Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat zijn belangrijke specificaties voor mijn gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 22:15
Voor mijn werk zoek ik een nieuwe laptop.
Wat vooral belangrijk is dat het switchen tussen browsers en tabbladen snel gaat. Soms staan er 4 browsers open met elke 20 tabbladen, waar ook nog eens veel foto's en video's op staan. Met de foto's en video's doe ik zelf niets, maar het vertraagd op mijn huidige laptop wel veel.

Welke specs zijn belangrijk voor mijn eisen? Processor, intern geheugen, videokaart?
Of is het overstappen naar een Macbook handig voor deze eisen?

Alvast bedankt de hulp!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Overstappen naar een Macbook gaat je niets opleveren (wel veel kosten).

Wat belangrijk is hiervoor is intern geheugen, wellicht dat een snelle SSD ook gaat helpen. Je videokaart heeft hier helemaal geen invloed op, je processor zou iets uit kunnen maken.

Dus ga zowieso voor een apparaat met 16GB RAM, liefst een PCI-e SSD en geen extreem hoge resolutie (dat zou juist weer kunnen vertragen).

• Pingu007
Croga schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:25:
Overstappen naar een Macbook gaat je niets opleveren (wel veel kosten).

Wat belangrijk is hiervoor is intern geheugen, wellicht dat een snelle SSD ook gaat helpen. Je videokaart heeft hier helemaal geen invloed op, je processor zou iets uit kunnen maken.

Dus ga zowieso voor een apparaat met 16GB RAM, liefst een PCI-e SSD en geen extreem hoge resolutie (dat zou juist weer kunnen vertragen).
Bedankt voor je reactie, dit helpt in ieder geval al een flink stuk! Zijn er merken die je kunt aanraden? zit zelf te denken aan bv. een Asus Zenbook. Of maakt dit niet zoveel uit en zijn alleen de specs belangrijk?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:51

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Alleen de binnenmaat is belangrijk... :)
Of er nou Asus of Lenovo op staat maakt vrij weinig uit.

Maar inderdaad veel geheugen en een snelle SSD is belangrijk, verder een nette i5. Maar dat hangt ook van je budget af.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Pingu007
Budget tot € 1.000,- dus dat moet dan wel goedkomen lijkt me!
Ik ga weer even een nieuwe selctie maken in de pricewatch..mocht iemand een suggestie hebben hoor ik het graag! ;)

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Pingu007 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:13:
Bedankt voor je reactie, dit helpt in ieder geval al een flink stuk! Zijn er merken die je kunt aanraden? zit zelf te denken aan bv. een Asus Zenbook. Of maakt dit niet zoveel uit en zijn alleen de specs belangrijk?
Voor de prestaties zijn alleen de specs belangrijk (in de regel....). Merk kan wel belangrijk zijn voor andere eigenschappen zoals levensduur, kwaliteit, etc.
Maar ook daar zijn er nog maar heel weinig slechte merken. Ja, er zijn beteren en slechteren maar de meesten vallen onder de categorie "best aardig" of beter.

Zelf zou ik voor dit soort gebruik op dit moment kijken naar Asus, Lenovo, HP of Dell. Goede kwaliteit als het gaat om "zakelijke" laptops.

• Pingu007
Croga schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:24:
[...]

Voor de prestaties zijn alleen de specs belangrijk (in de regel....). Merk kan wel belangrijk zijn voor andere eigenschappen zoals levensduur, kwaliteit, etc.
Maar ook daar zijn er nog maar heel weinig slechte merken. Ja, er zijn beteren en slechteren maar de meesten vallen onder de categorie "best aardig" of beter.

Zelf zou ik voor dit soort gebruik op dit moment kijken naar Asus, Lenovo, HP of Dell. Goede kwaliteit als het gaat om "zakelijke" laptops.
Kan ik daar BTO onder scharen?

