nieuws: E-mail-uitschrijfdienst Unroll.me verkocht gebruikersdata aan Uber
Het kan aan mij liggen, maar deze paragraaf heb ik drie keer moeten lezen voor ik hem begreep:
Voorstel:
Via de gegevens van Unroll.me kreeg moederbedrijf Slice toegang tot de inboxen van de gebruikers van Unroll.me en verzamelde daar betalingsafschriften van Lyft. Deze data werd vervolgens geanonimiseerd weer verkocht aan Uber. Uber zou deze informatie hebben gebruikt om vast te stellen hoe goed het met Lyft als bedrijf ging. Slyce heeft bevestigd dat het geanonimiseerde gebruikersdata afkomstig van afschriften van zowel Uber als Lyft heeft verkocht, maar het bedrijf wilde niet zeggen aan wie. Dat schrijft The New York Times.
Het kan aan mij liggen, maar deze paragraaf heb ik drie keer moeten lezen voor ik hem begreep:
Het gaat vooral mis in de eerste twee zinnen; de eerste zin heeft drie varianten van het woord 'gebruik' en in de tweede zin is het onderwerp krankzinnig lang: 'de via e-mail naar de klanten van Lyft gestuurde afschriften van betalingen'.Slice maakte gebruik van de data van Unroll.me om inzage te krijgen in hoe de gebruikers gebruik maakten van Lyft. Daartoe werden de via e-mail naar de klanten van Lyft gestuurde afschriften van betalingen verzameld. Deze data zou geanonimiseerd aan Uber zijn verkocht. Uber zou deze informatie hebben gebruikt om vast te stellen hoe goed het met Lyft als bedrijf ging. Slyce heeft bevestigd dat het geanonimiseerde gebruikersdata afkomstig van afschriften van zowel Uber als Lyft heeft verkocht, maar het bedrijf wilde niet zeggen aan wie. Dat schrijft The New York Times.
Voorstel:
Via de gegevens van Unroll.me kreeg moederbedrijf Slice toegang tot de inboxen van de gebruikers van Unroll.me en verzamelde daar betalingsafschriften van Lyft. Deze data werd vervolgens geanonimiseerd weer verkocht aan Uber. Uber zou deze informatie hebben gebruikt om vast te stellen hoe goed het met Lyft als bedrijf ging. Slyce heeft bevestigd dat het geanonimiseerde gebruikersdata afkomstig van afschriften van zowel Uber als Lyft heeft verkocht, maar het bedrijf wilde niet zeggen aan wie. Dat schrijft The New York Times.
... en gaat over tot de orde van de dag