E-mail-uitschrijfdienst Unroll.me verkocht gebruikersdata

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
nieuws: E-mail-uitschrijfdienst Unroll.me verkocht gebruikersdata aan Uber

Het kan aan mij liggen, maar deze paragraaf heb ik drie keer moeten lezen voor ik hem begreep:
Slice maakte gebruik van de data van Unroll.me om inzage te krijgen in hoe de gebruikers gebruik maakten van Lyft. Daartoe werden de via e-mail naar de klanten van Lyft gestuurde afschriften van betalingen verzameld. Deze data zou geanonimiseerd aan Uber zijn verkocht. Uber zou deze informatie hebben gebruikt om vast te stellen hoe goed het met Lyft als bedrijf ging. Slyce heeft bevestigd dat het geanonimiseerde gebruikersdata afkomstig van afschriften van zowel Uber als Lyft heeft verkocht, maar het bedrijf wilde niet zeggen aan wie. Dat schrijft The New York Times.
Het gaat vooral mis in de eerste twee zinnen; de eerste zin heeft drie varianten van het woord 'gebruik' en in de tweede zin is het onderwerp krankzinnig lang: 'de via e-mail naar de klanten van Lyft gestuurde afschriften van betalingen'.

Voorstel:
Via de gegevens van Unroll.me kreeg moederbedrijf Slice toegang tot de inboxen van de gebruikers van Unroll.me en verzamelde daar betalingsafschriften van Lyft. Deze data werd vervolgens geanonimiseerd weer verkocht aan Uber. Uber zou deze informatie hebben gebruikt om vast te stellen hoe goed het met Lyft als bedrijf ging. Slyce heeft bevestigd dat het geanonimiseerde gebruikersdata afkomstig van afschriften van zowel Uber als Lyft heeft verkocht, maar het bedrijf wilde niet zeggen aan wie. Dat schrijft The New York Times.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou met het voorstel oppassen, er wordt namelijk nergens gerept dat ze toegang hebben gekregen tot de inboxen van de desbetreffende gebruikers. Dan doet men een aanname, en zoals men weet kunnen die fataal zijn :) Er zijn namelijk meerdere manieren om e-mails uit te lezen, zonder toegang tot de mailbox te verkrijgen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
In het New York Times artikel staat:
Slice collected its customers’ emailed Lyft receipts from their inboxes and sold the anonymized data to Uber
Dus ik weet niet hoe ik dat anders moet interpreteren dan dat ze de mail uit de inbox hebben gehaald.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Gebruikers van Unroll moeten zelf toestemming geven om hun inbox te 'openen'. Dus die toegang tot de inbox heeft Unroll; anders zou de hele functie van het afkomen van subscriptions niet werken.

Enkele zinnen konden wel iets helderder inderdaad. Zal er nog even naar kijken. Heb in ieder geval al mijn kennelijke voorliefde voor het woord 'gebruik' iets ingeperkt ;-)