[ZIGGO] Ubee vervangen Connectbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 913291

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een Ubee en Wifi-problemen (het signaal valt vaak weg en keert dan weer terug, de modem staat in de woonkamer en ik heb er ok last van als ik in de woonkamer ben). Ook hier op Tweakers heb ik gelezen dat wifi met een Ubee minder goed is (ik heb ook ervaringen van mensen uit mijn omgeving gehoord).

Ik wilde eerst overstappen, maar iemand vertelde mij dat je Ziggo moest vragen om je modem te vervangen. Ik heb Ziggo gebeld.

Medewerker 1 (klantenservice):
- Je hebt een oude moden en kunt een Connectbox krijgen, dat is kostenloos.
- Je kunt een heel nieuw pakket krijgen (Connectbox en tv-ontvanger) en dat kost 2,50 extra per maand.
Medewerker 2 (nieuwe bestellingen):
Ja, dat klopt, maar ik doe alleen nieuwe pakketten, dus ik verbind u door.
Medewerker 3 (vervangen):
Nee, de Ubee is nog helemaal goed. U heeft nu het middelste pakket en u kunt pas een Connectbox krijgen als u het duurste pakket (Max) neemt. Dus ook het verhaal over 2,50 bijbetalen klopt niet.

Hoe zit het nou? Als ik eerlijk ben, dan heb ik het idee dat het wel vervangen kan worden, zoals bij zoveel mensen gedaan is, maar dat ze proberen toch een upgrade geforceerd te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 913291 op 24-04-2017 16:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers. Ik heb van je topic even een vraag-topic gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:21
Misschien niet heel netjes maar je kan ook gewoon de stekker van de modem er uit trekken en dan bellen dat hij stuk is en of je niet een connect box kunt krijgen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-06 21:07
Neem contact met ze op via Facebook of Twitter, zij kunnen vaak meer als je uitlegt dat hun dienstverlening nu niet de kwaliteit waarmaakt die je verwacht had.

Good luck!

Heb hier overigens ook een Ubee staan in bridge modus naar een FRITZ!BOX verder geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itsnaud schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:37:
Neem contact met ze op via Facebook of Twitter, zij kunnen vaak meer als je uitlegt dat hun dienstverlening nu niet de kwaliteit waarmaakt die je verwacht had.

Good luck!

Heb hier overigens ook een Ubee staan in bridge modus naar een FRITZ!BOX verder geen problemen mee.
Er zullen vast mensen zijn die geen probleem met de ubee hebben maar ik en meerdere mensen hebben dat wel. De connectbox loste dat probleem op, dat zal geen toeval zijn.

Ik heb overigens alleen een ubee en geen router of repeater ofzo eraan vast .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe herkenbaar je probleem met dat Ubee modem.
Heb daar ook 2 weken last van gehad, en opeens doet het Ubee modem het de laatste dagen weer probleemloos.
Misschien een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
boomsma schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:56:
Hoe herkenbaar je probleem met dat Ubee modem.
Heb daar ook 2 weken last van gehad, en opeens doet het Ubee modem het de laatste dagen weer probleemloos.
Misschien een weekje wachten.
Ik wacht al jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 13:36
De Ubee staat standaard op 2,4Ghz HT40. Zet hem eens op HT20 en kijk dan of je wifi verbetert? (Onder Wifi / Bandbreedte).
Mogelijk dat je daarna een stuk minder last hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 09:39
Wellicht goed nieuws. Ik had dezelfde problemen. Vanaf gisteren werkt het weer. Wellicht een update naar de modem gestuurd. Dacht dat het aan de nieuwe IOS versie lag maar bij andere locaties nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
Vandaag UBEE laten vervangen door Connectbox. Ik zei tegen de klantenservice dat het wifi signaal slecht is en ze stuurden een monteur.

Toen de monteur er was bleek dat er een kabel kapot was en heeft deze vervangen, alleen is het probleem niet opgelost.

Dus de monteur zei:"Ik kan je de modem vervangen zodat je alles nieuw hebt". Ik zeg: wat gaat dat kosten?" Monteur zegt:"Wat voor een abonnement heb je?" Ik zeg:"Het goedkoopste." De monteur zegt:"Helemaal niks". Dus blijkbaar maakt het abonnement niet uit? :+

Dus bij deze. Het wifi signaal is verbeterd (volgens mij). En de monteur ging weer vrolijk weg. Ik blij en hij (denk ik) ook blij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jeanke117 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:49:
... Ik blij en hij (denk ik) ook blij. :P
Na een paar dagen ga je merken dat je helemaal niet zo blij wordt van die connectbox.
Ondanks de firmware update verliest-ie nog regelmatig pingetjes en wireless clients

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
Brahiewahiewa schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Na een paar dagen ga je merken dat je helemaal niet zo blij wordt van die connectbox.
Ondanks de firmware update verliest-ie nog regelmatig pingetjes en wireless clients
Tjaa.... Ik zal het wel zien/merken de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:10
@Jeanke117 En? Hoe is de wifi?

[ Voor 4% gewijzigd door Max043 op 09-03-2018 21:25 ]

Pagina: 1