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

BTO kun je scharen onder het kopje "Als je echt het goedkoopste van het goedkoopste nodig hebt, er geen geld voor over hebt en het ook niet zo heel veel uit maakt als hij uitvalt".

Nee,BTO kun je zeker niet scharen onder de kwaliteits merken die je graag voor (semi) zakelijk gebruik wilt hebben. BTO is mischien goed als je maximale performance op een redelijk budget nodig hebt.
Het is dezelfde categorie als Acer en MSI.

[ Voor 4% gewijzigd door Croga op 25-04-2017 11:45 ]

• Pingu007
Ok thanks!!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Croga schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:44:
[...]

BTO kun je scharen onder het kopje "Als je echt het goedkoopste van het goedkoopste nodig hebt, er geen geld voor over hebt en het ook niet zo heel veel uit maakt als hij uitvalt".

Nee,BTO kun je zeker niet scharen onder de kwaliteits merken die je graag voor (semi) zakelijk gebruik wilt hebben. BTO is mischien goed als je maximale performance op een redelijk budget nodig hebt.
Dan kan je Medion ook in het lijst met BTO zetten.
Een groot aantal Erazer's komen uit fabriek van Clevo waar ook BTO haar laptops vandaan haalt.
Consumentenlijn van Lenovo voornamelijk Ideapad 15 en 17 inch zijn ook kwalitatief bagger.

Ik zit hier prima met een Erazer x6601, ik heb niet niet echte slechte dingen behalve dat het design van opladers vrij basis is, toetsenbord minder lekker typt en behuizing van de laptop volledig uit plastic bestaat. Dell maakte tenminste opladers die goed en mooi op te bergen waren.
Wel vind ik mooi bij X6601 dat bij het indrukken van WASD allenvier herkent worden. Probeer maar met je eigen laptop. Dat lukt niet hè. :P

http://www.microsoft.com/...KeyboardGhostingDemo.mspx

[ Voor 30% gewijzigd door MedionAkoya op 25-04-2017 13:09 ]

Trein?

Verwijderd

[...]

Waar baseer jij op dat je Acer en MSI onder BTO...oftewel Clevo kunt scharen? Zijn van die merken bekend dat zij vaak uitvallen...of last van flikkerende beeldschermen kunnen hebben na verloop van tijd?

Met alle respect, maar toon dan even aan waardoor Acer en MSI kwalitatief met Clevo vergelijkbaar zijn, en zet @Pingu007 niet zomaar op een spoor waarvan en waardoor hij niet weet waar het uitkomt. 8)7

Met een budget van €1000,00 hoef je sowieso geen wonderen te verwachten, maar dan zou ik BTO of laptopparts4less ook links laten liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 15:37 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:27:
Waar baseer jij op dat je Acer en MSI onder BTO...oftewel Clevo kunt scharen? Zijn van die merken bekend dat zij vaak uitvallen...of last van flikkerende beeldschermen kunnen hebben na verloop van tijd?
Met alle respect, maar toon dan even aan waardoor Acer en MSI kwalitatief met Clevo vergelijkbaar zijn, en zet @Pingu007 niet zomaar op een spoor waarvan en waardoor hij niet weet waar het uitkomt. 8)7
Jarenlange ervaring, alle reviews die je ziet, het gevoel wat op alle fora leeft....
Overigens zie je mij nergens spreken over "flikkerende beeldschermen". Ik heb het over algemene bouw kwaliteit, niets meer en niets minder.
Met een budget van €1000,00 hoef je sowieso geen wonderen te verwachten, maar dan zou ik BTO of laptopparts4less ook links laten liggen.
Met het gebruik van TS is een budget van minder dan €1000 geen enkel probleem. Hetgene wat vooral geld kost in laptops zijn de grafische kaarten en "licht gewicht". Als dat geen eisen zijn kun je hele mooie Zenbooks of Elitebooks krijgen voor minder dan €1000. Beiden kwalitatief sterke, degelijke laptops.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06
Mwah, beetje degelijke HP, Dell, Lenovo of Macbook ben je toch een stukje meer dan 1000 euri voor kwijt. Tuurlijk kan je prima specs krijgen voor minder, maar verwacht dan niet dezelfde bouwkwaliteit ;)

Overigens, aangezien het zakelijk is, is dat dan 1000 ex BTW?

