Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben iemand aan het helpen met het in elkaar zetten van haar nieuwe PC, maar liep helaas tegen een probleem aan, waar Google mij na best wat opties langs te zijn gegaan niet bij kon helpen. :?
Maar hopelijk is hier iemand die het probleem ofwel de oplossing weet _/-\o_

De onderdelen (allemaal nieuw uit de box):

Intel Core i5-7400
ASRock H110M-ITX
Raijintek Metis Rood
Crucial CT8G4DFD8213
Corsair CX450M
Samsung 850 EVO 250GB

Ik heb na grondig checken of alle kabeltjes erin zitten (ook de speaker op het moederbord) eerst zo kaal mogelijk de pc proberen te runnen. Alleen CPU en moederbord -> aan de hand van de piepjes moest ik begrijpen dat er geen error was, alleen dat de RAM-module niet aanwezig was.
Maar na het toevoegen van deze RAM module, kwamen er geen piepjes (niks aan de hand, gok ik?) en begint de PC te draaien, maar geen beeld. Wel geeft de TV aan dat die verbonden is, dus geen "check video cable" warning of iets dergelijks. Het rare wat mij opviel is dat hij ongeveer 20 seconden draait, even kort stopt (restart?) en erna weer draait zonder te stoppen, maar kon ik nergens een oplossing/bij behorend probleem bij vinden.

Het enige 'qua kabel probleem' die ik kon ontdekken was dat op de 'System Panel Header (PANEL1)' op het moederbord geen - aanwezig was voor de powerknop, terwijl vanuit de kast de powerknopkabel met + en - is (en geen reset kabel aanwezig in deze kast). Maar ik heb de powerknopkabel van de kast in 4 verschillende posities geprobeerd.

Kan het zo zijn dat ik een RAM module heb die het niet doet :? Of heb ik zelf wat over het hoofd gezien? 8)7

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37
Heb je het moederbord wel geupdate? Zonder biosupdate doet hij niets, want dan wordt je processor niet ondersteund. Je hebt versie P7.00 of hoger nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door Nat-Water op 25-04-2017 09:00 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ik hoop dat je nog een vorige gen cpu hebt om de bios up te daten. Deze mobo's kunnen niet met de laatste gen cpu's overweg zonder bios flash/update

EDIT: iemand was me voor :P

[ Voor 9% gewijzigd door PaRaDoX4 op 25-04-2017 09:00 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Beukgevaar
Nat-Water schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:58:
Heb je het moederbord wel geupdate? Zonder biosupdate doet hij niets. Je hebt versie P7.00 of hoger nodig.
Ik krijg het BIOS scherm niet te zien, of is er een mogelijkheid om hem 'blind' te updaten?
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:00:
Ik hoop dat je nog een vorige gen cpu hebt om de bios up te daten. Deze mobo's kunnen niet met de laatste gen cpu's overweg zonder bios flash/update

EDIT: iemand was me voor :P
Oke, dus kortom de CPU is te nieuw? En enige optie is dus een andere cpu erin te zetten om de BIOS van het moederbord te updaten?

[ Voor 40% gewijzigd door Beukgevaar op 25-04-2017 09:01 ]

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Beukgevaar schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:00:
[...]

Ik krijg het BIOS scherm niet te zien, of is er een mogelijkheid om hem 'blind' te updaten?
Er is hier op tweakers een topic geweest over een doorgeef CPU speciaal voor de updates. Ik weet niet of dit nog steeds loopt maar wellicht wat voor jou.

geef me even ik zoek het topic op (Nat water heeft het topic gevonden ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 25-04-2017 09:04 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37
Als je het niet zeker weet is dat je antwoord al, vrees ik. Bordjes komen meestal niet met de meest recente biosversie van de verkoper.
Wat je kan doen is:
-Bij de winkel waar je het gekocht hebt een biosflash aanvragen
-Bij een bekende eventjes een Skylake CPU vragen, biosflash uitvoeren, en dan weer proberen.
-Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU gebruiken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Beukgevaar
Nat-Water schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:02:
Als je het niet zeker weet is dat je antwoord al, vrees ik. Bordjes komen meestal niet met de meest recente biosversie van de verkoper.
Wat je kan doen is:
-Bij de winkel waar je het gekocht hebt een biosflash aanvragen
-Bij een bekende eventjes een Skylake CPU vragen, biosflash uitvoeren, en dan weer proberen.
-Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU gebruiken.
Heerlijk hoe een dag lang Googlen hier binnen 5 minuten wordt 'opgelost'/simpel antwoord wordt gegeven _/-\o_
Ik ga weer aan de slag :9 Bedankt!
Pagina: 1