Robert M. Pirsig is op 88-jarige leeftijd overleden.
http://www.nu.nl/cultuur-...ronderhoud-overleden.html
Hij was de auteur van het geweldige boek "Zen en de kunst van het motoronderhoud".
In het artikel op Nu staat:
Het boek heeft mij beïnvloed, zowel privé als op mijn werk.
Hij schreef over de vraag wat kwaliteit is: iedereen weet wat kwaliteit is, maar niemand weet precies wat het is. Toch weet iedereen wat je krijgt als je het weglaat, namelijk chaos.
Kwaliteit is niet een eigenschap van iets, maar de manier waarop je iets doet. Het zit in het proces, niet in het resultaat. Het is met liefde en aandacht je werk doen, misschien wel het verschil tussen hard werken en werken met je hart.
Een quote:
"To live only for some future goal is shallow. It's the sides of the mountain that sustain life, not the top."
Ik ben wel benieuwd naar de manier waarop "Zen" op mede-Tweakers invloed heeft (gehad).
http://www.nu.nl/cultuur-...ronderhoud-overleden.html
Hij was de auteur van het geweldige boek "Zen en de kunst van het motoronderhoud".
In het artikel op Nu staat:
Maar daarmee missen ze de derde, en voor mij belangrijkste, laag: de zoektocht naar Kwaliteit.Zen was de weerslag van een roadtrip die hij als vader met zijn zoon per motor maakte door het westen van de Verenigde Staten. Terloops komt ook de periode aan de orde dat bij de schrijver de diagnose schizofrenie werd gesteld.
Het boek heeft mij beïnvloed, zowel privé als op mijn werk.
Hij schreef over de vraag wat kwaliteit is: iedereen weet wat kwaliteit is, maar niemand weet precies wat het is. Toch weet iedereen wat je krijgt als je het weglaat, namelijk chaos.
Kwaliteit is niet een eigenschap van iets, maar de manier waarop je iets doet. Het zit in het proces, niet in het resultaat. Het is met liefde en aandacht je werk doen, misschien wel het verschil tussen hard werken en werken met je hart.
Een quote:
"To live only for some future goal is shallow. It's the sides of the mountain that sustain life, not the top."
Ik ben wel benieuwd naar de manier waarop "Zen" op mede-Tweakers invloed heeft (gehad).
[ Voor 21% gewijzigd door GeeBee op 25-04-2017 01:18 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.