Blue Ray speler, met Netflix en USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een Blue Ray speler, mag Ultra HD zijn, die ondersteuning heeft voor Netflix en bijvoorbeeld ook Youtube, maar die laatste is geen vereiste. En die in staat is gedownloade content af te spelen vanaf een externe harde schijf of stick, met goede ondersteuning voor ondertitels. Maar ik geloof niet dat een dergelijk apparaat in de handel is?

Het budget gaat tot een 200 euro.

Mijn dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij moet het wel kunnen. Zelf heb ik een Marantz UD5007 als blu-rayspeler. Deze doet ook Netflix, Youtube en speelt ook gedownloade content af. Maar ik moet zeggen dat ik van al deze aanvullende functionaliteiten geen gebruik maak. De speler wordt enkel gebruikt om cd, dvd of blu-rays af te spelen. Netflix heb ik niet, Youtube interesseert me niet en streamen werkt met een mediaspeler véél handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 18:14
Ik struikel nog een beetje over je eis mbt een stick of externe hardeschijf en de ondertiteling... Meeste gedownloade ondertiteling komt in een .srt bestandstype, en wordt niet goed ondersteund door dergelijke spelers. Een srt is namelijk een los bestand. Als je een bestand hebt zoals een matrozka bestand zit het erin, maar dat vraag weer meer rekenkracht wat zoon speler vaak niet heeft. kortom een lastige kwestie...

Een integrale oplossing zou zijn om een mini pc te maken. Het is wel een leuk topic om te plaatsen in desktopaankoop advies en zou ik je zeker aanraden. Vooral de maximum prijs van 200 euro maakt het uitdagend. Ook omdat het om een mini systeem gaat (of je moet het niet erg vinden om een grote doos naast je tv te hebben. Je kan een raspberry Pi proberen met een externe blueray speler. Dit is wel lelijk maar moet alles kunnen wat je vraagt, maar wellicht zijn er mooiere en betere opties.

Heb je toevallig nagedacht over een PS3? is geen ultra HD maar die zijn voor een speldenprik op te halen. Moet je wel rekening houden dat je gelimiteerd bent met het soort bestandstype van je video's maar dat hou je toch. De ondertiteling wordt echter niet ondersteund.

Wat ik zelf doe is dat ik alle video's stream vanaf mijn PC naar een chromecast. Via mijn PC kan ik ondertiteling pushen met bepaalde software.

Persoonlijk denk ik dat een computer de beste optie is. Je eisen zijn dan:
  • Tot 200€
  • Zo stil mogelijk
  • Klein mogelijk (liever plat dan hoog?)
  • Blue ray speler
  • Internet voor netflix
  • USB poorten aan de voorkant (of bovenkant) voor stickjes en externe hardeschijf
  • Optioneel: 4k vanaf stick kunnen spelen
Ik heb geprobeerd een build te maken zonder raspberry. De goedkoopste Blue ray speler voor in een pc kost op zich zelf al 60 euro. Jammer genoeg heb ik de build niet tot onder de 200 kunnen brengen, maar wellicht dat anderen met meer kennis iets mooiers in elkaar kunnen zetten. Zelf kom ik tot deze lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,-€ 36,-
1ASRock H81M-VG4 R3.0€ 42,50€ 42,50
1Spire SPM210B€ 45,-€ 45,-
1Mushkin DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 Essentials€ 27,49€ 27,49
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 58,50€ 58,50
1Transcend SSD420K 32GB€ 32,43€ 32,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,92

[ Voor 43% gewijzigd door karschoo op 26-04-2017 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor 200 euro ga je een "smart" BR speler alvast niet redden.
En heel eerlijk: dat wil je ook niet. Want een BR speler is niet gemaakt voor streaming spul en er komen dus veel minder regelmatig updates voor uit, die dan ook nog eens modelspecifiek moeten zijn. Dus als het het doet is het meegenomen maar als het het niet doet zit je met de gebakken peren.
Plus performance van een BR met multimedia is redelijk bedroevend. Het zijn geen smart TV's zeg maar ;)
* The Eagle hier zelf een Denon 1611UD staan, alleen geen netflix (bestond toen nog niet).

