Advies Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GigabyteZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
Mijn vraag
ik ga binnenkort een pc/gamekast bouwen en ik zoek een "Mooie" maar goede Waterkoeler.
liefst goedkoopste maar als jullie zeggen geluid/kwaliteit is een groot verschil dan betaal ik liever iets meer

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik ga een 7700K kopen en overclocken

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al wat reviews opgezocht en ze kwamen er allemaal prima/goed uit, maar ik twijfel toch nog sterk

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro H115i€ 134,95€ 134,95
1NZXT Kraken X52 (zonder AM4 support)€ 148,90€ 148,90
1NZXT Kraken X61€ 119,95€ 119,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,80

dit zijn de modellen model technische hebben de krakens een kleine voorsprong vooral die met witte fans ivm build maar geen must

Alle reacties

Verwijderd

Ga voor de Kraken X62, als het goed is heeft forumlid Omni nog eentje, nieuw in doos met een mooie korting.

Ik heb de H115i en ze zijn heel erg luid. Het zijn smalle radiators dus om efficiënt te koelen moet er heel wat lucht doorheen gepusht worden en dat betekent herrie. In de Quiet stand is hij stil, Balanced is al onprettig (incl. rammelende lagers van de SP140L fans) en Performance Mode (2000+ RPM) klinkt als een straaljager, ik geloof tegen de 56-60dBa gemeten direct naast mijn Corsair 900D kast.

Lees je dus goed in in de reviews hoe er getest werd. Koelprestaties boven 1500RPM zijn in feite al irrelevant tenzij je gehoorbescherming of NC koptelefoon bij je PC draagt ;)

Mijn persoonlijk advies is, laat jouw 7700K delidden en de TIM door CLU vervangen en koop daarna een Noctua D14/D15 luchtkoeler. Er zijn een paar jongens op Tweakers die dat doen en de heatspreader daarna netjes weer terug lijmen waardoor je geen garantie verliest.

Zonder delid heb je weinig aan een high end AIO / custom loop en eigenlijk zijn alleen de duurdere AIO's zijn de moeite waard, anders presteert zo'n Noctua minstens even goed (zo niet beter) en is daarbij veel stiller.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 13:15 ]