• Pingu007
borft schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:14:
Mwah, beetje degelijke HP, Dell, Lenovo of Macbook ben je toch een stukje meer dan 1000 euri voor kwijt. Tuurlijk kan je prima specs krijgen voor minder, maar verwacht dan niet dezelfde bouwkwaliteit ;)

Overigens, aangezien het zakelijk is, is dat dan 1000 ex BTW?
1000,- incl. BTW
Ik ga niet heel veel met de laptop slepen, vnl. thuisgebruik en op flexplek/koffietent.
Neig nu erg naar de nieuwe Zenbooks..

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

[...]

MedionAkoya schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:48:
[...]

Dan kan je Medion ook in het lijst met BTO zetten.
Een groot aantal Erazer's komen uit fabriek van Clevo waar ook BTO haar laptops vandaan haalt.
Consumentenlijn van Lenovo voornamelijk Ideapad 15 en 17 inch zijn ook kwalitatief bagger.

Ik zit hier prima met een Erazer x6601, ik heb niet niet echte slechte dingen behalve dat het design van opladers vrij basis is, toetsenbord minder lekker typt en behuizing van de laptop volledig uit plastic bestaat. Dell maakte tenminste opladers die goed en mooi op te bergen waren.
Wel vind ik mooi bij X6601 dat bij het indrukken van WASD allenvier herkent worden. Probeer maar met je eigen laptop. Dat lukt niet hè. :P

http://www.microsoft.com/...KeyboardGhostingDemo.mspx
:(
Ik wil niet veel roepen maar, msi en medion komen uit dezelfde fabriek. en *clevo* heeft misschien veel problemen. Maar heb er twee gehad en vind het persoonlijk gewoon goede laptops. ^little sailty :9

confused reality

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

borft schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:14:
Voor een euro of 700 heb je een prima Vivobook of Ideapad. Die zijn niet zo stevig als een Zenbook of Elitebook maar nogsteeds best redelijk.
Voor €850 heb je een Zenbook. Voor €911 een Elitebook.

Onder €1000 blijven is echt heel eenvoudig, zelfs voor zakelijke laptops.
Sweatleek schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:42:
Ik wil niet veel roepen maar, msi en medion komen uit dezelfde fabriek.
Vandaar ook dat we ze onder dezelfde noemer scharen.....
en *clevo* heeft misschien veel problemen. Maar heb er twee gehad en vind het persoonlijk gewoon goede laptops. ^little sailty :9
Mooi. Het zijn ook "gewoon goede" laptops. Ik heb ook een prachtige Acer en een mooie MSI gehad en die heb ik als prettig in gebruik ervaren en als pretty awesome voor spellen. Ik gebruik een Asus en een HP op dit moment en heb in het verleden Dell en Lenovo gebruikt en die zijn een heel stuk steviger gebouwd maar qua specs gewoon wat minder.

TS heeft geen gaming specs nodig. Die heeft gewoon een degelijke 'zakelijke' laptop nodig. En daar zijn de "budget" laptops niet het meest geschikt voor. Zeker niet als er toch €1000 beschikbaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door Croga op 26-04-2017 07:08 ]

Verwijderd

@Pingu007

Ik zou gewoon voor zoiets gaan: pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2017 12:46 ]

• Pingu007
Ik denk dat het deze wordt: https://nl.hardware.info/...30ua-gv004t/specificaties

Nog even bij de MM of Coolblue kijken als ze er zijn of het blauw me niet tegenstaat, maar verder lijkt me het een topapparaat voor mij!
Pagina: 1