Mijn vraag:
Ik ben pas begonnen met python programmeren en nu wil ik graag met python een .txt bestand openen, wat de ene keer wel lukt en de andere keer niet. Hij geeft dan een OSError: [Errno 22]. En ik zou daarom graag willen weten waaraan dat zou kunnen liggen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Python 3.5.2 op windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
met deze code doet hij het wel
file = open(r"D:\python.txt")
print (file.read())
file2 = open (r"D:\arjan\Documents\programmeren\python\importeren bestand\import bestanden\\\hallo wereld.txt")
print (file2.read())
file3 = open("D:\python\python1.txt",'a')
file3.write('hello world')
file.close()
file2.close()
file3.close()
file3 = open("D:\python\python1.txt",'r')
print (file3.read())
file3.close()
file4 = open("D:\python\python1.txt",'r')
print(file4.read())
Maar met deze niet
File = open("D:\arjan\Documents\programmeren\python\importeren bestand\import bestanden\\",'r')
print (File.read())
File.close()
en geeft dan deze foutmelding
OSError: [Errno 22] Invalid argument: 'D:\x07rjan\\Documents\\programmeren\\python\\importeren bestand\\import bestanden\\'
Bij de code zonder fouten heb ik het r etje de ene keer vooraan staan en de andere keer achter aan en de andere keer vooraan staan. ook heb ik geprobeerd met dubbelle \. als ik een a'tje of w'tje gebruik moet ik die zoiezo achter aan zetten.
Alvast bedankt
Dingen die ik moet verbeteren op dit eerste topic van mij, het liefst persoonlijk sturen ik erger me altijd aan die berichten als ik een ander topic lees.
Ik ben pas begonnen met python programmeren en nu wil ik graag met python een .txt bestand openen, wat de ene keer wel lukt en de andere keer niet. Hij geeft dan een OSError: [Errno 22]. En ik zou daarom graag willen weten waaraan dat zou kunnen liggen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Python 3.5.2 op windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
met deze code doet hij het wel
file = open(r"D:\python.txt")
print (file.read())
file2 = open (r"D:\arjan\Documents\programmeren\python\importeren bestand\import bestanden\\\hallo wereld.txt")
print (file2.read())
file3 = open("D:\python\python1.txt",'a')
file3.write('hello world')
file.close()
file2.close()
file3.close()
file3 = open("D:\python\python1.txt",'r')
print (file3.read())
file3.close()
file4 = open("D:\python\python1.txt",'r')
print(file4.read())
Maar met deze niet
File = open("D:\arjan\Documents\programmeren\python\importeren bestand\import bestanden\\",'r')
print (File.read())
File.close()
en geeft dan deze foutmelding
OSError: [Errno 22] Invalid argument: 'D:\x07rjan\\Documents\\programmeren\\python\\importeren bestand\\import bestanden\\'
Bij de code zonder fouten heb ik het r etje de ene keer vooraan staan en de andere keer achter aan en de andere keer vooraan staan. ook heb ik geprobeerd met dubbelle \. als ik een a'tje of w'tje gebruik moet ik die zoiezo achter aan zetten.

Alvast bedankt
Dingen die ik moet verbeteren op dit eerste topic van mij, het liefst persoonlijk sturen ik erger me altijd aan die berichten als ik een ander topic lees.