Goedenavond,
ik probeer een website in elkaar te zetten waar de personen een datum invoeren wanneer een ander een afspraak heeft. Dit invoeren lukt wel d.m.v. invoeren via een invoerformulier in de database die er als volgt uitziet.
Afbeelding database
De uitvoer van de opgevraagde gegevens uit deze database is als volgt:
Afbeelding Registratiekaart
Dit ziet er prima uit alleen 1 ding krijg ik niet gedaan. Dat de datum niet als datum weergeven wordt, maar als dagnaam. 01-01-2017 wordt uitgelezen als Zondag bijvoorbeeld.
Script voor de uitvoer is als volgt:
Mijn vraag is dus of iemand dit kan veranderen zodat de dagnaam weergeven wordt. Dank u alvast.
...
ik probeer een website in elkaar te zetten waar de personen een datum invoeren wanneer een ander een afspraak heeft. Dit invoeren lukt wel d.m.v. invoeren via een invoerformulier in de database die er als volgt uitziet.
Afbeelding database
De uitvoer van de opgevraagde gegevens uit deze database is als volgt:
Afbeelding Registratiekaart
Dit ziet er prima uit alleen 1 ding krijg ik niet gedaan. Dat de datum niet als datum weergeven wordt, maar als dagnaam. 01-01-2017 wordt uitgelezen als Zondag bijvoorbeeld.
Script voor de uitvoer is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <?php mysql_connect("localhost", "-------------", "---------------"); mysql_select_db("-----------"); $result = mysql_query("SELECT * FROM registratiekaart WHERE id = '" . $_GET['id'] . "'") or die(mysql_error()); echo "<table>"; while($data = mysql_fetch_assoc($result)) { echo "<tr>"; echo "<th colspan='8'> Paraafkaart werken in de studiewerkruimte </th>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<th colspan='8'>" . $data["voornaam"] . " " . $data["tussenvoegsel"] . " " . $data["achternaam"] . "</th>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td> datum </td>"; echo "<td> lesuur </td>"; echo "<td> paraaf </td>"; echo "<td colspan='5'> opmerkingen </td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $data["datum1"] . "</td>"; echo "<td>" . $data["lesuur1"] . "</td>"; echo "<td> </td>"; echo "<td> </td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $data["datum2"] . "</td>"; echo "<td>" . $data["lesuur2"] . "</td>"; echo "<td> </td>"; echo "<td> </td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $data["datum3"] . "</td>"; echo "<td>" . $data["lesuur3"] . "</td>"; echo "<td> </td>"; echo "<td> </td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $data["datum4"] . "</td>"; echo "<td>" . $data["lesuur4"] . "</td>"; echo "<td> </td>"; echo "<td> </td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $data["datum5"] . "</td>"; echo "<td>" . $data["lesuur5"] . "</td>"; echo "<td> </td>"; echo "<td> </td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> |
Mijn vraag is dus of iemand dit kan veranderen zodat de dagnaam weergeven wordt. Dank u alvast.
...