Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi (vooral streaming) verstoord door Heras hekwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Burgertrut
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-10 13:20
Mijn vraag
- Ik heb sinds kort flinke problemen met AirPlay, en Netflix buffert veel meer dan normaal.
Mijn netwerk stoort erg als ik via AirPlay Spotify gebruik en mijn iPad beweeg. En Netflix lijkt erg vaak te bufferen.
Normaal los ik dergelijke problemen op met reset modem en/of AppleTV en/of iPad.
Nou zijn er volgens mij nog maar twee mogelijkheden, of mijn router is 'versleten' of mijn netwerk ondervind storing van een groot Heras hekwerk (alles ijzer, niet die met in plastic gewikkeld gaas)
Er staat al voor ik de problemen opmerkte (ik gebruik spotify en Netflix niet dagelijks) een flink hekwerk voor mijn huis, ongeveer 1,20 meter van mijn gevel en ongeveer net zo ver als van mijn modem. Zou dat de reden kunnen zijn? Mijn KPN modem is pas 1,5 jaar oud.
Mijn AppleTV zit niet met een kabel aangesloten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-KPN v10 modem, AppleTV3 (via WiFi, geen kabel), iPad Pro 9,7, iPhone 5 en 6S, Arris VIP2952 KPN settopbox voor Netflix (wel bekabeld)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Resetten alle apparaten
- Televisie, in mijn geval ook via UTP (bekabeld) want KPN werkt naar behoren
- Netflix zou ook door paasweekend veel kunnen bufferen.

Dit is mijn eerste forumpost, dus weet niet of ik het zo goed heb gedaan. Mijn 'search' leverde niks op. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Burgertrut op 25-04-2017 12:44 . Reden: Sommige dingen werken wel goed ]

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Nee daar ga je geen last van hebben. Zelfs al mocht het werken als kooi van Faraday (https://en.wikipedia.org/wiki/Faraday_cage) dan heb je er geen last van omdat je er binnen in zit.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
Zolang het hekwerk niet tussen je modem en je apparaten staat is dat zeker niet de oorzaak. Ik verwacht meer iets in de richting van storing door buren op de 2,4ghz.

[ Voor 28% gewijzigd door m3gA op 25-04-2017 12:45 ]

• Burgertrut
Wat is dan de meest logische reden? AirPlay werkte bijna altijd goed en als dat niet zo was, wel na reset van juist het modem. Nu is het echt een drama, als ik mijn iPad/iPhone beweeg, of tussen apparaten rondloop begint e.e.a. te stotteren Is mijn modem dan alweer niet lekker? Moet ik weet zeuren bij de KPN, dat is voor mijn gevoel echt kort geleden. Of is AppleTV niet lekker meer (die heb ik al 6 jaar of zoiets)
Wat is het waarschijnlijkst volgens jullie?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25
@m3gA geeft je al het antwoord. Verstoring van de 2.4GHz band lijkt het waarschijnlijkste.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Buren die een nieuw access point of range extender hebben opgehangen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

xh3adshotx schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:52:
Buren die een nieuw access point of range extender hebben opgehangen?
Denk eerder dat het een bewakingscamera is: ze vertrouwen vast niet alleen op het heras hekwerk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Burgertrut
Ik heb wel net overburen die een beveilingscamera hebben opgehangen, maar die ziet er heel ouderwets uit, echt zo'n duidelijk herkenbare beveiligings camera, die er uitziet alsof hij een draadje heeft. Die is zo'n 8 meter bij mijn modem vandaan.
O en ik heb ook al de 2.4 en 5 GHz frequenties gewijzigd. Hielp ook niks.

• m3gA
Wijzigen helpt weinig als er geen ruimte is. 5GHz zou bijna geen last moeten hebben.
Kun je eens scan doen van kanalen en hier posten (vistumbler bv. voor de pc)

Je geeft trouwens aan dat Netflix veel buffert terwijl hij bekabeld is. Dan zou ik eerder naar je netwerk/modem zelf kijken ipv de wifi.

[ Voor 30% gewijzigd door m3gA op 25-04-2017 13:02 ]

• Burgertrut
Eh, m3gA, ik ben volgens mijn profiel een wannabee-tweaker :)
Ik gebruik alleen maar iOS apparaten, geen fatsoenlijke laptop meer, niet eens een macOS. Wat is een goed programmaatje om dat op mijn iPad te zien?

• m3gA
Burgertrut schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:03:
Eh, m3gA, ik ben volgens mijn profiel een wannabee-tweaker :)
Ik gebruik alleen maar iOS apparaten, geen fatsoenlijke laptop meer, niet eens een macOS. Wat is een goed programmaatje om dat op mijn iPad te zien?
Dat wordt lastig. voor IOS heb je volgens mij geen apps die dit kunnen door de beperkingen in het OS.Kun je je Apple TV eens met een kabeltje aansluiten en testen of het probleem zich dan nog voordoet?

