Ik struikel nog een beetje over je eis mbt een stick of externe hardeschijf en de ondertiteling... Meeste gedownloade ondertiteling komt in een .srt bestandstype, en wordt niet goed ondersteund door dergelijke spelers. Een srt is namelijk een los bestand. Als je een bestand hebt zoals een matrozka bestand zit het erin, maar dat vraag weer meer rekenkracht wat zoon speler vaak niet heeft. kortom een lastige kwestie...
Een integrale oplossing zou zijn om een mini pc te maken. Het is wel een leuk topic om te plaatsen in desktopaankoop advies en zou ik je zeker aanraden. Vooral de maximum prijs van 200 euro maakt het uitdagend. Ook omdat het om een mini systeem gaat (of je moet het niet erg vinden om een grote doos naast je tv te hebben. Je kan een raspberry Pi proberen met een externe blueray speler. Dit is wel lelijk maar moet alles kunnen wat je vraagt, maar wellicht zijn er mooiere en betere opties.
Heb je toevallig nagedacht over een PS3? is geen ultra HD maar die zijn voor een speldenprik op te halen. Moet je wel rekening houden dat je gelimiteerd bent met het soort bestandstype van je video's maar dat hou je toch. De ondertiteling wordt echter niet ondersteund.
Wat ik zelf doe is dat ik alle video's stream vanaf mijn PC naar een chromecast. Via mijn PC kan ik ondertiteling pushen met bepaalde software.
Persoonlijk denk ik dat een computer de beste optie is. Je eisen zijn dan:
- Tot 200€
- Zo stil mogelijk
- Klein mogelijk (liever plat dan hoog?)
- Blue ray speler
- Internet voor netflix
- USB poorten aan de voorkant (of bovenkant) voor stickjes en externe hardeschijf
- Optioneel: 4k vanaf stick kunnen spelen
Ik heb geprobeerd een build te maken zonder raspberry. De goedkoopste Blue ray speler voor in een pc kost op zich zelf al 60 euro. Jammer genoeg heb ik de build niet tot onder de 200 kunnen brengen, maar wellicht dat anderen met meer kennis iets mooiers in elkaar kunnen zetten. Zelf kom ik tot deze lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 36,- | € 36,- |
1 | ASRock H81M-VG4 R3.0 | € 42,50 | € 42,50 |
1 | Spire SPM210B | € 45,- | € 45,- |
1 | Mushkin DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 Essentials | € 27,49 | € 27,49 |
1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 58,50 | € 58,50 |
1 | Transcend SSD420K 32GB | € 32,43 | € 32,43 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 241,92 |
[
Voor 43% gewijzigd door
karschoo op 26-04-2017 14:54