Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryenharry
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik twijfel tussen de aanschaf van een Samsung Galaxy Note4 of een Samsung Galaxy A5.

De Note2 heeft het helaas begeven. De S pen heb ik altijd als zeer prettig ervaren. (Ik ben ontwerper en maak graag aantekeningen met de S pen.)
De Note5 is geen optie vanwege geen sd kaart en de Note8 die dit jaar uitkomt vind ik te duur.
Gezien de prijs en de specs zou de A5 misschien ook een optie zijn.

Is het wijs een Note 4 te kopen, een verouderd toestel, ipv een A5?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus geef het topic even een schopje naar de MAA.

Verder is je topic al erg compleet, maar ik mis nog een aantal eisen:
- Budget
- Schermformaat
- Opslaggeheugen
- Processor
- Android versie
- Andere eisen / wensen?
- e.d.

Zou je dit kunnen toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je zegt het zelf al. De Note2 voldoet en je gebruikt de S-Pen regelmatig. Dan lijkt de Note4 een logische keuze als het budget geen Note8 toestaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Fairy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:48:
Je zegt het zelf al. De Note2 voldoet en je gebruikt de S-Pen regelmatig. Dan lijkt de Note4 een logische keuze als het budget geen Note8 toestaat...
Hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Nu nog €549,- neerleggen voor een toestel van bijna 2,5 jaar oud, dat geen updates meer krijgt is echt gekkenwerk.

Nu kan ik niet de gedachte van de TS lezen, maar een erg verouderd toestel kopen puur voor het pennetje zou mijn advies in ieder geval niet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:11:
[...]

Hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Nu nog €549,- neerleggen voor een toestel van bijna 2,5 jaar oud, dat geen updates meer krijgt is echt gekkenwerk.

Nu kan ik niet de gedachte van de TS lezen, maar een erg verouderd toestel kopen puur voor het pennetje zou mijn advies in ieder geval niet zijn.
Als de S-Pen een must have is, en de Note8 geen optie, wat zou jij dan voorstellen?

PS. Een andere optie zou zijn, om op V&A te kijken, daar kun je rond de 200 euro een Note4 kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 25-04-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Fairy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:46:
Als de S-Pen een must have is, en de Note8 geen optie, wat zou jij dan voorstellen?
Doosparen tot de Note8 wel een optie is of eventueel een Note 7 kopen. Die schijnen hier en daar ook weer verkocht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:13
De note7 is moeilijk leverbaar en wordt her en der als refurbished aangeboden (niet als nieuw begreep ik). De aanpassing die Samsung heeft gedaan, maakt het apparaat er niet beter op. De batterijduur is flink verminderd door een limiet in de software (hij laadt niet meer 100% op). Ik vraag me ook serieus af of dit de levensduur van de accu niet benadeelt.

Als de pen inderdaad een vereiste is dan lijkt sparen voor de Note 8 de enige optie, of een tablet aanschaffen met een pen, daar zijn er verschillende van, zit je echter wel met extra aankoopkosten waardoor de Note 8 weer goedkoper lijkt als totaal oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Gadgeteer op 25-04-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryenharry
Dank voor de reacties!

Schermformaat: zo groot mogelijk
Interne opslag: bestanden gaan zo veel mogelijk in de cloud
Budget: op dit moment weinig, ik ga wel sparen voor de note 8, maar dat zal nog een tijd duren.
Snelheid, Android ect.: ik hoef niet het nieuwste, de snelste ect.

Ik heb nu een kleine Samsung te leen van mijn werk, maar kan niet overweg met het kleine scherm en mis ook het pennetje. Misschien moet ik inderdaad een 2e hands note 4 zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryenharry
Ik heb trouwens een samsung note pro 12.2 (tablet met s pen) fantastisch apparaat!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou gewoon kijken voor een tweedehands Note 4, deze kun je al vinden voor circa €150,-. Mijn Note 4 krijgt nu nog netjes elke maand de beveiligingsupdate dus dat zal het probleem niet zijn. Voor hoelang dit nog doorgaat durf ik alleen niet te zeggen. De kans dat de Note 4 Nougat krijgt is aanwezig maar zo goed als nihil. Android 6.0.1 voldoet bij mij in ieder geval nog steeds.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 23:41
De meter lijkt uit te slaan naar de Note 4, als ik je voorkeuren zo lees. Ik heb er eentje tweedehands gekocht via V&A en maak er alweer een jaartje goed gebruik van. Tweedehands batterijen zijn ook goed verkrijgbaar, evenals tempered glass en bumper cases.

Je geeft al aan dat je niet per se geinteresseerd bent in nieuwe versies van Android. Mocht dat toch een dingetje worden, dan kun je altijd uitwijken naar een custom rom. Op xda zijn er meerdere te vinden.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@harryenharry. Als je toch aan het sparen bent voor een Note 8 zou ik in ieder geval zo min mogelijk geld uit geven aan je 'tijdelijke' telefoon. Een 2e hands Note 4 voor +/- 150 euro is dan inderdaad wel een optie. Als het om zo'n groot mogelijk schermformaat gaat is een 2e hands Nexus 6(p) ook nog wel een optie. Die zijn ook te krijgen voor ongeveer 150/180 euro.

De Note 8 komt ook pas uit rond september, dus je hebt ook nog even de tijd om te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:07

Dutchredgaming

ICT Beheerder

*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 71% gewijzigd door rens-br op 30-04-2017 14:00 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1