Toon posts:

Zoektocht naar (gaming) bureaustoel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ricovdmheen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-10-2022
Hey allemaal.

Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus doe ik het maar hier.

Ik ben opzoek naar een, zoaks de titel al verklapt, een (gaming) bureaustoel. Al snel kom ik uit op merken zoals Dxracer die al boven mijn prijsklasse zitten. Tweedehands heb ik via via een Dxracer Racing series stoel gevonden die ik voor 200 euro kan meenemen. Toch heb ik vraagtekens hierbij. Namelijk; Ik ben rond de 1,95 en weeg rond de 100 kilo. Volgens de fabrikant is deze stoel voor mensen tot de 90 kilo. Wat zijn de ervaringen van andere mensen met dergelijke stoelen en wat zouden jullie mij kunnen aanraden?
Mijn budget ligt rond de 200 euro.

Hoop dat dit de juiste plek is om dit te posten. Hoor graag van jullie!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.leenbakker.nl/...n/bureaustoel-monza-zwart ?

Van de week nog op gezeten; zit heerlijk (alhoewel kunstleder) maar is ook wel wat smal. Geen idee of jouw 100kg voornamelijk als zwembandjes aan jouw lichaam zit of dat je een normaal postuur hebt.

Wat je ook nog zou kunnen doen; maar dat is misschien iets meer werk. Een goede kuipstoel van de autosloop halen (als je fijn erin kan zitten) en daar een (rollend) frame onder maken? Vroeger ook nog eens sportstoelen uit een Opel Corsa voor 2 tientjes per stuk weten te regelen; helemaal perfect en voldoende budget over om er zelf iets moois mee te maken/doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ricovdmheen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-10-2022
Hey, bedankt voor de reactie. Mede doordat ik erg lang ben is het niet zo dat het vooral de zogenoemde zwembandjes zijn. Had die stoel al gezien, ziet er wel steady uit. Maar als ik hem dan vergelijk met de dxracer die ik vond (https://www.dxracer-europ...ries/dxracer/racing-r0-nw) heb ik het idee dat de dxracer een stuk hoger is qua rugleuning en wat steviger (ookal geven ze aan dat het idealer is tot 90 kilo). Ben vooral bang dat ik in de val van de dure merkstoelen val zonder dat ze erg veel meerwaarde hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05 14:16

garriej

Ik las ondertieten.

Het belangrijkste aan een stoel is dat JIJ hem lekker vindt zitten. Ik zou zeggen ga is bij wat winkels langs en probeer het uit :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kijk eens of je een winkel kan vinden met tweedehands kantoormeubilair. Daar kun je voor heel redelijke prijzen een echt goede bureaustoel kopen die aan alle arbonormen voldoet en gemaakt is om hele werkdagen op te zitten. Deze zijn veel beter dan de bureaustoelen van woonwinkels.

Je weet niet hoe veel bedrijven bij reorganisaties, herinrichtingen en faillissementen hun nog perfecte meubels voor een habbekrats weg doen.

Ik heb zelf al jaren plezier van een tweedehands bureau, ladenblok en bureaustoel van back2office.nl. Zag er uit als nieuw.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ricovdmheen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:35:
Hey allemaal.

Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus doe ik het maar hier.
Wat dacht je van vooraf even navraag doen als je het niet weet? Ipv lukraak een topic neer te plempen. In een subforum met een text als dit bovenaan:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen dus in de aankoopadviesfora,

Move OH -> CAA

Soittakaa Paranoid!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 15:30
Ik zou eens bij bv Het Goed kijken. Ik haalde daar 2 prima kantoor bureaustoelen vandaan voor 10 euro p stuk. Ik heb zelf jaren als verhuizer gewerkt en kon direct zien dat het stoelen waren die op kantoor gebruikt worden van rond de 500 a 800 euro.

Niet dat waarde altijd wat zegt natuurlijk, maar gewoon erg goede kwaliteit en letterlijk alles op aan te passen qua maat. Zoals breedte van arm leuningen, hoogte, rugleuning op allerlei manieren etcetera.

Ze weten vaak niet wat ze zelf verkopen.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Voor 200 euro haal je om eerlijk te zijn niet echt heel veel.
Hoeveel uur per dag ga je erop doorbrengen ongeveer?

Ik heb zelf op dit moment een Ikea markus, maar ben er niet helemaal tevreden over.

Heb voor mijzelf besloten om na de verhuizing binnenkort, gewoon te sparen en voor een Herman Miller Aeron te gaan, ferfurbished te krijgen voor tussen de 500 en 600 euro. En anders leg ik gewoon de volle pond neer voor een nieuwe.

Hebben deze stoelen nu een tijd op het werk ook en het is gewoon perfect.
Voor mij geen gimmicky gamerchair, maar gewoon een bewezen en doorgeteste hoge kwaliteit kantoor bureaustoel.

Goede zithouding is gewoon belangrijk, en net als een bed, waar je toch ongeveer 1/3 van je dag in doorbengt moet je gewoon goed zitten/liggen en zou ik daar als het even kan niet op bezuinigen.

Zit maar sporadisch achter je bureau is het een andere zaak uiteraard :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:50
ik heb deze

https://www.amazon.co.uk/...c_200970031_t1_B018U1OU56

bevalt hartstikke goed hoor.

Toen ik deze kocht zat ik ook rond de 100kg, en nooit problemen mee gehad. Zit goed en voelt stevig aan.
Bij sommige bureau stoelen heb ik wel eens dat de wieletjes of het plastic afbreekt.
Ik heb deze nu anderhalf jaar.. en nergens last van.

-edit-

Ik heb hem hier besteld.

https://www.daalshome.co.uk/collections/racing-style-chair

en hij is tot 130kg.

Voor dit geld heb je een prima bureaustoel. (en ik maak heel wat uren op mijn stoel)

[Voor 92% gewijzigd door Aggressor op 27-04-2017 20:45]

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:31
DxRacer KingChair, zit heerlijk.. moet je wel wat voor over hebben uiteraard.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee