Ikea kastenwand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik wil graag een enigszins betaalbare kastenwand maken. Dan kom ik al vlug bij Ikea. Bijvoorbeeld het Besta systeem of zelfs het Metod keuken systeem. Mijn vraag is of jullie eens crestief willen meedenken over een mogelijke invulling.

Eerst even de feiten. De wand is 488cm breed en 248cm hoog. Er passen kastjes van 60cm diep. Aan de rechterbovenkant loopt de wand deels schuin vanwege een dichte trap. De rechterkant is hierdoor 125cm hoog. Het schuine deel raakt het plafond op ongeveer 380cm vanaf de linkerkant.

De wensen zijn
  • Er moet een 50 inch tv geplaatst kunnen worden. De precieze positie maakt niet zo veel uit.
  • Er moet veel kastruimte gecreerd worden. Maar het hoeft niet zo te zijn dat de hele wand wordt vol gepuzzeld.
  • Er moet nog wat ruimte zijn om enigszins te decoreren. Denk aan wat foto's en/of wat plantjes.
  • De stijl is vrij. Enigszins lichte kleuren hebben de voorkeur.
  • Qua budget zou het fijn zijn als jet niet veel duurder wordt dan 2k
Ik zat zelf te denken aan Metod, vanwege de 60cm diepe kastjes (veel opberg ruimte). Ik dacht aan de linkerkant 3 kastjes van 220cm hoog en 60cm breed. Aan de rechterkant 5 kastjes van 80cm hoog, met daarop een eiken werkblad (decoratie ruimte, en wandruimte voor de TV). De kastjes zelf wit, en koperen knopjes (niet van Ikea).
Het geheel wordt nog 11cm hoger vanwege pootjes en een plint. Dat is wel handig, omdat de robot stofzuiger dan niet tegen de deurtjes rijdt.

Zie ook mijn post hierondet voor een plaatje en wat extra toelichting.
KopjeThee in "Ikea kastenwand"

Hebben jullie nog leuke creatieve ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 25-04-2017 16:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-03 21:32
Volstoppen met RGB Led strips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verlichting is wel een punt. Nu vind ik alleen het wit van rgb strips vaak niet mooi. Ik hou wel van warm wit. Ik zou een ledstrip boven de lage kastjes aan het plafond kunnen monteren. Uteraard in een beetje een mooi profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Ben je al eens aan de slag gegaan met de Besta planner? http://www.ikea.com/ms/nl...n%7Cpi%7C20141001pi2%7Cno

Kan je zelf alles samen stellen. En de kosten er voor berekenen.(en direct kijken hoeveel je uit welk magazijn moet halen). Werkte bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Een tekening zegt zoveel meer. Plaats je ontwerp en je krijgt hier vanzelf een oordeel. Lukraak voor je laten ontwerpen is niet helemaal de bedoeling. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KopjeThee schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:50:
[...]

Verlichting is wel een punt. Nu vind ik alleen het wit van rgb strips vaak niet mooi.
Gelijk heb je. rbg strips is kermisrommel voor puberkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:11:
Een tekening zegt zoveel meer. Plaats je ontwerp en je krijgt hier vanzelf een oordeel. Lukraak voor je laten ontwerpen is niet helemaal de bedoeling. ;)
Ja, ben ik in principe met je eens. Maar de komende paar dagen heb ik niets meer dan mijn telefoon, dat maakt het voor mij lastig het verhaal met plaatjes te ondersteunen. En ik was toch benieuwd of iemand nog cteatieve ideeen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888777

Dat werkt natuurlijk niet... de inspanningsverplichting aan 1 kant.
Maar genoeg voorbeelden van leuke Ikea kasten en hacks op internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 15:18

Soggney

Zeekomkommer

blad papier en potlood, daarnaast je mooie camera van je mobiel, hoppa klaar.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Soggney schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:33:
blad papier en potlood, daarnaast je mooie camera van je mobiel, hoppa klaar.
Dat is een goed idee. Ik weet niet of de verhoudingen precies goed zijn, maar dit zou het voor aanzicht zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oRxbqHKVgKfNcV3vG4psohMN/thumb.jpg

Edit: Ik ben de plint vergeten. En de hoge kastjes lopen ook net niet tot het plafond. Scheelt ongeveer 18cm. In de breedte is ook nog een 8cm speling.

Edit 2: Deze vind ik bijvoorbeeld wel mooi
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/46/a3/eb/46a3ebb0537caf7776259abf383af826.jpg
Ik kan hem alleen helaas niet zo tekenen in de Ikea planner.

Edit 3: Deze is ook mooi. Wel een hele andere stijl.
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/23/76/25/23762504baf6282606b9ad6efeaeaf60.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door KopjeThee op 25-04-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Afhankelijk van het gewenste type kast: je kunt van de Pax kasten van IKEA ook alleen de deuren/rails bestellen. De rest van de ombouw kun je er vervolgens zelf omheenbouwen, exact zoals je het zelf hebben wilt. Op deze manier hebben wij bij ons een deels schuin plafond (waar dus normaal geen kast zou kunnen staan) omgebouwd tot kastenwand. Inclusief exact aansluitend op een koof die daar langs het plafond loopt.

blub

Pagina: 1