Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Handje hulp nodig hier :-)

Mijn Iphone 5c is gevallen en het schermpje is volledig gebarsten, en 'onder' het gebroken scherm kan ik niets meer zien.. Het gekke is dat hij nog wel 'werkt', als ik een melding krijg van bv mail, facebook, ... geeft hij nog zijn zelfde meldinggeluidje, maar het scherm werkt niet meer. Het enige dat ik nog te zien krijg is een volledig wit opgelicht scherm.

Nu ga ik er wel vanuit dat m'n Iphone zelf niet meer te redden valt, maar kan ik al mijn gegevens nog terugkrijgen? Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- op icloud.com ingelogd en gekeken wat daar staat, maar die reservekopie is van jaren geleden (foto's die daarop staan zijn van 2014 enz.)
- gekoppeld aan mijn macbook, de itunes opent en vindt mijn iphone met de vraag "wil je deze computer toegang geven tot informatie op Iphone Kim?" Telkens als ik op 'ga door' klik, vraagt hij "reageer op je iphone om toegang te verlenen...." (ik kan hier enkel op stop klikken om te reageren op dit scherm) Maar natuurlijk kan ik niet reageren, want ik kan mijn scherm op de iphone niet meer zien..
-het programma 'foto's' openen op mijn macbook, maar dan krijg ik slechts 2 foto's te zien. Bij import staat niets.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik zou enorm graag al mijn foto's, applicaties, notities, ... terug kunnen krijgen.

groetjes en bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

De snelste optie om je probleem op te lossen is in mijn ogen naar een iCentre te gaan bij jouw in de buurt.
Andere opties zullen de Apple experts van het Tweakers forum kunnen aandragen :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Het scherm laten vervangen is niet zo heel duur. En bij de meeste zaken waar je erop kunt wachten maken ze hem niet leeg. Al helemaal niet als je dat nadrukkelijk even vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Je telefoon valt wellicht onder je inboedel verzekering.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Scherm vervangen en daarna koppelen aan je pc, iTunes kan een back-up maken. Een nadeel is dat je de pc moet bevestigen, daarvoor moet je scherm wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties,

Hem binnenbrengen voor het scherm te repareren is geen optie meer, omdat ik de kosten dat niet waard vind.
Hij is namelijk al best oud.

Het enige dat ik graag nog zou terugkrijgen, zijn de bestanden. Het blijft een probleem dat ik via mijn gsm zelf moet reageren om op mijn macbook op itunes te kunnen.. Iemand die hier raad mee weet?

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:04:
Thanks voor de reacties,

Hem binnenbrengen voor het scherm te repareren is geen optie meer, omdat ik de kosten dat niet waard vind.
Hij is namelijk al best oud.

Het enige dat ik graag nog zou terugkrijgen, zijn de bestanden. Het blijft een probleem dat ik via mijn gsm zelf moet reageren om op mijn macbook op itunes te kunnen.. Iemand die hier raad mee weet?

groetjes!
Werkt het touchdeel nog wel ?
Dan zou je afbeeldingen kunnen zoeken van het betrefende acceptatieverzoek ( of een adere 5c ) en dan op die plek proberen te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige raad die er mee is, is je scherm repareren om je data eraf te krijgen. Een andere optie is er eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scherm vervangen kost je +- €60,- en is je toestel weer te gebruiken. Dan kun je reservekopie maken en heb je alles weer werkend. Nadien kun je altijd beslissen of je een ander toestel wil, t/m iOS10 kun je sowieso de 5c nog geheel gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00
https://discussions.apple.../5192165?start=0&tstart=0 Hier staan nog wat tips. Heb zelf wel eens gespeeld met HDMI en een kapot scherm en dat lukt aardig in combinatie met voice over. Het was meer een test en hoefde er niets vanaf te halen.
Het kabeltje kan je altijd nog gebruiken met eventuele nieuwe iPhones dus is zeker geen slechte investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
In de meeste reparatie winkels kunnen ze er tijdelijk een ander scherm aan hangen. Dan kun je de usb toestemming geven en een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:52
Koop op ebay een scherm met digitizer en home knop, kost 20-25 euro , daar krijg je een setje tools bij.
Het scherm vervangen van een 5c is makkelijk, 4 kleine schroefjes losdraaien en de 3 aansluitingen in klikken. Dan kan je hem alsnog verkopen of als reserve gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Dezelfde probleem gehad. Ik probeerde natuurlijk meteen om een backup te doen met iTunes, maar ik kon niet op "allow" drukken natuurlijk met de kapote scherm. Wat ik wel heb bereikt met die pogingen is om de telefoon te vergrendelen. Beeldscherm is nu gerepareerd, maar mijn telefoon is nu een dure baksteen geworden. :'( Hij is nu op "disabled" toestand gekomen en er is nu blijkbaar geen enkele manier om aan de data te komen.

Dit wist ik helemaal niet van tevoren! Dus mijn advies: eerst scherm laten repareren!!! En vooral niet op verkeerde knoppen drukken als de telefoon beveiligd is met passcode!
Pagina: 1