Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpbuilder
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Mijn vraag

Ik heb mijn Galaxy J5 en daarvan is er iets mis met de interne opslag, wat weet ik niet maar het lijkt erop dat ie gecrasht is want: hij geeft aan via me telefoon, als ik naar mijn bestanden ga dat me interne telefoon leeg is en via de pc geeft ie aan dat er 125m van de 125m beschikbaar is. Terwijl er eigenijk hoort te staan: Bijvoorbeeld 2.5Gb gebruikt van de 8GB, mijn vraag is hoe fix ik dit want me sd kaartje wordt in zowel me telefoon niet herkent als door me pc als me telefoon via usbkabel is verbonden/

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik het merk lexar voor me sd kaartje en de samsung galaxy j5 is mij telefoon (hij is geroot) en hij loopt op android 6 firmware is zelf geinstaleerd door bepaalde redenen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb nog geen oplossing gevonden, nadat ik 3 uur lang heb zitten zoeken op internet, de meeste zeggen trek de kabbel eruit of de sd kaart werkt niet bij mij. er staat ook formateer de sd kaart in mijn geval kan dat neit want me pc heeft geen sd slot en heb geen micro sd usb stick.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 19:30
Eventueel een usb naar micro usb verloopje kopen en dan proberen of hij herkent wordt.
Heb je wel tijdens het installeren van je firmware alle stappen goed gevolgd en niks vergeten te installeren zodat je sd reader nu niet werkt.
Werkt een ander sd kaartje wel?
Makkelijkste is anders een nieuwe sd kaart kopen, je oude zal waarschijnlijk gewoon kapot zijn eventueel data zal dan ook verloren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpbuilder
geachte frans,

Het sd kaartje wat ik gebruik is zo goed als nieuw, ik heb de firmware door iemamd laten instalere door ene klasgenoot omdat ie veel techinscher is dan mij, zodat ik zeker weet dat het goed is gelukt.de slot voor de sd kaart heeft altijd goed gewerkt in me telefoon, ikzelf heb geen andere sd kaartje beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 19:30
Dus als ik het goed begrijp is na het flashen van je telefoon het sd kaartje er mee gestopt.
Gauw opnieuw laten doen of terug zetten naar originele software.
Het klinkt alsof hij een niet complete android erop heeft gezet die of niet geschikt is voor je telefoon of niet 100% af is. Weet je toevallig welke versie/naam hij erop heeft gezet en zijn er nog andere dingen die niet of niet goed werken?
Waarom heb je gekozen voor een android 6 erop te laten zetten enkel rooten was al voldoende aangezien samsung zelf een 6 heeft uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik zou toch even kijken of je iemand kan vinden die een (micro)SD slot heeft. Zeker als je nog op school zit, zullen er echt wel mensen zijn die een laptop bij hebben met een SD slot.

Wordt de SD dan wel goed gelezen, dan zou ik inderdaad de originele firmware weer terug zetten en vanuit daar opnieuw beginnen.

Om ook de informatie compleet te maken. Zou je aan die klasgenoot kunnen vragen welke firmware hij erop gezet heeft of kijk zelf even bij 'Instellingen' -> 'Over deze telefoon'.

Als laatste verwacht ik dat die 125MB die je ziet staan als je de telefoon aan je computer hangt je interne geheugen is. Je toestel heeft nou eenmaal maar 8GB, dus het zo zomaar kunnen dat daar maar 125MB van overblijft om te gebruiken als opslag.

Als laatste: Heb je een officiële SD kaart gekocht of eentje gekocht uit bijv. China?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpbuilder
geachte frans,

Nadat ik hem geflasht had werkte alles perfect en zoals het hoort, ik heb via sammobile de officiele versie erop gezet. ik heb nu android 6.0.1. ik heb zelg de firmware update gedaan, omdat ik laats een factory reset had uitgeveoerd, wat hij werd traag en er stond tamelijk wat onnodige bestanden op en me geheugen raakte snel vol, maar het bedrijf waar ik me telefoon had bestelt heeft me opgelicht, want normaal hoor je de klant te laten weten dat de telefoon niet geschikt is gemaakt voor de nederlandse markt en de verkoop ervan, waardoor ik met een of andere poolse versie zit opgescheept nu als ik telkens een factory reset doe, en omdat ik zag dat nederland al android 6 ondersteunde op de j5 en de poolse versie die ik normaal hebt niet, en het bedrijf niet wilde helpen heb ik zelf maar de touwjes in handen genomen en zelf android 6 erop gezet. ik heb hem laten rooten omdat geinstereseerd ben in programmeren, dus leek het een leuk idee om me telefoon te prgramemren en te customizen (en ik heb gelezen wat de eventuele consequenties kunnen zijn als het misgaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpbuilder
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:15:
Ik zou toch even kijken of je iemand kan vinden die een (micro)SD slot heeft. Zeker als je nog op school zit, zullen er echt wel mensen zijn die een laptop bij hebben met een SD slot.

Wordt de SD dan wel goed gelezen, dan zou ik inderdaad de originele firmware weer terug zetten en vanuit daar opnieuw beginnen.

Om ook de informatie compleet te maken. Zou je aan die klasgenoot kunnen vragen welke firmware hij erop gezet heeft of kijk zelf even bij 'Instellingen' -> 'Over deze telefoon'.

Als laatste verwacht ik dat die 125MB die je ziet staan als je de telefoon aan je computer hangt je interne geheugen is. Je toestel heeft nou eenmaal maar 8GB, dus het zo zomaar kunnen dat daar maar 125MB van overblijft om te gebruiken als opslag.

Als laatste: Heb je een officiële SD kaart gekocht of eentje gekocht uit bijv. China?
geachte rens,

ik heb samen met de klasgenoot androi 6.0.1 erop gezet van de nederlandse versie, normaal als ik me telefoon in de computer doe hoort er te staan (als voorbeeld) 3 gb gebruikt van de 8 want dat is altijd zo geweest de telefoozelf gebruikt standaard 4 gb voor de software en degelijke die er standaard op staan en het is een officiele sd kaart die ik bij de bcc in nederland gekocht heb

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken als je iets wilt toevoegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Xpbuilder schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:43:
ik heb samen met de klasgenoot androi 6.0.1 erop gezet van de nederlandse versie, normaal als ik me telefoon in de computer doe hoort er te staan (als voorbeeld) 3 gb gebruikt van de 8 want dat is altijd zo geweest de telefoozelf gebruikt standaard 4 gb voor de software en degelijke die er standaard op staan en het is een officiele sd kaart die ik bij de bcc in nederland gekocht heb
Je hebt dus gewoon een NL stock rom geflasht begrijp ik? Dan zou ik verwachten dat inderdaad alles gewoon moet werken. Maar aangezien ook je interne geheugen dus niet fatsoenlijk weergegeven lijkt te worden, zou ik toch eens kijken of alles goed gegaan is en je wel echt de juiste versie hebt geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpbuilder
Geachte rens

Ja dat klopt maar toen ik hem geïnstalleerd had werkte alles zo als het hoord, hoe kan ik erachter komen dan wat er mis is met me telefoon, want hij zegt ook iets van usb massaopslag
Pagina: 1