Verbindingsproblemen & snelheidsproblemen draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07 21:34

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Mijn vraag
Beste mede IT-ers,

Ik heb thuis best veel problemen opgelost wat betreft pc's en internet. Echter kom ik er dit keer niet uit.
Na vele maanden trage verbinding te hebben met de modem van Ziggo maar samen met mijn ouders (Ik woon thuis) besloten een router (ASUS RT-AC68U) aan te schaffen en deze centraal boven op de 1e verdieping neer te zetten. Nu hadden wij naar 1 PC in de woonkamer een kabel lopen en zit de modem in de meterkast. Voorheen was een kabel tussen de PC en de modem, alleen was dit lelijk en konden we niet mooi wegwerken. Nu hebben we een USB N13 wifi adapter van asus aangeschaft voor deze PC. Het probleem hiermee is dat deze niet de gewenste snelheden haalt en er af en toe gewoon compleet uitklapt waardoor er geen verbinding meer is op deze PC. Na het in en uit pluggen van deze adapter is het wel weer mogelijk dit te doen. Na wat vragen op een facebook groep kwam er al snel uit dat ik wat instellingen in de router, en in de modem moest aanpassen want eigenlijk haalde mijn laptop ook niet het volledige pakket op het draadloos netwerk wat wel zou moeten volgens veel mensen. Na veel proberen van dingen (Hieronder precies beschreven wat) Is het 2 maand later nog niet gelukt om die ene PC probleemloos te laten internetten. Weet een van jullie misschien het probleem en de oplossing ;) ?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Modem:
Cisco EPC3925

Router:
ASUS RT-AC68U

Snelheden pakket: 150MBIT Down en 15 MBIT UP van Ziggo

PC1:
Maakt verbinding via LAN
Snelheden: 110MBIT Down en 14 MBIT Up
i5 4690K, GTX 960 4GB, 8GB Ram, MSI H81-M E34

PC2:
Snelheden: 12 MBIT DOWN, 1 MBIT UP
Maakt verbinding via een ASUS N13 USB Wifi adapter
I5 3470, 750ti, 8gb RAM

Laptop1:
Maakt verbinding via WIFI
Snelheden: 70 MBIT down, 12 MBIT UP
I7 4710U, GTX 820M (ASUS X555LD)

Laptop 2:
Maakt verbinding via WIFI
Snelheid: 20MBIT Down, 5 MBIT UP
I3, Intel HD Graphics, basic ASUS Laptoptje

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had dus al zelf gegoogled en gevraag in een ICT hobby groep op Facebook hieruit heb ik onderstaande geprobeerd:

1. Drivers updaten van alle apparaten (Echt alles!)
2. Drivers opnieuw installeren van de WIFI adapter
3. De router resetten
4. Het uitzendsignaal van de modem uitzetten (De modem is niet gebridged naar mijn router!)
5. Opnieuw installeren van Windows op deze PC

Verdere vragen? Mag je altijd stellen!

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Roy

Roy

Beste antwoord (via RoyRolls op 03-05-2017 09:02)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mweeh, ik denk dat je gewoon wat te hoge verwachtingen hebt van een wifi-stickje van minder dan twee tientjes. 't Ding is single banded, dus ik denk dat je in je handjes mag knijpen dat je die 12 Mbit/s download haalt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mweeh, ik denk dat je gewoon wat te hoge verwachtingen hebt van een wifi-stickje van minder dan twee tientjes. 't Ding is single banded, dus ik denk dat je in je handjes mag knijpen dat je die 12 Mbit/s download haalt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. En waarom een redelijk high-specced router als de AC68U kopen als je client NICs eraan gaat hangen die de meerwaarde tov een router van EUR 25 niet waar kunnen maken :?

Oslik blyat! Oslik!