Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik heb een maand geleden mijn Nexus 5 een factory reset gegeven.

stefijn in "[Nexus 5] factory reset werkt niet"

En sindsdien werkte hij weer prima. Vanmiddag had ik m in mijn broekzak zitten en toen begon de telefoon ineens heel hard te trillen. Ik dacht: telefoonoproep? Maar toen ik hem uit mijn zak haalde was het scherm uit, ging de telefoon niet aan en bleef hij alleen maar aan een stuk door trillen. Na een seconde of 30/40 stopte hij ermee, en daarna bleef het stil.

Krijg nu de telefoon met geen mogelijkheid meer aan de praat: powerbutton 10sec, 30sec, gecombineerd met volup/down, niks ontlokt nog een reactie aan mijn telefoon.

Is deze spontaan gebricked of zo?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Dit soort problemen bij oudere telefoons komen in mijn ervaring vaak door een slechte (bol of gewoon "op) accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm...de batterijduur was de laatste maanden ook niet geweldig, ik haalde met moeite een dag, maar ik kan me ook niet echt herinneren dat in het begin nou zoveel beter was.

Misschien maar eens kijken naar een batterijvervanging?
https://www.gsmpunt.nl/ba...-bl-t9-origineel-2300mah/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De batterij vervangen zou inderdaad ook mijn eerste gedachte zijn. Je kan het toestel ook nog eerste voor de zekerheid even 24 uur aan de oplader hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:11:
De batterij vervangen zou inderdaad ook mijn eerste gedachte zijn. Je kan het toestel ook nog eerste voor de zekerheid even 24 uur aan de oplader hangen.
Mee eens maar hou het toestel dan wel een beetje in de gaten, de laatste tijd lezen we best veel over ongelukken door telefoonaccu's die te heet worden bij opladen. Een accu met "issues" zal misschien een hoger risico zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wegens verhuizing erg druk. Gebruik nu even een oud telefoontje, de komende dagen hier eens mee aan de slag. Bedankt voor de tips iig.

edit:zou het mogelijk zijn om de telefoon te starten zonder batterij of met een batterij van een andere telefoon (met draadjes aangesloten). Ik heb iets belangrijks met gegevens over april op de telefoon staan waar ik nu geen backup van heb (was altijd goed geregeld maar na de laatste factory reset vergeten om daar de backup van in te stellen...)

[ Voor 56% gewijzigd door Stefke op 26-04-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, batterij binnen en vervangen, maar toestel doet nog steeds niks. Ik zal de batterij straks nog eens opnieuw plaatsen, maar ik vrees het ergste.
Pagina: 1