Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens Devogeleer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-08-2022
Mijn vraag is:

--> Zijn er al mogelijkheden rond crowdfunding programma's gebaseerd op blockchain-technologie?

Achtergrond:
Ik ben student aan Odisee Hogeschool Brussel.
Voor mijn bachelorproef probeer ik oplossingen te beschrijven voor kmo's ivm verschillende 'trending technologieën' (zoals blockchain, Artificial Intelligence,...).

Rond het onderwerp blockchain, zoek ik informatie rond crowdfunding die gebaseerd is op blockchain. Ik heb wel informatie gevonden rond 'OpenLedger' dat nu blijkbaar hernoemd/heruitgebracht is naar IBM Blockchain.
Maar voor mij is het allemaal nogal wat onduidelijk of er wel goede mogelijkheden zijn en hoe haalbaar ze zijn voor kmo's.

Weten jullie hier wat meer over of kennen jullie goede artikels/projecten/... die hiermee te maken hebben?

(Indien jullie andere ideeën hebben ivm toepassingen van blockchain voor kmo's, mogen jullie me dit ook altijd even zeggen!)

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden :) !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27
WavesPlatform, is dat niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens Devogeleer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-08-2022
Jep dit is exact wat ik zocht! Bedankt :)
Heb net ook info gevonden rond Starbase, een gelijkaardig iets uit Singapore (https://starbase.co)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hi Rens,

Welkom op Tweakers. :) Wellicht heb je dit topic (Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!) gemist. Wij vinden het belangrijk dat je jouw studie zelf leert doen, en willen niet gaan helpen bij het oplossen van problemen ervan. Daarom sluit ik dit topic.

Veel succes met je bachelorproef!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Dit topic is gesloten.