dak:

Buitenkant (streetview)

Dakraam

Maps luchtfoto:

Paneelplan offerte:

De offerte die ik heb gehad:
9x JA Solar BLACK 280 Wp MONO - kristallijn
1 x SolarEdge HD Wave 2200
Regeling per paneel met power-optimizers
Verwachte opbrengst is 2200kWh eerste volledige jaar.
Inclusief btw teruggave regeling en installatie:
€ 3.551,26
Er is ook een optie voor een niet nader gespecificeerde Omnik, maar die zou minder opleveren en sneller vervangen moeten worden. Nu is dat laatste niet direct een probleem omdat ik over een jaar of 10 waarschijnlijk wil verhuizen naar iets vrijstaand en zelf ontworpen.
Dus mijn vragen:
Nu heb ik een offerte opgevraagd, maar ik wil me graag wat objectiever laten informeren voordat ik daar op reageer of meer offertes ga opvragen.
Wat gegevens:
- Rijtjeswoning uit 2015, dak op OZO met een kleine schoorsteen en een dakraam.
- Huidig verbruik: 3600kWh/800m3.
- Dakraam 1140mmx1180mm
- Hoek van 40graden, ruim 5 meter breed
- Achterkant komt binnen enkele jaren een dakkapel en gezien de ligging denk ik niet heel interessant.
Hoeken van het dak:
Buitenkant (streetview)
Dakraam
Maps luchtfoto:
Paneelplan offerte:
De offerte die ik heb gehad:
9x JA Solar BLACK 280 Wp MONO - kristallijn
1 x SolarEdge HD Wave 2200
Regeling per paneel met power-optimizers
Verwachte opbrengst is 2200kWh eerste volledige jaar.
Inclusief btw teruggave regeling en installatie:
€ 3.551,26
Er is ook een optie voor een niet nader gespecificeerde Omnik, maar die zou minder opleveren en sneller vervangen moeten worden. Nu is dat laatste niet direct een probleem omdat ik over een jaar of 10 waarschijnlijk wil verhuizen naar iets vrijstaand en zelf ontworpen.
Dus mijn vragen:
- Is dit dakplan goed? (ik hoopte op iets meer dan 2200kWh, maar TVT is belangrijk)
- Zijn dit de juiste onderdelen voor een eventuele PV set in mijn situatie?
- Is de prijs in orde?
[ Voor 5% gewijzigd door secury op 25-04-2017 12:55 ]