My 2 ct: Koop een Pi met Kodi, die doet streaming alles wat je wilt en meer. Kan het smart deel van ej TV ook naar de motteballen. En koop voro die paar BR's die je hebt een losse BR speler. Blijf je onder je budget en heb je alles wat je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Sony (PS3) speelt lang niet alle bestandsformaten af. Heb hem staan en heb een en ander aan speelfilms op een WD-schijf staan, veel pakt de PS3 niet.

Samsung is ruimer wat betreft toegestane bestandsformaten. Heb een SAMSUNG BD-F6500 ("smart") waarmee ik in elk geval Youtube en Netflix kan kijken.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

The Eagle schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:13:
My 2 ct: Koop een Pi met Kodi, die doet streaming alles wat je wilt en meer.
Behalve dan dat is geen BR kopies afspeelt en geen Netflix aan kan. In feite kan hij dus alleen dat "meer" maar niets van wat TS "wilt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 13:13
Een mogelijkheid is ook een XBox One S. Heb je een UHD Blu Ray speler en vanuit de store de mogelijkheid om bijvoorbeeld VLC te installeren. En Kodi is aangekondigd. Op marktplaats makkelijk onder de €200,- te koop, nieuw niet zo veel duurder. Netflix en Youtube uiteraard geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door buzzbuzz68 op 26-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Croga schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:18:
[...]

Behalve dan dat is geen BR kopies afspeelt en geen Netflix aan kan. In feite kan hij dus alleen dat "meer" maar niets van wat TS "wilt".
Er is een Netflix app voor Kodi. Heck, dr is overal well een app van voor Kodi :)
En BR kopieen afspelen: speel ze af op die losse BR speler die ik aanradde of schop ze naar MKV :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn 4 jaar oude Sony Blu-ray speler deed dat ook allemaal al (behalve 4k, uiteraard, en ik heb nooit iets met ondertiteling gedaan dus dat weet ik niet). De laatst bekende prijs daarvan zit al niet zo ver boven die 200 euro. Ik heb geen adviesapparaat voor je maar ik vermoed dat het zeker kan.

Als je een willekeurige Blurayspeler met een USB aansluiting uit de mediamarkt haalt kom je denk ik al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:52:
[...]
Er is een Netflix app voor Kodi. Heck, dr is overal well een app van voor Kodi :)
Volgens mij is niet mogelijk en is dit voor veel mensen een struikelblok. Netflix is nog altijd niet fatsoenlijk te integreren in Kodi.

Goedkoopste oplossing is denk ik een simpele blu-rayspeler kopen en daarnaast een Chromecast. Mooiste oplossing voor al het gevraagde is die blu-rayspeler combineren met een Nvidia Shield maar dat is met het genoemde budget niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

The Eagle schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:52:
En BR kopieen afspelen: speel ze af op die losse BR speler die ik aanradde of schop ze naar MKV :)
Er *was* een Netflix plugin voor Kodi die alleen op Windows werkte en in feite niets anders was dan een commandline instructie die de browser opstartte en die naar de netflix website wees. Die plugin is al een tijdje discontinued.

Ofwel; nee, Pi met Kodi voorziet in exact 0 van de eisen van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41

Mr. Freeze

¡GO!

Krivas schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:52:
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een Blue Ray speler, mag Ultra HD zijn, die ondersteuning heeft voor Netflix en bijvoorbeeld ook Youtube, maar die laatste is geen vereiste. En die in staat is gedownloade content af te spelen vanaf een externe harde schijf of stick, met goede ondersteuning voor ondertitels. Maar ik geloof niet dat een dergelijk apparaat in de handel is?

Het budget gaat tot een 200 euro.

Mijn dank alvast.
Ben je inmiddels al geslaagd of niet? Zelf heb ik onlangs een Sony bdp-3700 gekocht, perfect ding voor zowel mijn (gedownloade) rips die op een NAS staan (MKV,DTS HDMA + subs) en ook voor blu ray's natuurlijk. Eindelijk Netflix in 1080/24p en dat zie je echt wel :-) Iets wat ik voorheen nog niet had (Chromecast, HTPC en ingebouwd in TV ontvanger van Telfort)

Oja, 89 euro was ie.

XBL gamertag StayingPow3r

Pagina: 1