in DNS domein1 aangeven dat DKIM ook voor domein2 is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor een aantal websites heb ik een reseller-account bij een grote hoster (met een goede reputatie ;-) ). Ze werken met cPanel. Voor elke groep sites maak ik één reseller-account aan. Deze krijgt een hoofddomein. De verschillende extra domeinen hangen als subdomeinen hieronder.

Nu kan ik in cPanel de DKIM instellen voor het hoofddomein, maar niet voor de subdomeinen :? Het is niet bezwaarlijk voor de extra domeinen om de SMTP van het hoofddomein te gebruiken

Is er een instelling dat ik via DNS laat weten dat het hoofddomein ook verzend voor andere domeinen?

==
hoi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:04
Nee dat kan niet met DKIM, ieder domein moet apart gesigned worden met een eigen key

Als cPanel dit niet ondertsteund wordt het lastig. Is alleen SPF niet ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Heb je helemaal geen mogelijkheid op DNS records te maken voor domein 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:17:
Nee dat kan niet met DKIM, ieder domein moet apart gesigned worden met een eigen key
Bedoel je een key in de eigen DNS?
Maar dan kan domein1 nooit voor domein2 gaan versturen.
Als cPanel dit niet ondertsteund wordt het lastig. Is alleen SPF niet ook voldoende?
Nee :-)
Maar ondertussen ben ik erachter. Voor de duidelijkheid, DNS records zijn aan te maken voor elk domein, via domeinbeheer (zit bij deze hoster niet in cPanel). Met de hulp van de support ben ik erachter:
De verificatie-optie in cPanel geeft alleen de key van het hoofddomein. Voor subdomeinen moet je de Zone Editor ook aanzetten. Die feature had ik uitgezet, want niet nodig voor eindgebruikers. Echter, in deze optie staat de key per subomein ook in. Bij deze hoster moet je dus eerst de key daar halen en bij het domeinbeheer (op een andere plek) instellen, geen idee waarom dat zo is :-)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:04
Eusebius schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:29:
[...]

Bedoel je een key in de eigen DNS?
Maar dan kan domein1 nooit voor domein2 gaan versturen.

[...]
Nogmaals ik ken cPanel niet maar DKIM gaat om een match tussen DKIM header + DKIM dns record, dit kunnen best verschillende servers of accounts zijn, als jouw verzendende smtp server maar over de juiste private key beschikt welke bij het domain hoort

Uiteraard wel je SPF goedzetten :)

[ Voor 29% gewijzigd door GrooV op 26-04-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:35:
[...]

Nogmaals ik ken cPanel niet maar DKIM gaat om een match tussen DKIM header + DKIM dns record, dit kunnen best verschillende servers of accounts zijn, als jouw verzendende smtp server maar over de juiste private key beschikt welke bij het domain hoort

Uiteraard wel je SPF goedzetten :)
Ja maar hoe moet dat cq hoe heet dat .. ik ben niet zo'n ster met DNS ..

==
hoi

Pagina: 1