Mijn vraag
Goededag, ik heb momenteel een redelijke setup, maar die is zeer verouderd, vooral MoBo + CPU.
Huidige setup:
CPU: i5 750 first gen
MoBo: MSI P55-GD65
RAM: 2x4gb DDR3
CPU-Koeler: Scrythe Mugen 4 rev.b als ik me niet vergis
GPU: Asus GTX780 (kan nog prima mee)
Voeding: Corsair volgens mij, iig 750W
SSD: Samsung 850 EVO 500gb (reeds aangeschaft)
En heb een Samsung beeldscherm 24 inch en game op 1920x1080, ook nog een tweede beeldscherm maar daar game ik niet op.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik vooral veel Visual Studio community edition, MSSQL Server, af en toe misschien Photoshop. En dan game ik, vooral League of Legends. En in de toekomst misschien nog wel Battlefield 1 ofzo. Heb wel vaak super veel tabs open staan en doe van alles tegelijk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf zat ik te kijken naar een upgrade als deze te denken:
Maar twijfel want denk dat het een overkill is voor wat ik wil gaan doen. Ben sowieso niet van plan om over te clocken, tenzij het tegenwoordig heel makkelijk is. Wil wel een paar jaar mee kunnen hiermee, zal tussendoor nog wel de videokaart upgraden.
Ik heb trouwens voor het moederbord gekozen omdat die RGB heeft en de zijkant van mijn kast een glasscherm waardoor ik het dus kan zien, dat vind ik wel vet.
Dit ook wel zo een beetje de max die ik wil uitgeven, rond de 600 a 700 euro. Voor de rest heb ik alles nog, kast is prima, dvd+rw is nog prima, SSD en HDD ook. En me videokaart uiteraard ook.
Dus mijn vraag heeft iemand nog verbeteringen? Of op- of aanmerkingen?
Goededag, ik heb momenteel een redelijke setup, maar die is zeer verouderd, vooral MoBo + CPU.
Huidige setup:
CPU: i5 750 first gen
MoBo: MSI P55-GD65
RAM: 2x4gb DDR3
CPU-Koeler: Scrythe Mugen 4 rev.b als ik me niet vergis
GPU: Asus GTX780 (kan nog prima mee)
Voeding: Corsair volgens mij, iig 750W
SSD: Samsung 850 EVO 500gb (reeds aangeschaft)
En heb een Samsung beeldscherm 24 inch en game op 1920x1080, ook nog een tweede beeldscherm maar daar game ik niet op.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik vooral veel Visual Studio community edition, MSSQL Server, af en toe misschien Photoshop. En dan game ik, vooral League of Legends. En in de toekomst misschien nog wel Battlefield 1 ofzo. Heb wel vaak super veel tabs open staan en doe van alles tegelijk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf zat ik te kijken naar een upgrade als deze te denken:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 255,50 | € 255,50 |
1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 176,- | € 176,- |
1 | Scythe Mugen 5 | € 43,95 | € 43,95 |
1 | G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15-16GRR | € 125,50 | € 125,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 600,95 |
Maar twijfel want denk dat het een overkill is voor wat ik wil gaan doen. Ben sowieso niet van plan om over te clocken, tenzij het tegenwoordig heel makkelijk is. Wil wel een paar jaar mee kunnen hiermee, zal tussendoor nog wel de videokaart upgraden.
Ik heb trouwens voor het moederbord gekozen omdat die RGB heeft en de zijkant van mijn kast een glasscherm waardoor ik het dus kan zien, dat vind ik wel vet.
Dit ook wel zo een beetje de max die ik wil uitgeven, rond de 600 a 700 euro. Voor de rest heb ik alles nog, kast is prima, dvd+rw is nog prima, SSD en HDD ook. En me videokaart uiteraard ook.
Dus mijn vraag heeft iemand nog verbeteringen? Of op- of aanmerkingen?
[ Voor 37% gewijzigd door Sokoo op 24-04-2017 19:20 ]