Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Goedenavond,

Uiteraard al gezocht op internet maar ik kom of oude topics uit 2015 tegen of ik vind niet wat ik zoek. Mijn vraag; weet iemand of er bijv een adapter (oid) bestaat om van MINI hdmi 1.4a naar hdmi 2.0 te gaan zodat ik mijn Intel Nuc NUC5I7RYH (mini hdmi 1.4a) 60hz kan afspelen op onze 4K tv (hdmi 2.0) ?
Het enige wat ik gevonden had en waarover ik misschien denk dat het hetgene is wat ik zoek (heb er niet veel verstand van) is het volgende; https://www.onlinekabelsh...-gPGyMXcxGUNMcaAkv58P8HAQ
Maar hopelijk kan iemand van jullie dit bevestigen en/of ontkrachten ?
Of bestaat zoiets gewoon niet ? 8)7

mvgr,
Ben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pak de specs van je NUC erbij. Die doet geen 2160p60 over HDMI.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:33
Het verschil tussen micro HDMI en HDMI is alleen de maat van de connector. Hier kun je iedere verloopstekker tussen steken, die je gevonden hebt zou gewoon moeten voldoen.

HDMI 1.4 en HDMI 2.0 zijn daadwerkelijk twee verschillende protocollen, maar HDMI is wel altijd backwards compatible. Je kunt dus gewoon die NUC aansluiten op jouw TV en dan krijg je beeld.

Je bent dan waarschijnlijk wel beperkt tot 1080p/60 of 4K/24. De videokaart in de NUC kan niet hoger uitsturen, daar gaat geen adapter mee helpen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:49
Voor 2160p60 zul je van display port naar HDMI 2.0 moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
ok, de displayport heb ik nog nooit gebruikt, kende het niet eens eerlijk gezegd... iemand een tip qua kabel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 13:40
Voor Mini Displayport naar HDMI 2.0 heb je een actieve omvormer nodig, deze in jouw geval: pricewatch: Club 3D Mini DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter.

Daar kun je dan een gewone HDMI kabel op aansluiten, er zijn niet specifiek HDMI 2.0 kabels, de kabels voor HDMI 1.4 zijn dezelfde als voor 2.0. Met een heel oude HDMI kabel lukt het mogelijk niet, je hebt een zogenaamd "high speed" of "met ethernet" kabel nodig (afhankelijk van hoe de fabrikant het noemt, sommige fabrikanten zetten er nu ook HDMI 2.0 compatibiliteit op maar echt speciaal zijn die kabels dus niet), die zijn al jaren gemeengoed. Probeer de kabels die je hebt liggen, en koop anders een nieuwe, maar heel speciaal is dit niet, laat je niet vangen voor kabels van €50 of duurder, hoeft maar €10 te kosten (of minder) afhankelijk van de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
thanks, had daar idd al over gelezen, maar vind zeer verschillende recencies over dat product. Het zal denk gewoon testen worden en als het niet werkt maar terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
het werkt, met de club3d adapter, wel een ander probleem maar daar zal ik een ander topic over openen
Pagina: 1