Telefoon bij abo? Geef salarisstrook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:07
Ik zie overal in het artikel staan dat de krediet check + registratie van toepassing is wanneer de telefoon meer dan €250 kost.

Voor zover ik weet moet dit zijn wanneer de consument een lening component (toestelbijdrage) van meer dan €250 euro afspreekt voor de telefoon tijdens de looptijd van het abonnement. Bij 1 jaar is dit meer dan +- €20,80 toestel bijdrage per maand, bij 2 jaar +- €10,40 per maand.

Zo kun je voor zover ik kan zien best een toestel van bijv. €800 bij je abonnement nemen, €600 direct betalen en €200 als lening component opnemen in het contract en niet te maken krijgt met de BKR registratie

Zie bijv: https://www.bkr.nl/consumenten/telecomwet-2017/
De nieuwe regelgeving omtrent de BKR registratie geldt voor nieuwe toestellen bij een telefoonabonnement die vanaf 1 mei 2017 zijn afgesloten. Het betreft alleen toestellen waarbij de lening voor de telefoon hoger is dan 250 euro. Deze lening wordt door de telecomaanbieder bij het BKR-geregistreerd. Kredietaanbieders hebben dan inzicht in uw leningen. Er is een uitzondering: wanneer u een aanbetaling doet bij het afsluiten van uw abonnement waardoor de kosten van de lening lager uitvallen dan 250 euro krijgt u geen BKR registratie.
In het artikel lijkt dit niet naar voren te komen en lijkt het voorkomen dat deze regeling altijd van toepassing is op telefoons duurder dan €249.99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Precies, dat miste ik ook in het artikel. Nu lijkt het om de retailprijs van het toestel >250 te gaan en niet de feitelijke bijbetaling >250 euro.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 09:23

arnoudwokke

Redacteur
Dat lijkt me een goede nuance en ik heb hem toegevoegd op pagina 1. Dank!