[ Voor 18% gewijzigd door m3gA op 25-04-2017 13:09 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Burgertrut schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:00:
Ik heb wel net overburen die een beveilingscamera hebben opgehangen, maar die ziet er heel ouderwets uit, echt zo'n duidelijk herkenbare beveiligings camera, die er uitziet alsof hij een draadje heeft. Die is zo'n 8 meter bij mijn modem vandaan.
O en ik heb ook al de 2.4 en 5 GHz frequenties gewijzigd. Hielp ook niks.
Juist die antieke dingen (mits draadloos) zitten vaak op de 2.4Ghz band. Als dat ding draadloos is zou het me niets verbazen als die de bron van ellende is.

Je kan vragen of ze dat ding eens een keertje een paar uurtjes uit kunnen zetten.

Los daarvan is het gebruik van de 5Ghz zoiezo aan te raden.

• m3gA
Heb je de Apple TV op de 2,4ghz of 5ghz zitten? En hoe ver van je apparaten staat je modem. 5ghz heeft maar een beperkt bereik. Als er veel tussenin is er meteen veel signaal verlies.

[ Voor 59% gewijzigd door m3gA op 25-04-2017 13:13 ]

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Is lastig met ios, even gezocht maar wordt aangeven niet ondersteund.
https://netanalyzer.helps...r-with-additional-details

Ken je niet iemand met een Android telefoon/tablet of Windows notebook?

• Burgertrut
m3gA schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:11:
Heb je de Apple TV op de 2,4ghz of 5ghz zitten? En hoe ver van je apparaten staat je modem. 5ghz heeft maar een beperkt bereik. Als er veel tussenin is er meteen veel signaal verlies.
AppleTV3 is al een oudje (alleen heeft die wel optisch uit, waardoor ik geen AppleTV4 wil) ik dacht dus op 2,4 maar lijkt bij status van modem wel op 5ghz te zitten. Even kijken of ik dat op 2,4 kan zetten. Overigens zit modem ongeveer 5 meter van AppleTV, met een muurtje van porizo stenen ertussen.

Dank iedereen alvast dat ik het niet in het hek moet zoeken. Die opmerking over bekabelde Netflix was een beetje dom, en ik denk ook dat dat het meest aan het paasweekend met slecht weer lag.

• m3gA
Burgertrut schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:38:
[...]

AppleTV3 is al een oudje (alleen heeft die wel optisch uit, waardoor ik geen AppleTV4 wil) ik dacht dus op 2,4 maar lijkt bij status van modem wel op 5ghz te zitten. Even kijken of ik dat op 2,4 kan zetten. Overigens zit modem ongeveer 5 meter van AppleTV, met een muurtje van porizo stenen ertussen.

Dank iedereen alvast dat ik het niet in het hek moet zoeken. Die opmerking over bekabelde Netflix was een beetje dom, en ik denk ook dat dat het meest aan het paasweekend met slecht weer lag.
5Ghz is meestal beter dan 2,4Ghz.
Heb je ook bekabelde apparaten en werken die wel goed?

• Burgertrut
Ik heb nu het 2,4 GHz kanaal maar op een zomaar een ander gezet, en de 5ghz terug op automatisch. Ik kan mijn probleem nu even niet reproduceren (oftewel het werkt nu weer even prima)
Het is echter wel een heel erg vervelend probleem als ik over mijn best goede stereo (rotel ra-11 met DAC en Dali Zensor 5 speakers) erg hard draai en opeens heb ik allemaal storing. Ik heb er laatst een speaker mee opgeblazen. Nu is die weer gerepareerd en ik wil het niet nog een keer.

Ik weet niet wie ik nu beste antwoord moet geven maar in ieder geval bedankt allemaal dat ik niet meer naar de verkeerde reden zoek. Hopelijk blijft het nu weer even stabiel.

Overigens lukt het niet op AppleTV een band (2,4/5) te kiezen, een iOS programmaatje om kanalen/frequenties te vinden kan ik zelf ook niet vinden, en bekabelde TV werkte wel over IP (dat is ook maar weinig bandbreedte volgens mij) en bekabelde NetFlix zal wel door drukte bij NetFlix liggen, we hebben dat wel vaker op regenachtige vakantie dagen.

En we hebben wel een Windows laptop, die van mijn man zijn werk, maar daar mogen we helaas niks op installeren.

Zou eigenlijk het liefst onderwerp weer weghalen (?)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:29
Sinds IOS 8 kan je volgens mij met de Apple Airplay Utility the wlans om je heen scannen (incl kanalen).

Deze app is eigenlijk om een Apple Router te beheren maar biedt dus ook de mogelijkheid WiFi te scannen.

App installeren -> Settings (van de ipad) -> enable wifi scanner
Vervolgens zou je dan met de app je scan kunnen uitvoeren ;).

(Ik heb nu even geen iphone/ipad bij de hand om te controleren of dit nog kan)

• Burgertrut
AirPort utility werkt goed! Heb blijkbaar een goed kanaal gekozen nu, wordt niet gebruikt in mijn buurt. Alleen qua 5GHz vind ik niet welke frequenties de buren gebruiken. Staat nu op auto, werkt nu weer even goed iig.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40
Vast wel iemand in je kennissenkring met een android device die even een networkanalyzer kan installeren? Dat is de manier om te zien hoe druk je 2.4Ghz band is
Pagina: 1