Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik probeerde windows 10 opnieuw te installeren op mijn laptop (via usb). Nu kreeg ik een foutmelding tijdens het booten vanaf usb. Ik heb een aantal dingen geprobeerd, (o.a. bios aanpassingen). De laatste stap die ik deed was in een windows configuratiescherm (soort van boot scherm, niet echt in Windows) en daar wilde ik de usb selecteren als boot device. Die stond niet in het lijstje, wel stond er een pci controller ipv6 oid. Die heb ik geselecteerd, en nu geeft mijn laptop geen beeld meer. Ook als ik opstart en direct op F2 druk voor bios, krijg ik geen beeld.

Het is een SAMSUNG NP355E7C-S05NL.

Ik heb de accu er al uitgehaald en static eraf gehaald, maar dat hielp niet. Ik denk dat het een softwarematige fout is? Hij gaat dus wel gewoon aan, geeft ook geen piepjes o.i.d.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Beste antwoord (via Nickkname op 25-04-2017 15:59)

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Nickkname schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:40:

Nu op F4 gedrukt (samsung recovery) en hij geeft weer beeld. Weet iemand of het slim is om om dat te gebruiken?
Tsja, ik gok dat je daarmee terug kunt naar oorspronkelijke fabrieksinstellingen?

Lijkt me slim als dat het huidige probleem oplost. Dan kan je daarna voor de zekerheid met media-tool even nieuw W10-installatiestickje maken, en dan schone installatie erop gooien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Werkt een extern scherm nog wel? Zo ja, dat even proberen en dan je BIOS resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
ik zie geen direct oorzaak-gevolg in jouw verhaal.

- waarom wilde je opnieuw installeren?
- met een externe monitor krijg je nog wel beeld?
- is het scherm echt dood, of zie je het nog aangaan?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
Ah, hij doet het weer. Ik had de USB-stick eruit gehaald, en blijkbaar vond hij dat niet leuk. Extern scherm had ik nog niet geprobeerd, dat was mijn volgende stap.

Ik wil Windows opnieuw installeren omdat de laptop door de jaren heen erg traag is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Nickkname schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:16:
Ah, hij doet het weer. Ik had de USB-stick eruit gehaald, en blijkbaar vond hij dat niet leuk. Extern scherm had ik nog niet geprobeerd, dat was mijn volgende stap.

Ik wil Windows opnieuw installeren omdat de laptop door de jaren heen erg traag is geworden.
En de interne reset this pc functie in W10 was geen optie? :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
Ik had gelezen dat dat soms toch nog rommel achterliet. Ik wilde graag een helemaal verse install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
Toch nog niet opgelost. :'( Ik heb de Reset optie gebruikt, maar tijdens de reboot geeft hij weer geen scherm nu. USB erin of niet erin maakt geen verschil.

Nu op F4 gedrukt (samsung recovery) en hij geeft weer beeld. Weet iemand of het slim is om om dat te gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Nickkname op 25-04-2017 11:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Nickkname schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:40:

Tsja, ik gok dat je daarmee terug kunt naar oorspronkelijke fabrieksinstellingen?

Lijkt me slim als dat het huidige probleem oplost. Dan kan je daarna voor de zekerheid met media-tool even nieuw W10-installatiestickje maken, en dan schone installatie erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
Heb m'n laptop nu weer aan de praat gekregen. Een andere USB-stick gebruikt, blijkbaar heeft mijn gewone usb-stick kuren als usb-boot-device. Of mijn laptop herkent hem niet goed vanuit de hardware. Heb nu in ieder geval gewoon een verse Windows 10 weten te installeren.

Bij de herstart halverwege de installatie deed hij weer even moeilijk. Moest ik mijn andere (niet werkende) usb-stick weer inpluggen en daarna ging hij weer verder. Wat een vreemd ding.

Bedankt voor de hulp en tips iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Nickkname schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:02:
Heb m'n laptop nu weer aan de praat gekregen. Een andere USB-stick gebruikt, blijkbaar heeft mijn gewone usb-stick kuren als usb-boot-device. Of mijn laptop herkent hem niet goed vanuit de hardware. Heb nu in ieder geval gewoon een verse Windows 10 weten te installeren.

Bij de herstart halverwege de installatie deed hij weer even moeilijk. Moest ik mijn andere (niet werkende) usb-stick weer inpluggen en daarna ging hij weer verder. Wat een vreemd ding.

Bedankt voor de hulp en tips iedereen!
Er is waarschijnlijk niets mis met jouw usb stick, maar de Media Creation Tool formatteert de usb nooit goed. Je moet even diskpart gebruiken om je usb stick te formateren, daarna zal deze wel weer goed werken.
Pagina: 1